Gå til innhold

Hva legger du i ordet smålig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har de begynt med her jeg bor - leste de tipset mitt på DOL for noen måneder siden, tro?

Fikk lapp i postkassen noen dager i forveien om at idrettslaget ville komme og samle flasker en viss dag. Lurt! :)

Det kunne jeg gitt til også! :o)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lillemus

5

• Katt-ja

4

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det har vel bare hendt en gang hos oss,- men jeg håper det var vellykket og at de kommer senere også ;-)

Jeg har sett at i enkelte butikker henger det opp en liten kasse ved siden av panteautomaten der man kan legge pantelappen og dermed donere pengene til f eks idrettslaget, men DET gidder jeg ikke , altså. Har jeg først drasset med meg posevis av flasker og bokser til butikken skal jeg jammen meg ha de skarve kronene sjøl! *he he*

Men kommer de på døre og henter gir jeg med glede bort ALT!

Skrevet

Det har de begynt med her jeg bor - leste de tipset mitt på DOL for noen måneder siden, tro?

Fikk lapp i postkassen noen dager i forveien om at idrettslaget ville komme og samle flasker en viss dag. Lurt! :)

*krysser fingrene for at en forening i mitt nærområde også blir inspirert*

Skrevet

Da vi var små (10-11 år) var det en venninne som fikk meg med på å gå rundt og ringe på dørene og late som vi kom fra et idrettslag og samlet inn tomflasker... Vi kjøpte snop for alt da. *Skamme seg*

Dette var nok en ekte innsamlig ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Takk og pris ble vi reddet av et idrettslag som skulle samle inn penger ved å tigge flasker på dørene :-)

Litt pinlig å pante kassevis på kassevis med ølflasker på lokalbutikken....

''Litt pinlig å pante kassevis på kassevis med ølflasker på lokalbutikken....''

Minner meg om en sørlandsferie i slutten av tenårene. Året ETTER fikk vi vi høre at "det ble snakket om" hvor mange ølflasker vi venninnene hadde pantet på lokalbutikken den gangen. Andre tok visst med seg slikt til byen, antakelig nettopp for å unngå snakk. *S*

Gjest Elextra
Skrevet

*krysser fingrene for at en forening i mitt nærområde også blir inspirert*

*krysser fingrene for at jeg er hjemme neste gang de kommer*

;)

Skrevet

''Litt pinlig å pante kassevis på kassevis med ølflasker på lokalbutikken....''

Minner meg om en sørlandsferie i slutten av tenårene. Året ETTER fikk vi vi høre at "det ble snakket om" hvor mange ølflasker vi venninnene hadde pantet på lokalbutikken den gangen. Andre tok visst med seg slikt til byen, antakelig nettopp for å unngå snakk. *S*

Ha ha, dette sier MYE om småbymentaliteten, og kanskje særlig i bibelbeltet....;-)

Skrevet

;)

Ja, ikke minst!! :-D

Gjest Tatjana
Skrevet

;)

Her har de samlet inn i mange år. De sender ut lapp på forhånd med dato for når de kommer, og er vi ikke hjemme putter vi flaskene i poser og setter ut på trappa. Hekter på en lapp: "Til skolekorpset". Det blir nå borte hver gang...

Skrevet

''Hva legger dere i ordet smålig?''

Eg legger nok noe helt annet i det utrykket, her bruker vi ikkje ordet _snåling_ men vi kaller det gjerne for _løgning_ altså en som er _rar_ eller skiller seg ut.

Skrevet

Eg legger nok noe helt annet i det utrykket, her bruker vi ikkje ordet _snåling_ men vi kaller det gjerne for _løgning_ altså en som er _rar_ eller skiller seg ut.

På tide med nye briller, Geir? *fnis*

Skrevet

Adjektivet smålig har da ingenting med substantivet snåling (evt. løgning) å gjøre?

Nå må du lese nøyaktig :-))

Gjest togli
Skrevet

*HAHA*

Alderen begynner å tynge ;-P

Gjest mora2
Skrevet

En som henger seg opp i bagateller, og er knegen.

Skrevet

Brillene mine er faktisk helt nye, men eg lurer på om eg begynner å bli litt "ordblind" dette skjer rett som det er.

Skrevet

Adjektivet smålig har da ingenting med substantivet snåling (evt. løgning) å gjøre?

Nå må du lese nøyaktig :-))

Jadda...bare "gni det inn" du og. :-)

Skrevet

Jeg tolker ordet som til å bety: Litt gjerrig og lite generøs, selvopptatt og lite tolerant.

Skrevet

Jeg har sett at i enkelte butikker henger det opp en liten kasse ved siden av panteautomaten der man kan legge pantelappen og dermed donere pengene til f eks idrettslaget, men DET gidder jeg ikke , altså. Har jeg først drasset med meg posevis av flasker og bokser til butikken skal jeg jammen meg ha de skarve kronene sjøl! *he he*

Men kommer de på døre og henter gir jeg med glede bort ALT!

''Men kommer de på døre og henter gir jeg med glede bort ALT!''

ALT?

Skrevet

Nå holdt eg på å gå "fem på" igjen, såg et innlegg under her med tittelen "Bilstol og klam baby", eg las "Pistol og klam baby". *uff*

Skrevet

Nå holdt eg på å gå "fem på" igjen, såg et innlegg under her med tittelen "Bilstol og klam baby", eg las "Pistol og klam baby". *uff*

*he he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...