Gå til innhold

Kan jeg bruke ugressmiddel

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker tips
Skrevet

Kan jeg bruke ugressmiddel til å drepe en busk (av typen hekkbusk) med? Hvis jeg heller en flaske ugressmiddel rett over roten, vil den ikke dø da? Eller hva annet kan jeg bruke?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• Lillemus

9

• morsan

5

• sant å si

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Bruk spade og grave den opp, det er mer miljøvennlig.

Hilsen

Gjest mora2
Skrevet

Vi knyttet et tau til busken, festet det i bilen, og kjørte på ;0)

Da ble vi kvitt hele busken med røtter og alt. Genialt!

Skrevet

Vi knyttet et tau til busken, festet det i bilen, og kjørte på ;0)

Da ble vi kvitt hele busken med røtter og alt. Genialt!

Det gjorde vi en gang også! :o)

Gjest ønsker tips
Skrevet

Nei, nei, den kan ikke graves opp. Det må skje på en umerkelig måte. Dere skjønner, det er naboens busk som er plantet innpå min eiendom.. for langt å gi dere hele historien her, men jeg vil bare drepe busken sakte (eller fort) og gjerne samtidig gjøre jorden ufruktbar der busken står...

Skrevet

En liten dusj med Rundup og busken er sagablott:-)

Skrevet

Hvordan uttaler man egentlig roundup? (for det staves vel ikke rundup?) Jeg vil uttale det på engelsk måte, men min kjære og sivgers sier "roinnopp" på trøndersk...

Gjest Elextra
Skrevet

Kjøp noen kobberstifter og slå inn i stammen på busken. Fjern dem etter en måned eller så, og busken er så godt som død, eller går i hvertfall en stille død i møte.

Skrevet

Hvordan uttaler man egentlig roundup? (for det staves vel ikke rundup?) Jeg vil uttale det på engelsk måte, men min kjære og sivgers sier "roinnopp" på trøndersk...

Ræondøpp (der ø'en nesten er en a)

Gjest Elextra
Skrevet

Trodde trøndersk "roinddopp" var noe HELT annet :P

Gjest klipp røttene
Skrevet

Nei, nei, den kan ikke graves opp. Det må skje på en umerkelig måte. Dere skjønner, det er naboens busk som er plantet innpå min eiendom.. for langt å gi dere hele historien her, men jeg vil bare drepe busken sakte (eller fort) og gjerne samtidig gjøre jorden ufruktbar der busken står...

grav forsiktig rundt røttene og klipp av disse med en hagesaks, før du legger jord og gress pent på plass igjen.

Så planter du eller plasserer noe (krukker med blomster?) på din tomt helt inntill grensen, slik at det ikke blir naturlig for naboen å plante noe nytt der busken står/stod.

Skrevet

Ååå, jeg bare mååå fortelle denne:

Venninnen min klagte til mannen sin, på at han aldri var med og hjalp i hagen. For eksempel var plenen full av ugress, og aldri gjorde han en innsats for å fjerne den osv osv.

Hvorpå mannen dusjet hele plenen på 400 kvadratmeter med roundup...

Need I say more??

Skrevet

Ræondøpp (der ø'en nesten er en a)

Altså på engelsk sånn som jeg ville sagt det. :o)

Skrevet

Trodde trøndersk "roinddopp" var noe HELT annet :P

*hahahahaha* Nå tviler jeg sterkt på at verken min kjære eller min svigerfar har vært i befatning med den typen "roinnddopp" du tenker på! ;o)

Gjest mandolina
Skrevet

Ååå, jeg bare mååå fortelle denne:

Venninnen min klagte til mannen sin, på at han aldri var med og hjalp i hagen. For eksempel var plenen full av ugress, og aldri gjorde han en innsats for å fjerne den osv osv.

Hvorpå mannen dusjet hele plenen på 400 kvadratmeter med roundup...

Need I say more??

Nevøen min har gård overtatt etter bestefaren, kona hans hadde mye strev med å anlegge et blomsterbed i hagen og plantene var blitt store og hun var veldig stolt.

Nevøen skulle sprøyte noe med roundop og så sprøytet han likegodt konas flotte blomsterbed i samme slengen.

Gjett om han ble populær.

Hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

*hahahahaha* Nå tviler jeg sterkt på at verken min kjære eller min svigerfar har vært i befatning med den typen "roinnddopp" du tenker på! ;o)

Er ikke "roinddopp" bare trøndersk for "bånnski", da?

Skrevet

Er ikke "roinddopp" bare trøndersk for "bånnski", da?

Å - jeg så for meg en helt annen type "roinn-dopp" jeg... At man "dypper" den i alt som er av det annet kjønn...

Gjest Elextra
Skrevet

Å - jeg så for meg en helt annen type "roinn-dopp" jeg... At man "dypper" den i alt som er av det annet kjønn...

Hahaha, det sier bare alt om tankegangen din! :-)

Skrevet

Hahaha, det sier bare alt om tankegangen din! :-)

:-D *Blush*

Skrevet

Kjøp noen kobberstifter og slå inn i stammen på busken. Fjern dem etter en måned eller så, og busken er så godt som død, eller går i hvertfall en stille død i møte.

Funker det i praksis da?

Kor mange kobberstifter bør du slå inn for at det skal ha noen effekt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...