Gå til innhold

Syns det høres rart ut ...

Anbefalte innlegg

Gjest kan de gjøre det
Skrevet

Gutt --> 19 år

Blir oppringt av en gårdseier, forretningsbygg som står ubrukt, leligheter i 2.etg., som bor 18 mil unna, gutten blir beskyldt for å ha "kastet seg inn" i en av glassrutene ( ca 2 x 3 m store), denne ble selvfølgelig knust. Gårdseieren krever 6.000 som erstatning, sier det er vitner.

Gutten var greit nok på fylla denne helgen, men dette husker han ikke, har ikke noen sår på kroppen etter at han skal ha knust denne ruten.

Det går ca to uker, så får gutten telefon fra politiet, enten betaler du 6.000 til gårdseieren nå, eller så blir det sak på dette, og du må ut med 17.000. Du kommer ingen vei, vi har vitner.

Gutten tørte ikke annet enn å betale de 6.000,- han går på lærlinglønn, har ikke allverdens av penger ... med tanke på at beløpet kunne blitt 17.000,-

Det skal nevnes at gutten har vært borti politiet tidligere pga fyllekjøring ... uten at det egentlig burde ha noen betydning for saken.

Jeg syns dette høres så uprofft ut ..... men det er kanskje slik politiet opererer .....

Skrevet

Dette er skremselstaktikk og noe de brukes hvis de mener at han er den skyldige. De håper på å slippe sak, nekter han så kan det hende at saken hadde blitt henlagt.

Han var vel ikke alene på byen den helgen og han må vel ha vært sammen med kamerater som han kan kontakte for å høre om det er sannsynlig at han kan ha gjort dette.

Jeg hadde ikke godtatt dette uten videre. Jeg hadde i alle fall undersøkt om det kunne ha vært meg først. Det er kanskje lurt å drikke litt mindre hvis han ikke husker om han kan ha gjort dette eller ikke, det er tross alt en ganske alvorlig hendelse.

Gjest kan de gjøre det
Skrevet

Dette er skremselstaktikk og noe de brukes hvis de mener at han er den skyldige. De håper på å slippe sak, nekter han så kan det hende at saken hadde blitt henlagt.

Han var vel ikke alene på byen den helgen og han må vel ha vært sammen med kamerater som han kan kontakte for å høre om det er sannsynlig at han kan ha gjort dette.

Jeg hadde ikke godtatt dette uten videre. Jeg hadde i alle fall undersøkt om det kunne ha vært meg først. Det er kanskje lurt å drikke litt mindre hvis han ikke husker om han kan ha gjort dette eller ikke, det er tross alt en ganske alvorlig hendelse.

Neida han var ikke alene på byen, men han hadde ikke hengt sammen med kompisene sine hele kvelden, ifølge kompisene, denne gården ligger litt avsidesliggende til, så det er lite "trafikk" forbi ...

Selvfølgelig er det dumt å drikke seg så drita ..... men han er ung, og det er vel en periode han må gjennom :)

Gutten bor sammen med bestefar, moren er helt på kjøret, bor ikke her lenger .... hvem som er faren er vel litt uvisst ..... så han har sin gode bestefar da som prøver å gjøre det beste ut av livet til gutten.

Skrevet

Neida han var ikke alene på byen, men han hadde ikke hengt sammen med kompisene sine hele kvelden, ifølge kompisene, denne gården ligger litt avsidesliggende til, så det er lite "trafikk" forbi ...

Selvfølgelig er det dumt å drikke seg så drita ..... men han er ung, og det er vel en periode han må gjennom :)

Gutten bor sammen med bestefar, moren er helt på kjøret, bor ikke her lenger .... hvem som er faren er vel litt uvisst ..... så han har sin gode bestefar da som prøver å gjøre det beste ut av livet til gutten.

hadde ikke betalt. Hadde satset på henleggelse. Høres ut som en skremmetaktikk som mrxx sier.

Skrevet

Huffda, ikke noe bra start denne gutten har.

Men jeg ville ha undersøkt og snakket med gårdeier og fått til en dialog med han for å finne ut hvordan hans navn har kommet frem.

Har han knust ei stor glassrute med kroppen så har han glasskår i klærne. Det kan jo være at han har gjort med ikke tør å innrømme det for andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...