Gå til innhold

Fordeling av ubunden tid?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Førskolelærere har fire timer ubunden tid hver uke, det vil si fire timer som ikke er bundet til arbeidsplassen. Hvordan fordeles denne tiden i din barnehage?

Tre kvarter kortere vakter? To timer kortere arb.dag to dager? Fire timer i strekk én dag?

Hva er "det vanligste"?

Gjest zilja
Skrevet

I vår barnehage praktiseres 45 min kortere vakter.

Gjest der jeg har vært
Skrevet

Der jeg har jobbet har førskolelærerene gått tidligere når de har tidligvakt. Det passer dårlig om de går tidligere på mellomvakta for da blir det jo så lenge alene for seinvakta.

Gjest der jeg har vært
Skrevet

hvordan funker det når de har senvakt?

Gjest zilja
Skrevet

hvordan funker det når de har senvakt?

De begynner vakta 3 kvarter senere enn assistentene. Funker greit det.

Persille1365381127
Skrevet

Er pedagogene fornøyd med det?

Persille1365381127
Skrevet

Der jeg har jobbet har førskolelærerene gått tidligere når de har tidligvakt. Det passer dårlig om de går tidligere på mellomvakta for da blir det jo så lenge alene for seinvakta.

Det ser ut til at det er ganske vanlig, gå tidligere eller begynne senere når de har tidli/senvakt.

Gjest zilja
Skrevet

Er pedagogene fornøyd med det?

Har aldri hørt noen klage nei.

Persille1365381127
Skrevet

Har aldri hørt noen klage nei.

Bra :)

Jeg sliter litt med å få det til å gå opp når de vil samle opp og ta en hel dag fri annen hver uke (så det blir en borte en dag hver uke).

Skrevet

Tidligvakt er fra 0715 til 1345, mellom fra 0815 til 1430 og sein fra 0930 til 1645.

Jeg ville ikke likt å samle alt til en dag, fordi det som regel blir til at jeg sitter flere kvelder i uka. Da er det godt å ikke ha så lange arbeidsdager først. Det dukker ofte opp ting underveis i uka, så det hadde ikke nyttet å samle alt på en dag heller.

Mellomvakten byr på litt problemer, for da blir seinvakten alene fra 1500 den dagen. Men det går sånn noenlunde greit.

Persille1365381127
Skrevet

Tidligvakt er fra 0715 til 1345, mellom fra 0815 til 1430 og sein fra 0930 til 1645.

Jeg ville ikke likt å samle alt til en dag, fordi det som regel blir til at jeg sitter flere kvelder i uka. Da er det godt å ikke ha så lange arbeidsdager først. Det dukker ofte opp ting underveis i uka, så det hadde ikke nyttet å samle alt på en dag heller.

Mellomvakten byr på litt problemer, for da blir seinvakten alene fra 1500 den dagen. Men det går sånn noenlunde greit.

Problemet hos oss er akkurat motsatt - de vil ikke fordele det utover hver dag fordi de da blir sittende flere kvelder. De vil gjøre alt innen normal arbeidstid - og ikke ha noe på kvelden, og da er man avhengig av flere timer i strekk.

Skrevet

Problemet hos oss er akkurat motsatt - de vil ikke fordele det utover hver dag fordi de da blir sittende flere kvelder. De vil gjøre alt innen normal arbeidstid - og ikke ha noe på kvelden, og da er man avhengig av flere timer i strekk.

Ja... Forstod egentlig det ;0) Vet det er barnehager som praktiserer det du skisserer og syns det funker greit. Da er assistentene alene den dagen annenvher uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...