Gå til innhold

Fotball EM folkens!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva!?

Det kan jeg overhodet ikke forstå; jeg priser meg lykkelig for at mannen min ikke er interessert i fotball og heller gjør noe selv enn å sitte å glo på diverse kamper.

Men - godt en er fornøyd med det en har :-).

Enig! Vi lo like oppgitt begge to da en eller annen kanal (NRK2?) sendte kampen Norge-Brasil i reprise forleden dag, det er jo 10 år siden den ble spilt! Men det var helt sikkert en del som så den...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Babette

9

• tonie

8

• AneM1365380603

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du har en "rød" i huset, hvis jeg ikke husker feil? You'll never walk alone?

Fin sang, det skal de ha. Alle klubber burde hente supportersangene fra musicals eller andre litt høykulturelle kretser. Åheiåheiåheiåhå er liksom litt mer vulgært.

''Alle klubber burde hente supportersangene fra musicals eller andre litt høykulturelle kretser. Åheiåheiåheiåhå er liksom litt mer vulgært.''

Min teori er at musikksmaken er omvendt proposjonal med fotballinteressen, fks. "MiniJacobsen" sin favoritttmusiker er Jahn Teigen & "Drillo" har sagt i fullt alvor at han _ikkje _ liker musikk!

Er det mulig???

For ikkje å snakke om (som du er inne på) alle de elendige fotballsangene (spesielt Rosenborg), en av de verste er Viking sin....: " Vi er Viking (jadda) åå, vi er Viking åå, vi er verdens beste fodballag ole, ole, ole åå....

Ole ? Hallo? *legger meg i stabilt sideleie*

Gjest Elextra
Skrevet

Enig! Vi lo like oppgitt begge to da en eller annen kanal (NRK2?) sendte kampen Norge-Brasil i reprise forleden dag, det er jo 10 år siden den ble spilt! Men det var helt sikkert en del som så den...

Hehe, synes nesten det var litt morsomt at de viste den, jeg - kampen er jo et referansepunkt for svært mange. Men kunne aldri tenkt meg å sitte og se hele kampen selv. Og heldigvis ikke mannen min heller :-).

Skrevet

''Alle klubber burde hente supportersangene fra musicals eller andre litt høykulturelle kretser. Åheiåheiåheiåhå er liksom litt mer vulgært.''

Min teori er at musikksmaken er omvendt proposjonal med fotballinteressen, fks. "MiniJacobsen" sin favoritttmusiker er Jahn Teigen & "Drillo" har sagt i fullt alvor at han _ikkje _ liker musikk!

Er det mulig???

For ikkje å snakke om (som du er inne på) alle de elendige fotballsangene (spesielt Rosenborg), en av de verste er Viking sin....: " Vi er Viking (jadda) åå, vi er Viking åå, vi er verdens beste fodballag ole, ole, ole åå....

Jeg kan heldigvis ikke så mange slike sanger.

Brann-sangen har i hvert fall en slags melodi, selv om det ikke er

Rodgers & Hammerstein-nivå. Men teksten er - eh - banal.

Drillo har vel blitt litt feilsitert. Han hater "påtvunget" musikk, f.eks. i butikker og heiser. Men han er jo, i likhet med de fleste i fotballverdenen, ikke verdens største diplomat.

Skrevet

Man kan aldri vite om en straffe tåler mer enn ca. 846 repriser. Kanskje går den plutselig inn en dag...

Skrevet

Jeg kan heldigvis ikke så mange slike sanger.

Brann-sangen har i hvert fall en slags melodi, selv om det ikke er

Rodgers & Hammerstein-nivå. Men teksten er - eh - banal.

Drillo har vel blitt litt feilsitert. Han hater "påtvunget" musikk, f.eks. i butikker og heiser. Men han er jo, i likhet med de fleste i fotballverdenen, ikke verdens største diplomat.

Byen e Bergen og laget e Brann - Brann - Brann - Brann - Brann - Braaaaaann....

Jadda. Vi har hørt det nå.

Skrevet

Er det mulig???

Det beste fotball-ropet, om ikke akkurat sang, må være denne:

"Vi er fotballaget Bjølsen,

Etter kampen smaker pølsen!"

;-)

Dette er en artig fotballsang, da, selv om originalen er mye bedre:

Og svenskene har jo denne, som ikke er så verst:

http://www.youtube.com/watch?v=IcsjNDS5a1k

Skrevet

Byen e Bergen og laget e Brann - Brann - Brann - Brann - Brann - Braaaaaann....

Jadda. Vi har hørt det nå.

De skal ihvertfall ha for at de holder på samme sangen år etter år.

Skrevet

Hehe, dog bedre enn kun å ta et glass vann(?).

Men det er en annen diskusjon *S*, kfr. DOL for noen uker siden.

*bestiller en Cosmo til mannen min*

''*bestiller en Cosmo til mannen min*''

På slutten av filmen "Sex & The City" sitter damene med hver sin Cosmo; en av dem sier at dette var jo godt - hvorfor sluttet vi egentlig å drikke det? - Fordi alle andre begynte!, svarer en av de andre;-)

Skrevet

''Den som ikke klarer det uten å like fotball er ikke rare mannen heller.''

Enig i det:-)

Hehe, ikke sant?

Gjest Elextra
Skrevet

''*bestiller en Cosmo til mannen min*''

På slutten av filmen "Sex & The City" sitter damene med hver sin Cosmo; en av dem sier at dette var jo godt - hvorfor sluttet vi egentlig å drikke det? - Fordi alle andre begynte!, svarer en av de andre;-)

Hehe :).

Mannen min liker godt drinker, men tror ikke cosmo er førstevalget. Men ikke på grunn av assosiasjonene; hans oppfatning av drinken ganske upåvrket av serien - han så den aldri.

Gjest Elextra
Skrevet

;-)

Minner meg om et radioprogram for et års tid siden - et langt program kun dedikert seriøs omtale av fotballsanger.

Skrevet

Minner meg om et radioprogram for et års tid siden - et langt program kun dedikert seriøs omtale av fotballsanger.

Seriøs omtale, du, det var da voldsomt! :-)

Skrevet

Hehe :).

Mannen min liker godt drinker, men tror ikke cosmo er førstevalget. Men ikke på grunn av assosiasjonene; hans oppfatning av drinken ganske upåvrket av serien - han så den aldri.

det er en veldig god drink, da:-)

Gjest Elextra
Skrevet

det er en veldig god drink, da:-)

Enig i det. Balanserer perfekt mellom søtt og syrlig :)

Skrevet

Rusa på kjæresten jeg vet du! ;o)

Ja, _det_ er det umulig og unngå å få med seg! :-)

Eller skal det være:

Ja, _det_ er det umulig å unngå og få med seg! :-)

Skrevet

;-)

Uffameg!

Her er et lite utvalg som sikkert får både Henrik Ibsen, Jens Bjørnebo & Agnar Mykle til å rotere som en snurrebass i grava.

*vurdere å skifte Statsborgerskap*

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, _det_ er det umulig og unngå å få med seg! :-)

Eller skal det være:

Ja, _det_ er det umulig å unngå og få med seg! :-)

å unngå og

Skrevet

å unngå og

Takk.

Men det kommer eg til å glemme, finnes det noe "huskeregel" i forhold til dette?

Gjest Elextra
Skrevet

Takk.

Men det kommer eg til å glemme, finnes det noe "huskeregel" i forhold til dette?

Nja, vet ikke.

Men ved oppramsing av verb i infinitiv på den måten er det nesten bestandig rekkefølgen å - og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...