Gjest prust Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Rart...jeg fikk beskjed om at jeg kunne bruke den da vekstsesongen startet, for da tok jeg livet av frøene. Jeg mente ikke at jeg kunne bruke den i november og håpe på at det hjelper i mai. Jeg skal spørre mannen min. Ble litt usikker nå, hvis du har fått det rådet fra forhandler. 0 Siter
mrxx Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Jeg skal spørre mannen min. Ble litt usikker nå, hvis du har fått det rådet fra forhandler. Første gangen jeg kjøpte det, kanskje den eneste også, jeg har jo lenge av ei flaske, så spurte jeg om hvordan det skulle brukes og det var i alle fall den beskjeden jeg fikk på hagesenteret. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Min kjære sverger til diesel. | Bore hull i stammen og stappe med salt skal visstnok også være virksomt. 0 Siter
Elis31 Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Nei, av en som jobbet hos en gartner. Har også hørt det. Hvorfor ha store nabokrangler om trær og skygge, når man bare kan lure inn en messingstift =) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 http://www.info-roundup.no/gode-raad Ja, det står det blad, blomster , stengler og bark... ''Når ugresset sprøytes med Roundup tas glyfosatstoffet straks opp gjennom plantens grønne del, dvs blad, blomster, stengler og bark, og transporteres rundt i hele planten og ned i røttene.'' 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Første gangen jeg kjøpte det, kanskje den eneste også, jeg har jo lenge av ei flaske, så spurte jeg om hvordan det skulle brukes og det var i alle fall den beskjeden jeg fikk på hagesenteret. Nå har jeg spurt mannen min: Roundup virker IKKE mot frø. Skal brukes på planter som er i vegetativ vekst, dvs i perioden der plantene er i vekst. På gress virker Roundup best når gresset er 10-15 cm høyt. Da hadde jeg forstått det riktig :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Nå har jeg spurt mannen min: Roundup virker IKKE mot frø. Skal brukes på planter som er i vegetativ vekst, dvs i perioden der plantene er i vekst. På gress virker Roundup best når gresset er 10-15 cm høyt. Da hadde jeg forstått det riktig :-) Ok, bra, da har vi fått avklart det:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.