Gå til innhold

Jeg, vanskelig selger?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg skal selge noen møbler å finn.no. Jeg fikk svar på lørdag fra noen som var interessert, de var å så på møblene og sa de ville ha det, men de ville at jeg skulle gå ned i pris så de fikk begge deler for en svært gunstig pris. De sa at de skulle komme i dag(onsdag) og hente det. I dag fikk jeg telefon om at de skulle komme søndag og hente tingene, for da kunne de få tak i en tilhenger. Nå sitter jeg her å funderer på om det er dårlig gjort av meg å aktivere annonsen igjen, for de tingene er mye mer verdt enn det de skulle betale for det.

Jeg er kanskje grådig, som vil ha mer penger enn det de ville betale? Vi hadde en avtale til i dag? Skal det gå utover meg at de ikke har fått tak i en tilhenger, det er jo 4 dager siden vi avtalte.

Jeg har tenkt å si i fra til de at de kan få kjøpe tingene til avtalt pris, dersom jeg ikke får solgt tingene mine til søndag. Jeg er livredd for å brenne inne med tingene mine.

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm.. Enten hadde jeg holdt av møblene til avtalt pris til søndag, eller så hadde jeg sagt at de ikke fikk møblene likevel. Å si at "dere får møblene hvis jeg ikke får solgt de til høyere pris før søndag" hadde i alle fall gjort meg som kjøper irritert, men nå hadde ikke jeg avtalt å hente de i dag om jeg ikke skulle gjøre det heller. Trodde ikke det var SÅ vanskelig å leie en tilhenger fra bensinstasjon f.eks..?

Gjest mallet
Skrevet

Min erfaring er at det er vanskelig å bli kvitt brukte møbler, så det er slett ikke sikkert du får noe høyere pris for det selv om du egentlig føler det er verdt mer.

Når du først har gjort en avtale og sagt at det er greit de henter på søndag (som jeg antar du gjorde da de ringte og ville utsette) så bør du holde deg til den avtalen. Hvis de ikke kommer søndag heller kan du selvsagt gi beskjed om at du vil aktivere annonsen igjen.

Gjest uten nick for tiden
Skrevet

Du hadde muligheten når de ringte. Når du ikke benyttet deg av den da synes jeg du skal holde deg til avtalen med dem, selv om jeg synes det er dårlig av dem å ikke komme i dag som først avtalt. Og jeg skjønner også at en kan bli tatt litt på senga i slike situasjoner. Jeg hadde nok også irritert meg i etterkant av samtalen og ikke sagt noe, slik du gjorde. Men jeg synes at nå bør du holde deg til avtalen. Som andre sier er det ikke lett å få solgt møbler uansett av verdi.

Gjest Lilje30
Skrevet

Du hadde muligheten når de ringte. Når du ikke benyttet deg av den da synes jeg du skal holde deg til avtalen med dem, selv om jeg synes det er dårlig av dem å ikke komme i dag som først avtalt. Og jeg skjønner også at en kan bli tatt litt på senga i slike situasjoner. Jeg hadde nok også irritert meg i etterkant av samtalen og ikke sagt noe, slik du gjorde. Men jeg synes at nå bør du holde deg til avtalen. Som andre sier er det ikke lett å få solgt møbler uansett av verdi.

Nei, det er ikke lett å få solgt noe på finn, så jeg skal vel være glad det er noen som vil kjøpe tingene mine. Jeg er på flyttefot og livredd for at jeg ikke skal få solgt tingene mine. Jeg har erfaring med at slike utsettelser gjerne blir til flere. Jeg skulle ha satt grenser da de ringte.

Skrevet

Nei, det er ikke lett å få solgt noe på finn, så jeg skal vel være glad det er noen som vil kjøpe tingene mine. Jeg er på flyttefot og livredd for at jeg ikke skal få solgt tingene mine. Jeg har erfaring med at slike utsettelser gjerne blir til flere. Jeg skulle ha satt grenser da de ringte.

Men nå gjør du i hvertfall ikke det en gang til. Skulle de backe ut på søndag sier du at du legger den ut på salg igjen.

Gjest Lilje30
Skrevet

Min erfaring er at det er vanskelig å bli kvitt brukte møbler, så det er slett ikke sikkert du får noe høyere pris for det selv om du egentlig føler det er verdt mer.

Når du først har gjort en avtale og sagt at det er greit de henter på søndag (som jeg antar du gjorde da de ringte og ville utsette) så bør du holde deg til den avtalen. Hvis de ikke kommer søndag heller kan du selvsagt gi beskjed om at du vil aktivere annonsen igjen.

Jeg hadde ikke så mange valg, enn å si ja til det. Jeg må bli tøffere å stå på mitt. Først var det i morgen, så ble det plutselig søndag.

Skrevet

Jeg hadde ikke så mange valg, enn å si ja til det. Jeg må bli tøffere å stå på mitt. Først var det i morgen, så ble det plutselig søndag.

Som så mange andre av oss er du/vi ofte tilbøyelige til å la oss bli litt overkjørte i mange situasjoner. Det er en god del mennesker som er motsatsene våre også dessverre. En må være litt mer på hugget,sånn generellt, hele tiden. Jeg prøver å være det, for jeg er også typen som lar folk gå foran meg i køen på bussen og butikken, mer eller mindre på refleks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...