Gå til innhold

sykebesøk ble til sjokk

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten vår i sjokk
Skrevet

Vi har besøk fra Tyskland. Da brodern ligger på sykehus ( ullevål) besøkte vi han forleden. Jeg skrøt litt..hvor bra det var der, med liten kantine på avd..hvor de kunne hente seg mat , når som helst! Men..det skulle jeg ikke ha sagt! Besøket vårt fikk sjokk!Var det verste de hadde sett! HVA? ligger det folk på gangen?ligger broren din med 3 til på rommet..også for ett trist sted da!Toalett og dusj i gangen? trodde dere var så rike i landet her? Blei skikkelig flau, må jeg si. uff nå ligger han på den gamle delen da! sa jeg:men det hjalp ikke.de syns det var ille!

hm...det er kansje det?

Gjest mallet
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det er verdens undergang med firemannsrom og do på gangen. Behandlingen og oppholdet er jo gratis...

Gjest mora2
Skrevet

Snaxy lå ei uke på sykehus i Tyskland. Det var helt topp sa han!

Helt annet enn våre..Her må man være glad man får tak over hodet... ;0)

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg tror mange i utlandet hadde fått et sjokk hvis de visste noe om hvordan våre syke og gamle hadde det! Har tenkt på at vi burde sende bilder og historier til utenlandske aviser, med kopi til regjeringa. DA ville de nok få fart på seg. For gode omtaler vil de jo ha! Om verdens rikeste land som er best i klassen når det gjelde rå pøse ut u-hjelp!

La de forstå der ute at vi som BOR her ikke får den servicen utlandet tror!

God ide ikke sant? En skikkelig utpressing av regjeringen! Grip ideen de som vil!

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det er verdens undergang med firemannsrom og do på gangen. Behandlingen og oppholdet er jo gratis...

Har du prøvd å ligge et slikt sted og være skikkelig syk?

Hilsen

Skrevet

sant nok ) Syns det var trivelig med en på rommet å skravle med.

lå selv på oslo akersykehus i 5 uker..og det var meget bra.

Kjempehyggelig pleiersker og leger.

rommet til brodern ,var virkelig trist,måtte kreke seg 30 meter bort til nærmeste do.,men ellers var han selv fornøyd med behandlingen da!

gjestene våre er nok vant, til anen standard...som de utrykkte:

so schrecklich..solche zustaende hatten wir vor 50 jahren!

Skrevet

Jeg tror mange i utlandet hadde fått et sjokk hvis de visste noe om hvordan våre syke og gamle hadde det! Har tenkt på at vi burde sende bilder og historier til utenlandske aviser, med kopi til regjeringa. DA ville de nok få fart på seg. For gode omtaler vil de jo ha! Om verdens rikeste land som er best i klassen når det gjelde rå pøse ut u-hjelp!

God ide ikke sant? En skikkelig utpressing av regjeringen! Grip ideen de som vil!

yepp..enig!

Gjest mora2
Skrevet

Bra forslag :0)

Gjest K.Ristiansen
Skrevet

Det er da l angt i fra gratis. Vi betaler for det i dyre dommer gjennom skatter og avgifter. Så den der med at det er gratis, syns jeg er å gå langt over streken :o)

Gjest mallet
Skrevet

Det er da l angt i fra gratis. Vi betaler for det i dyre dommer gjennom skatter og avgifter. Så den der med at det er gratis, syns jeg er å gå langt over streken :o)

Vel, gratis for den enkelte. Et sted kommer selvsagt pengene fra. Men da kan man like godt diskutere om skattepengene våre skal gå med til å finansiere luksus-sykehus på bekostning av andre nødvendige oppgaver.

Gjest mallet
Skrevet

Har du prøvd å ligge et slikt sted og være skikkelig syk?

Hilsen

Selvsagt er det ikke ideelt og fantastisk, og det sa jeg ikke heller. Jeg sa bare at det ikke er verdens undergang. Det er mulig sykehusene i Tyskland er flottere enn våre, men sammenlignet med mesteparten av resten av verdens befolkning har vi det faktisk jævlig bra. Jeg synes i alle fall det er viktig å ikke tape det perspektivet av syne :)

Skrevet

For ikke å snakke om alle legebesøk-medisiner og tannlegebehandlinger! Det blir det masse penger av(((

Fastlegekontigent koster 40 euro i året, da kan du gå så mye du vil! uansett hvor dyre medisiner du bruker, koster det 5 euro.

en tannlegebehandling koster 10 euro.går du til vanlig sjekk i året, men trenger senere dyre behandlinger...som tannerstattninger ..implantat eller gebiss..får du 60% av prisen tilbake igjen fra sykekassa! fastlegekontigenten på 40 euro er ganske nytt! bare to år, de syns det er svinedyrt! he-he

bortskjemte er de!

Skrevet

Fikk temmelig sjokk når jeg måtte til Ullevål selv også. Hadde det veldig godt på lokalsykehuset her jeg bor i forhold gitt!

Følte meg som en pakke som ble sendt hit og dit, og det var misforståelser mellom legene om behandling hadde vært utført eller ikke.

Jeg var også på den gamle delen, og jeg fikk sjokk av det stappfulle, lille venterommet og den innestengte lukten.

Så ja, jeg skjønner gjesten din!

Gjest K.Ristiansen
Skrevet

Vel, gratis for den enkelte. Et sted kommer selvsagt pengene fra. Men da kan man like godt diskutere om skattepengene våre skal gå med til å finansiere luksus-sykehus på bekostning av andre nødvendige oppgaver.

Det er da faktisk spesifisert hvor mye som går til dette. Nå husker jeg ikke prosentsatsen i hodet, men tror det er ca 10% som går fra hver enkelt i avgift til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...