Gå til innhold

Kan jeg bruke ugressmiddel

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Funker det i praksis da?

Kor mange kobberstifter bør du slå inn for at det skal ha noen effekt?

Aner ikke, men har hørt fra ganske sikre kilder at det skal være veldig effektivt.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• Lillemus

9

• morsan

5

• sant å si

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aner ikke, men har hørt fra ganske sikre kilder at det skal være veldig effektivt.

''...ganske sikre kilder...''

Ha.ha...Er det julenissen som har sagt det kanskje?

Gjest Elextra
Skrevet

''...ganske sikre kilder...''

Ha.ha...Er det julenissen som har sagt det kanskje?

Nei, av en som jobbet hos en gartner.

Gjest ønsker tips
Skrevet

En liten dusj med Rundup og busken er sagablott:-)

Hvor kjøper man sånn Roundup da? Legger den igjen noe synlig lag, dersom jeg heller det nederst på planten?

Naboen min er opptatt av hver eneste lille blomst h*n har, og vil legge merke til alt som skjer. Ikke snakk om å kunne kutte av røttene der,nei.

Gjest mandolina
Skrevet

Hvor kjøper man sånn Roundup da? Legger den igjen noe synlig lag, dersom jeg heller det nederst på planten?

Naboen min er opptatt av hver eneste lille blomst h*n har, og vil legge merke til alt som skjer. Ikke snakk om å kunne kutte av røttene der,nei.

Felleskjøpet

Gjest trureg
Skrevet

trodde at du må ha et slags sertifikat for å kjøpe roundup .... at ikke alle får kjøpt det .....

Gjest trureg
Skrevet

Felleskjøpet

trodde at du må ha et slags sertifikat for å kjøpe roundup .... at ikke alle får kjøpt det .....

Skrevet

Er ikke "roinddopp" bare trøndersk for "bånnski", da?

Eller bare "skål".

Gjest Elextra
Skrevet

Eller bare "skål".

Ok :)

Lurte litt på om det også kunne være snakk om en felles skål.

Skrevet

Ååå, jeg bare mååå fortelle denne:

Venninnen min klagte til mannen sin, på at han aldri var med og hjalp i hagen. For eksempel var plenen full av ugress, og aldri gjorde han en innsats for å fjerne den osv osv.

Hvorpå mannen dusjet hele plenen på 400 kvadratmeter med roundup...

Need I say more??

Hehe, da er det klart for å legge asfalt og male den grønn.

Skrevet

Ok :)

Lurte litt på om det også kunne være snakk om en felles skål.

Ja, jeg tror det. At 'ruinn' har noe med "rundt bordet" å gjøre.

Skrevet

Det kan du kjøpe på vanlige hagesentere, så det er lett å få tak i. Det gir ikke noe merke på planten etter på, bare at den går en sakte død i møte:-)

Skrevet

Neida, du får kjøpt det på hagesentrene. Hvis du skal ha store mengder så må du ha sertifikat, men ei spruteflaske får du kjøpt.

Skrevet

Om jeg ikke husker helt feil så får du ikke kjøpt store mengder uten videre nei, men små kvanta får man vel?

Gjest trureg
Skrevet

Neida, du får kjøpt det på hagesentrene. Hvis du skal ha store mengder så må du ha sertifikat, men ei spruteflaske får du kjøpt.

OK :)

Da er det en vesentlig info jeg har utelatt å huske på :)

Skrevet

Hvordan uttaler man egentlig roundup? (for det staves vel ikke rundup?) Jeg vil uttale det på engelsk måte, men min kjære og sivgers sier "roinnopp" på trøndersk...

Ikke sikker på hvordan det skrives heller jeg, men vi sier i alle fall rundup her. Men kanskje det skrives roundup.

Gjest trureg
Skrevet

Om jeg ikke husker helt feil så får du ikke kjøpt store mengder uten videre nei, men små kvanta får man vel?

OK :)

Da er det en vesentlig info jeg har utelatt å huske på :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke sikker på hvordan det skrives heller jeg, men vi sier i alle fall rundup her. Men kanskje det skrives roundup.

Hva er denne Roundup'en/Rundup'en egentlig til?

Skjønner den er en ugressdreper, men de færreste bruker vel noe særlig kjemisk ugressdreper?

Gjest mandolina
Skrevet

Hva er denne Roundup'en/Rundup'en egentlig til?

Skjønner den er en ugressdreper, men de færreste bruker vel noe særlig kjemisk ugressdreper?

Det er egentlig et ugressmiddel, som brukes mye i landbruket.

Hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Det er egentlig et ugressmiddel, som brukes mye i landbruket.

Hilsen

Ok, takk. Skjønte jo det var et ugressmiddel, men selv har jeg aldri brukt noe sånt i hagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...