Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil et foster på tre måneder merke noe om det blir fjernet ved abort?

Gjest minnah
Skrevet

Jeg tror nok dessverre det. Men må man så må man :o(

Skrevet

Det er nok mange som har forskjellige meninger om det, men ingen som kan svare 100 % verken i den ene eller andre retningen.

Skrevet

Fosteret vil ihvertfall "merke mye" om det _ikkje_ blir fjernet.

Skrevet

Man har undersøkelser (bilder) som viser smertereaksjoner ved inngrep når fosteret er gammelt nok til å ha utviklet nervesystem og hjerne.

Senaborter gjøres ved hjelp av andre metoder enn tidlig i svangerskapet. Noen av disse metodene går ut på å ta ut deler av fosteret av gangen.

Gjest ønsker deg alt godt
Skrevet

Vet at dette ikke er å svare på ditt spørsmål, men:

Hvis du er i den situasjonen at du vurderer abort - har du tenkt over alternativet med å føde og så adoptere bort barnet ditt? Det er mange som gjerne vil gi et barn et godt hjem.

Jeg mener ikke å fordømme deg hvis du velger abort, altså, jeg er for fri abort. Jeg ville bare vise til et alternativ.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes en slik tråd er unødvendig, jeg lurer på om formålet er å legge sten til byrden for dem som velger abort.

Gjest togli
Skrevet

Man har undersøkelser (bilder) som viser smertereaksjoner ved inngrep når fosteret er gammelt nok til å ha utviklet nervesystem og hjerne.

Senaborter gjøres ved hjelp av andre metoder enn tidlig i svangerskapet. Noen av disse metodene går ut på å ta ut deler av fosteret av gangen.

..deler av fosteret?? Hva mener du??

Skrevet

Jeg tror det er bare tøys. Om barnet er så stort så må det nemlig fødes, selv om det er en senabort. Man kutter ikke et foster i biter og fisker ut en og en bit.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror det er bare tøys. Om barnet er så stort så må det nemlig fødes, selv om det er en senabort. Man kutter ikke et foster i biter og fisker ut en og en bit.

Det var da jammen godt å høre!!

*grøsser*

Skrevet

Jeg var 11 uker på vei da jeg tok abort. Det er ikke langt unna 3 måneder. Jeg måtte ikke føde.

Skrevet

Jeg var 11 uker på vei da jeg tok abort. Det er ikke langt unna 3 måneder. Jeg måtte ikke føde.

Et foster på 11 uker er da uansett så lite at det kommer greit ut. Det trenger ikke å plukkes i stykker som en eller annen her påsto.

Gjest Helsepersonell
Skrevet

Jeg går ut fra at du tenker på en abort innen 12 uker hvor vi har selvbestemt abort.

Et foster i 12. svangerskapsuke er 10 uker, svangerskapet regnes fra siste mens og er dermed 2 uker lengre enn fosterets alder. Det er 5,2 cm og de fleste av organene er ferdigdannet, men ikke utviklet (dette betyr at grunnlaget for organer er på plass, men ikke utviklet videre slik at man kan si at et 10 uker gammelt foster er et "ferdig barn").

Nervesystemet er fortsatt ikke utviklet, og evt bevegelser er reflekser.

Det er derfor nokså sikkert at fosteret ikke kjenner smerte på den måten vi tenker. Abortmotstandere trekker frem diverse propagandafilmer som "beviser" at et foster trekker seg unna ved en utskrapning, men dette dreier seg om reflekser og har ingenting med smerte å gjøre da nervesystemet ikke er utviklet. Først mye lengre ut i svangerskapet blir bevegelser styrt av nervesystemet.

Et foster på 5,2 cm vil være så lite at det ikke er noen problemer ved en utskrapning, og man behøver ikke å "ta ut deler av fosteret" som noen her utbroderer!

Jeg vil også legge til at de fleste propagandafilmer er laget med langt eldre fostre enn foster på 10 uker, som altså er innen Norges grense for selvbestemt abort.

Ved en senabort vil et foster bli abortert ved at kvinnen blir tilført medikamenter som gjør at livmoren trekker seg sammen og derved støter ut fosteret, slik som en fødsel. Ved en senabort vil fosteret ikke leve etter fødselen da lungene ikke er utviklet slik at det kan puste. Et foster kan først puste med hjelp etter 23. - 24. uke, ved grensen når man forsøker å redde premature barn.

Gjest mora2
Skrevet

Barnet blir sugd i stykker, bit for bit....

Gjest mora2
Skrevet

Det kuttes ikke, det suges....

Og barnet kommer ut i biter.

Skrevet

Tja, derom strides de lærde, og ingen kan gi deg svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...