Gå til innhold

Fame - Lerret eller glass og ramme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på Fame fremvisning i dag og det var ikke lett. For noen priser! Vi endte opp med 2 bilder og det kom sannelig på over 10.000 kroner.

Vi valgte ett stort avlangt bilde hvor vi alle 5 ligger på magen.

Og ett nærbilde av ansiktene til ungene. Det også avlangt men litt mindre.

Egentlig hadde jeg lyst til å kjøpe mange flere, var så mange tøffe bilder.

Vi var fryktelig usikre på om vi skulle velge lerret på de to bildene. Mye frem og tilbake, men vi valgte vanlig bilde med sort ramme. Skal henge over et sort piano.

Men fremdeles er jeg i tvil om jeg valgte riktig. Synes det er så fint med lerret også.

Spørsmålet er: Hva ville dere valgt?

Skrevet

Jeg kjøpte den rimeligste cd-rom'en jeg, den til 5000,-. Hadde aldri betalt 5000,- for ett bilde!

Skrevet

Jeg kjøpte den rimeligste cd-rom'en jeg, den til 5000,-. Hadde aldri betalt 5000,- for ett bilde!

Mener du det bildet med mange småbilder i samme ramme?

Skrevet

Svart/hvitt på Baryttpapir.

Hva er Baryttpapir?

Vi fikk se bilde i sort-hvitt også. Det var det jeg i utgangspunktet hadde lyst på, men jeg synes ikke det ble like fint. Vi var finere med farge i ansiktet og vi hadde dessuten nøytrale farger på klærne.

Skrevet

Mener du det bildet med mange småbilder i samme ramme?

Nei, cd-rom'en. Man får kjøpt en haug av bildene som ble tatt på cd-rom, den rimeligste koster rundt 5000,- og da kan man skrive ut i god oppløsning opp til ca. 13x18 cm. Den dyreste koster ca. 15.000,- (det glade vanvidd!) og har mye bedre oppløsning.

Jeg fikk 52 bilder for den prisen og er godt fornøyd, selv om jeg synes det er sinnsykt dyrt!

Skrevet

Hva er Baryttpapir?

Vi fikk se bilde i sort-hvitt også. Det var det jeg i utgangspunktet hadde lyst på, men jeg synes ikke det ble like fint. Vi var finere med farge i ansiktet og vi hadde dessuten nøytrale farger på klærne.

Baryttpapir er et det papiret som har vært brukt i mørkeromssammenheng (og i utstillingssammenheng) i mange, mange år (før plastpapiret kom), bilder som er fremkallt i mørkerommet (kjemisk prosess) og behandlet skikkelig i ettertid vil ikkje falme eller gulne på "100 år".

Dessuten blir det sorte sort og det hvite hvitt, i motsetning til om en fremkaller sort/hvitt bilder (maskinellt) på fargepapir.

Skrevet

Nei, cd-rom'en. Man får kjøpt en haug av bildene som ble tatt på cd-rom, den rimeligste koster rundt 5000,- og da kan man skrive ut i god oppløsning opp til ca. 13x18 cm. Den dyreste koster ca. 15.000,- (det glade vanvidd!) og har mye bedre oppløsning.

Jeg fikk 52 bilder for den prisen og er godt fornøyd, selv om jeg synes det er sinnsykt dyrt!

Ok, så da kan du altså ikke få noen av bildene større en 13X18?

Kan man ikke da likegodt ta bilder selv?

Vi fikk beskjed om at vi fikk cd-rom hvis vi kjøpte til over 10.000 og at vi da kan vi skrive ut til A-4 størrelse.

Det ble forferdelig dyrt, men jeg har tenkt på dette i så mange år og jeg synes det er en god investering. Jeg tenker at jeg vil være glad for det om noen år. Det er jo ikke mange år til de to største er ute av redet, så det måtte skje nå.

Tiligere ville jeg vente til vi hadde fått det tredje barnet. Det tok sin tid og nå har hun sannelig blitt 7 år, så det var på tide nå;-)

Skrevet

Baryttpapir er et det papiret som har vært brukt i mørkeromssammenheng (og i utstillingssammenheng) i mange, mange år (før plastpapiret kom), bilder som er fremkallt i mørkerommet (kjemisk prosess) og behandlet skikkelig i ettertid vil ikkje falme eller gulne på "100 år".

Dessuten blir det sorte sort og det hvite hvitt, i motsetning til om en fremkaller sort/hvitt bilder (maskinellt) på fargepapir.

Ok, rart vi ikke fikk høre noe om det, men det hadde kanskje blitt enda dyrere det?

Skrevet

Ok, så da kan du altså ikke få noen av bildene større en 13X18?

Kan man ikke da likegodt ta bilder selv?

Vi fikk beskjed om at vi fikk cd-rom hvis vi kjøpte til over 10.000 og at vi da kan vi skrive ut til A-4 størrelse.

Det ble forferdelig dyrt, men jeg har tenkt på dette i så mange år og jeg synes det er en god investering. Jeg tenker at jeg vil være glad for det om noen år. Det er jo ikke mange år til de to største er ute av redet, så det måtte skje nå.

Tiligere ville jeg vente til vi hadde fått det tredje barnet. Det tok sin tid og nå har hun sannelig blitt 7 år, så det var på tide nå;-)

''Ok, så da kan du altså ikke få noen av bildene større en 13X18?''

Jeg kan jo alltids bestille fra fotografen da, men kan bruke uhemmet av de bildene som ligger på cd-rom'en. Jeg har ikke prøvd å skrive ut større enn A5 så jeg vet ikke hvor kornete det blir.

''Kan man ikke da likegodt ta bilder selv?''

Jeg får ikke tatt så gode bilder av ungene selv nei. :o) Det er noe eget med fotografbilder.

Skrevet

Vi valgte lerret 60 x 60 cm. På øverste 1/3 er det 3 kvadratiske bilder av ungene. Under disse, er ett stort bilde av alle tre ungene. Betalte ca 2800,- (fikk fratrekk på summen tilsvarende gratisbildet som vi valgte bort).

Skrevet

Har også hørt 10000, hvis man bestiller bilder også får man cd-en med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...