Gå til innhold

Hvordan skaffer man en million kroner på ett år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man ikke har noen stor sum å investere, hvordan skaffer man en million kroner på ett år?

Gjest Elextra
Skrevet

Jobber vettet av seg, antakelig - og uten kostnader underveis?

Skrevet

Jobber vettet av seg, antakelig - og uten kostnader underveis?

Men hvis man ikke har noen jobb - man må altså sette igang et prosjekt selv......

Gjest Elextra
Skrevet

Men hvis man ikke har noen jobb - man må altså sette igang et prosjekt selv......

Aner ikke, da må man enten være spesielt dyktig til noe, gå på akkord med diverse prinsipper og/eller gjøre noe ulovlig.

Skrevet

Aner ikke, da må man enten være spesielt dyktig til noe, gå på akkord med diverse prinsipper og/eller gjøre noe ulovlig.

Ulovligheter er utelukket. Loven må følges.

Har du forslag til konkrete prosjekter?

Gjest Elextra
Skrevet

Nei.

Skrevet

''Aner ikke, da må man enten være spesielt dyktig til noe, gå på akkord med diverse prinsipper og/eller gjøre noe ulovlig.''

Ja, slik er det!

''...gå på akkord med diverse prinsipper og gjøre noe ulovlig.''''

Men helst unngå og bli tatt!

Gjest Elextra
Skrevet

Begynne med å skaffe seg en jobb...

En klarer ikke å legge til side en million med en vanlig lønnsseddel, dessverre.

Persille1365381127
Skrevet

Det er urealistisk å tro du vil klare det, om du ikke vinner i Lotto.

Skrevet

Det er urealistisk å tro du vil klare det, om du ikke vinner i Lotto.

Jeg vet. Men noen ganger må man gjøre tankeflukter, for å komme seg bort fra dagens situasjon.

Gjest mandolina
Skrevet

Spetalen krever nok en god idé før han setter penger i noe. Problemet mitt er å finne idéen...... Hva er det folk vil kjøpe, kanskje noe som ikke finnes på markedet idag, eller en variant av noe som finnes? Men hva?

Jeg tror alt finnes på markedet i dag, det gjelder bare om å finne det.

Det må være umulig å finne opp flere dippedutter som folk trenger.

Men kanskje man kan finne opp en duppeditt, som er gøy å ha, og da kan en selge.

Hilsen

Skrevet

Les denne boken, den er ihvertfall inspirerende:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2493951&rom=MP

Men han anbefaler ikke at du sier opp jobben for å tjene penger. Han anbefaler tvert imot at du legger til side penger, mens du jobber slik at du får kapital til prosjekter.

Jeg har tro på å kjøpe hus hvor du kan leie ut f.eks. Men det blir jo på lang sikt at du kan tjene på det.

Men jeg tror det dummeste du gjør er å si opp jobben før du har et prosjekt....

Ellers har jeg hørt at noen tjener veldig godt på tråler. Kanskje en halv eller trekvart mill i året, på gode år, men om det stemmer vet jeg ikke. Og tipper det er beinhardt arbeide, hvor du er lenge borte hjemmefra.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg vet. Men noen ganger må man gjøre tankeflukter, for å komme seg bort fra dagens situasjon.

Da drømmer man om hva man kunne hatt, ikke hvordan man skulle skaffet det.

Gjest mandolina
Skrevet

Hadde jeg hatt forslag til konkrete prosjekter, så hadde jeg ikke delt de med deg, men utnyttet de selv.

Hilsen

Gjest mora2
Skrevet

En klarer ikke å legge til side en million med en vanlig lønnsseddel, dessverre.

Nei, men det hjelper med en jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...