Gå til innhold

Hvorfor tror nyutdannede at de er verdensmestere

Anbefalte innlegg

Gjest vis ydmykhet
Skrevet

''At jeg faktisk opplever deg som arrogant og svært var for kritikk er jo heller ikke intersant i denne saken''

Har du kritisert meg?

Såvidt meg bekjent var det jeg som var uenig med deg nå? Det er ingenting å kritisere meg på her, jeg oppfatter situasjonen annerledes enn deg - verre er det ikke.

Og jeg synes ikke den er like alvorlig som deg. Om det er det du mener du har kritisert meg for så har jeg ikke oppfattet det en gang :)

Det jeg reagerer på er at dine føleser og oppfatning av foreldrne er avgjørende for om du skal tillate deg å lytte til dem. Denne læreren skjønnte helt sikkert at det var best at hun la om på dialekten, enhver med litt forstand skjønner det. Men hun tålte ikke at jeg sa i fra. Hun var for stolt, gikk i forsvar og dermed ble min datter skadelidennde. Det burde ikke vært lov da ting bør dreie seg om sak og ikke om man liker moren eller ikke. Jeg oppfatter deg som arrogant fordi du er svært opptatt av at foreldrene må snakke så pent til deg om de skal bli hørt.Du lar dine føleser gå foran barnet og det er skremmende. Jeg mener at hvordan du oppfatter en mor eller far ikke skal ha noen som helst betydning for hva du skal mene om det de sier. Det virker også som det ikke skal mye til før du danner deg et svært så negativt bilde av foreldrene.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

11

• mariaflyfly

2

• Katt-ja

2

• sant å si

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Det jeg reagerer på er at dine føleser og oppfatning av foreldrne er avgjørende for om du skal tillate deg å lytte til dem. Denne læreren skjønnte helt sikkert at det var best at hun la om på dialekten, enhver med litt forstand skjønner det. Men hun tålte ikke at jeg sa i fra. Hun var for stolt, gikk i forsvar og dermed ble min datter skadelidennde. Det burde ikke vært lov da ting bør dreie seg om sak og ikke om man liker moren eller ikke. Jeg oppfatter deg som arrogant fordi du er svært opptatt av at foreldrene må snakke så pent til deg om de skal bli hørt.Du lar dine føleser gå foran barnet og det er skremmende. Jeg mener at hvordan du oppfatter en mor eller far ikke skal ha noen som helst betydning for hva du skal mene om det de sier. Det virker også som det ikke skal mye til før du danner deg et svært så negativt bilde av foreldrene.

Underskriften din er

– vis ydmykhet

det hadde vært fint om du gikk litt i deg selv og viste litt ydmykhet.

Her bare krangler du.

Hilsen

Skrevet

Med tanke på nicket ditt, så syns jeg kanskje at den ydmykheten burde gå begge veier - ikke bare fra lærer til foresatt.

Skrevet

Underskriften din er

– vis ydmykhet

det hadde vært fint om du gikk litt i deg selv og viste litt ydmykhet.

Her bare krangler du.

Hilsen

To sjeler og en tanke ;-)

Persille1365381127
Skrevet

''Det jeg reagerer på er at dine føleser og oppfatning av foreldrne er avgjørende for om du skal tillate deg å lytte til dem.''

Det er noe du fant opp i farten, det har jeg ikke skrevet ett eneste sted. Lytte til dem - ja, men gjøre som de sier? Ikke alltid.

''Denne læreren skjønnte helt sikkert at det var best at hun la om på dialekten, enhver med litt forstand skjønner det.''

Det er det dummeste jeg har hørt! Jeg har ett menneske fra Oslo barnehagen, resten er fra andre kanter av landet - og ingen av dem endrer dialekten sin på daglig basis. Enkelte sære ord, kanskje - men ikke dialekten. Ikke engang svenskene har byttet...

''Men hun tålte ikke at jeg sa i fra. Hun var for stolt, gikk i forsvar og dermed ble min datter skadelidennde.''

Igjen; det er DIN tolkning.

''Jeg oppfatter deg som arrogant fordi du er svært opptatt av at foreldrene må snakke så pent til deg om de skal bli hørt.''

Det har jeg aldri sagt. Jeg har sagt at man får bedre respons om man henvender seg høflig. Det gjelder meg, det gjelder kundeservice, det gjelder venner og andre man treffer på sin vei.

''Du lar dine føleser gå foran barnet og det er skremmende.''

Det har ALDRI skjedd, og det vet du heller ingenting om.

''Jeg mener at hvordan du oppfatter en mor eller far ikke skal ha noen som helst betydning for hva du skal mene om det de sier. ''

Også bare tull. En forelder som klager på ALT hele tiden, og spesielt små tulleting har men etterhvert en høyere terskel for å høre på, enn noen som kun tar opp de alvorlige tingene. Om jeg oppfatter en forelder som hysterisk, så endevender jeg ikke hele barnehagens sikkerhetstiltak - om jeg oppfatter en henvendelse som rasjonell og fornuftig, så endrer vi.

''Det virker også som det ikke skal mye til før du danner deg et svært så negativt bilde av foreldrene.''

Vel, nå var det ikke jeg som gikk ut generaliserte ALLE nyutdannede (i alle bransjer) basert på én erfaring med én lærer...

Og jeg håper du leser gjennom svarene du har fått her, og så ser du at du reagerer på noe ingen andre her har reagert tilsvarende på. Du har tilogmed fått tilbakemeldinger på at det er litt rart å generalisere på det grunnlaget du har - men tar du det til deg? Nei...

Vi trenger ikke diskutere dette - du kan ha din mening, jeg har min :)

mariaflyfly
Skrevet

''Jeg tror i hvert fall ikke at evnen til å samarbeide med foreldre er noe som henger entydig sammen med alder eller erfaring.''

Jeg tør påsta at det nesten ikke har noe med verken alder eller erfaring å gjøre - men generell evne til samarbeid, altså en personlig egenskap.

Helt enig!

mariaflyfly
Skrevet

Det blir jo bare tull å si at denne læreren tror hun er verdensmester bare fordi hun ville snakke egen dialekt!

Jeg trodde vi snakket om alvorlige problemer her.

''Jeg trodde vi snakket om alvorlige problemer her.''

Hehe, samme her. :)

Gjest typisk
Skrevet

OVER èn kam. :-)

He-he.. det har du rett i :) Men du har skrevet aksenten over e'en feil vei! Så det så!

Gjest mandolina
Skrevet

For oss var det alvorlig at vår datter nesten måtte vente et år før hun skjønte hva læreren sa. Det hadde sikkert du også ment om det var din unge.

Vi klagde gjentatte ganger på dette til læreren og spurte pent om hun kunne legge om dialketen. Enten tålte hun ikke at det var vi som sa det etter som vi ikke selv er lærere, eller så mente hun vel at vår datter måtte lære seg andre dialekter. Ikke vet jeg. Uansett synes jeg hun kunne hørt på oss med en gang så hadde vår datter lært mye mere av det hun skulle lære dette skoleåret. Dialekter står ikke på pensum enda.

Og da hadde datteren din blitt et år eldre og mer moden til å få med seg informasjon, kanskje det var det som gjorde utslaget.

Hilsen

Skrevet

He-he.. det har du rett i :) Men du har skrevet aksenten over e'en feil vei! Så det så!

Testing...Numero Uno: èn

Bedre no?

Gjest typisk
Skrevet

Testing...Numero Uno: èn

Bedre no?

Nei. For å markere at det skal være 1 (i motsetning til flere), skrives aksenten over e'en ved å trykke på AltGr + tasten til venstre for tilbaketasten.

Gjest samtidig som politikerne krever "early intervention"
Skrevet

Foreldrene skal jo alltid varsles før skolen tar kontakt med PPT, så da ligger det jo i kortene at læreren må ha snakket med foreldrene selv.

Det er desverre ikke alle foreldre som helt forstår at barnet deres har et problem og da blir det selvsagt mye vanskeligere for læreren å hjelpe eleven - og foreldrene kan føle at de blir motarbeidet. Nå er det jo slik at læreren og PPT alltid må tenke på _elevens_ beste, så kommer foreldrene i andre rekke.

Jeg forundres stadig over at endel foreldre ikke orker innbalnding fra PPT. Jeg har selv kontaktet PPT i forbindelse med et av mine barn og er sjeleglad for den hjelpen vi fikk derfra :-)

Forsøkte kontakt med PPT men da læreren gikk mot oss og sa at saken kom til å bli "henlagt" uten videre undersøkelser så fort det ble tatt opp på skolen med PPT, lærere, miljøarbeidere osv som utgjorde en gruppe som skulle bestemme om det skulle gå videre, mistet vi litt piffen, for å si det sånn.

"Hun kommer uansett aldri inn da de som har kommet til fjerdeklasse uten å lese må gå foran de som har små konsentrasjonsproblemer men fremdeles henger høvelig med i andre klasse".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...