Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere mer lønnstillegg i år enn i fjor. Hvor mye? Ettersom bl.a. renten har steget mye i det siste, hadde jeg regnet med såpass tillegg at vi merket det.

Har fått tilbud om 4%, i fjor fikk vi litt mer. Det viser seg at tillitsfolkene som forhandlet lønn, ikke ba om mer! Normalt ber en jo om f.eks. 10%, mens bedriften tilbyr 2%. Så møtes de et sted på halvveien.

Vi er kontorfunksjonærer, og har som regel fått noenlunde samme tillegg som arbeiderne. I år har de visstnok fått 18 kr timen i tillegg, det er vel 10-15%. Snakk om forskjell, men man får jo ikke mer enn man ber om...

Persille1365381127
Skrevet

Det er ingen regel at alle SKAL ha tillegg - det kommer litt an på hvor man jobber og hva man tjener.

Gjest prust
Skrevet

Det spørs jo veldig på bedriftens økonomi. En bedrift som har solid økonomi og god likviditet, kan jo lettere gi lønnspålegg enn en bedrift som har stram økonomi.

Der jeg jobber har vi vært gjennom flere ekstremt trange år, hvor vi ikke fikk lønnstillegg på to eller tre år, og i ettertid så smått har begynt å komme oss ajour med andre vi kan sammenlikne oss med.

Og alle trenger ikke nødvendigvis få samme størrelse på tillegget.

Skrevet

Det spørs jo veldig på bedriftens økonomi. En bedrift som har solid økonomi og god likviditet, kan jo lettere gi lønnspålegg enn en bedrift som har stram økonomi.

Der jeg jobber har vi vært gjennom flere ekstremt trange år, hvor vi ikke fikk lønnstillegg på to eller tre år, og i ettertid så smått har begynt å komme oss ajour med andre vi kan sammenlikne oss med.

Og alle trenger ikke nødvendigvis få samme størrelse på tillegget.

Vi har hatt millioner i overskudd de fleste år.

Bedriften pleier gi noenlunde samme tillegg til alle yrkesgruppene, men jeg antar at noen uerstattelige sivilingeniører kan ha fått litt ekstra.

Gjest prust
Skrevet

Vi har hatt millioner i overskudd de fleste år.

Bedriften pleier gi noenlunde samme tillegg til alle yrkesgruppene, men jeg antar at noen uerstattelige sivilingeniører kan ha fått litt ekstra.

Det er kamp om sivilingeniørene, og en bedrift som er fornøyd med sine ansatte, må trolig gi de gruppene som kanskje lett kan bytte arbeidsplass, noe ekstra for å beholde dem.

Men alle ansatte skal selvsagt føle at de blir satt pris på av ledelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...