Gå til innhold

Blir banken med på et investeringsprosjekt

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker nytt hus
Skrevet

Vi har i dag et hus, som vi muligens kan få 200 000,- i gevinst på. Dette vil eventuelt dekke et annet lån vi har, så i praksis sitter vi igjen med 0 men også uten "dårlige" lån.

Så har jeg lyst til å kjøpe en tomt med fritidsbolig. Den koster 2 mill la oss si. Vi kan da skille ut en tomt til oss selv, og selge fritidsboligen for 1,3 - 1,5. Det betyr at vi har skaffet oss en rimelig tomt. La oss si 700 000(vanligvis må man fort ut med over million her.

Tror dere at vi får banken med på dette?

Problemstillingene er jo at vi kan bli sittende med to eiendommer en stund til vi får solgt vårt? Tenker da at vi kan leie ut fritidsboligen så lenge.

En annen problemstilling er jo at vi ikke har noen egenkapital, men vi har relativt god inntekt. Rimelig tomt, vil jo fremskaffe en del egenkapital. Lignende tomt går for 1,2.

Vi har kjent banken vår i 20 år ca og har aldri misligholdt noe, men ikke akkurat vært så flink til å spare heller.....

Skrevet

Det tror jeg er mulig.

Lag en god plan for hvordan dere tenker å gjøre dette. Ta med alle forhold og ikke minst hvordan dere har tenkt med det økonomiske. Jo mer planlagt og gjennomtenkt dette virker jo større er muligheten for at det går bra.

Jeg har gjort investeringer langt over dette og har ikke hatt noe problemer med å få banken med på mine planer og de var i tillegg på meg flere ganger senere for å låne meg enda mer penger, hvis jeg ønsket å bygge mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...