Gå til innhold

Kan jeg bruke ugressmiddel

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Rart...jeg fikk beskjed om at jeg kunne bruke den da vekstsesongen startet, for da tok jeg livet av frøene. Jeg mente ikke at jeg kunne bruke den i november og håpe på at det hjelper i mai.

Jeg skal spørre mannen min. Ble litt usikker nå, hvis du har fått det rådet fra forhandler.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• Lillemus

9

• morsan

5

• sant å si

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal spørre mannen min. Ble litt usikker nå, hvis du har fått det rådet fra forhandler.

Første gangen jeg kjøpte det, kanskje den eneste også, jeg har jo lenge av ei flaske, så spurte jeg om hvordan det skulle brukes og det var i alle fall den beskjeden jeg fikk på hagesenteret.

Skrevet

Min kjære sverger til diesel. :o| Bore hull i stammen og stappe med salt skal visstnok også være virksomt.

Skrevet

Nei, av en som jobbet hos en gartner.

Har også hørt det.

Hvorfor ha store nabokrangler om trær og skygge, når man bare kan lure inn en messingstift =)

Skrevet

Ja, det står det blad, blomster , stengler og bark...

''Når ugresset sprøytes med Roundup tas glyfosatstoffet straks opp gjennom plantens grønne del, dvs blad, blomster, stengler og bark, og transporteres rundt i hele planten og ned i røttene.''

Gjest prust
Skrevet

Første gangen jeg kjøpte det, kanskje den eneste også, jeg har jo lenge av ei flaske, så spurte jeg om hvordan det skulle brukes og det var i alle fall den beskjeden jeg fikk på hagesenteret.

Nå har jeg spurt mannen min:

Roundup virker IKKE mot frø. Skal brukes på planter som er i vegetativ vekst, dvs i perioden der plantene er i vekst. På gress virker Roundup best når gresset er 10-15 cm høyt.

Da hadde jeg forstått det riktig :-)

Skrevet

Nå har jeg spurt mannen min:

Roundup virker IKKE mot frø. Skal brukes på planter som er i vegetativ vekst, dvs i perioden der plantene er i vekst. På gress virker Roundup best når gresset er 10-15 cm høyt.

Da hadde jeg forstått det riktig :-)

Ok, bra, da har vi fått avklart det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...