Gjest Elextra Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Funker det i praksis da? Kor mange kobberstifter bør du slå inn for at det skal ha noen effekt? Aner ikke, men har hørt fra ganske sikre kilder at det skal være veldig effektivt. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Aner ikke, men har hørt fra ganske sikre kilder at det skal være veldig effektivt. ''...ganske sikre kilder...'' Ha.ha...Er det julenissen som har sagt det kanskje? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 ''...ganske sikre kilder...'' Ha.ha...Er det julenissen som har sagt det kanskje? Nei, av en som jobbet hos en gartner. 0 Siter
Gjest ønsker tips Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 En liten dusj med Rundup og busken er sagablott:-) Hvor kjøper man sånn Roundup da? Legger den igjen noe synlig lag, dersom jeg heller det nederst på planten? Naboen min er opptatt av hver eneste lille blomst h*n har, og vil legge merke til alt som skjer. Ikke snakk om å kunne kutte av røttene der,nei. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Hvor kjøper man sånn Roundup da? Legger den igjen noe synlig lag, dersom jeg heller det nederst på planten? Naboen min er opptatt av hver eneste lille blomst h*n har, og vil legge merke til alt som skjer. Ikke snakk om å kunne kutte av røttene der,nei. Felleskjøpet 0 Siter
Gjest trureg Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Hvor kjøper man sånn Roundup da? Legger den igjen noe synlig lag, dersom jeg heller det nederst på planten? Naboen min er opptatt av hver eneste lille blomst h*n har, og vil legge merke til alt som skjer. Ikke snakk om å kunne kutte av røttene der,nei. trodde at du må ha et slags sertifikat for å kjøpe roundup .... at ikke alle får kjøpt det ..... 0 Siter
Gjest trureg Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Felleskjøpet trodde at du må ha et slags sertifikat for å kjøpe roundup .... at ikke alle får kjøpt det ..... 0 Siter
morsan Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Er ikke "roinddopp" bare trøndersk for "bånnski", da? Eller bare "skål". 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Eller bare "skål". Ok Lurte litt på om det også kunne være snakk om en felles skål. 0 Siter
mrxx Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Ååå, jeg bare mååå fortelle denne: Venninnen min klagte til mannen sin, på at han aldri var med og hjalp i hagen. For eksempel var plenen full av ugress, og aldri gjorde han en innsats for å fjerne den osv osv. Hvorpå mannen dusjet hele plenen på 400 kvadratmeter med roundup... Need I say more?? Hehe, da er det klart for å legge asfalt og male den grønn. 0 Siter
morsan Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Ok Lurte litt på om det også kunne være snakk om en felles skål. Ja, jeg tror det. At 'ruinn' har noe med "rundt bordet" å gjøre. 0 Siter
mrxx Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Hvor kjøper man sånn Roundup da? Legger den igjen noe synlig lag, dersom jeg heller det nederst på planten? Naboen min er opptatt av hver eneste lille blomst h*n har, og vil legge merke til alt som skjer. Ikke snakk om å kunne kutte av røttene der,nei. Det kan du kjøpe på vanlige hagesentere, så det er lett å få tak i. Det gir ikke noe merke på planten etter på, bare at den går en sakte død i møte:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 trodde at du må ha et slags sertifikat for å kjøpe roundup .... at ikke alle får kjøpt det ..... Neida, du får kjøpt det på hagesentrene. Hvis du skal ha store mengder så må du ha sertifikat, men ei spruteflaske får du kjøpt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 trodde at du må ha et slags sertifikat for å kjøpe roundup .... at ikke alle får kjøpt det ..... Om jeg ikke husker helt feil så får du ikke kjøpt store mengder uten videre nei, men små kvanta får man vel? 0 Siter
Gjest trureg Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Neida, du får kjøpt det på hagesentrene. Hvis du skal ha store mengder så må du ha sertifikat, men ei spruteflaske får du kjøpt. OK Da er det en vesentlig info jeg har utelatt å huske på 0 Siter
mrxx Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Hvordan uttaler man egentlig roundup? (for det staves vel ikke rundup?) Jeg vil uttale det på engelsk måte, men min kjære og sivgers sier "roinnopp" på trøndersk... Ikke sikker på hvordan det skrives heller jeg, men vi sier i alle fall rundup her. Men kanskje det skrives roundup. 0 Siter
Gjest trureg Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Om jeg ikke husker helt feil så får du ikke kjøpt store mengder uten videre nei, men små kvanta får man vel? OK Da er det en vesentlig info jeg har utelatt å huske på 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Ikke sikker på hvordan det skrives heller jeg, men vi sier i alle fall rundup her. Men kanskje det skrives roundup. Hva er denne Roundup'en/Rundup'en egentlig til? Skjønner den er en ugressdreper, men de færreste bruker vel noe særlig kjemisk ugressdreper? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Hva er denne Roundup'en/Rundup'en egentlig til? Skjønner den er en ugressdreper, men de færreste bruker vel noe særlig kjemisk ugressdreper? Det er egentlig et ugressmiddel, som brukes mye i landbruket. Hilsen 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Det er egentlig et ugressmiddel, som brukes mye i landbruket. Hilsen Ok, takk. Skjønte jo det var et ugressmiddel, men selv har jeg aldri brukt noe sånt i hagen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.