Gå til innhold

Tørrsjampo..?!

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Høres i utgangspunktet en smule ekkelt ut, men.. noen som har prøvd? Mitt hår må vaskes annenhver dag, om jeg kunne utsettet dette én dag iblant, ville det vært flott..

Hvor får jeg kjøpt det?

Skrevet

Det er noe som heter Kisby tørrsjampo. Man sprayer det i hodebunnen før man børster det ut. Funker fint, tror jeg (bruker det ikke selv). Får det antakelig i parfymerier.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, jeg har prøvd det, og det fungerer faktisk overraskende godt! Det fjerner fett og lukt fra håret, og man føler seg ikke så verst fresh av den, sånn i et knipetak. Det eneste er at håret kanskje kan føles litt i overkant tørt hvis den brukes for mye.

Fåes på Vita, i sprayflaske.

Skrevet

Tenk finnes det fortsatt? Jeg husker Nuvola tørrsjampo. Den var som pudder, og håret ble matt og tørt.

Og den første balsamen jeg husker het Alberto. Gul flaske.

Mrs. Wallace
Skrevet

Tenk finnes det fortsatt? Jeg husker Nuvola tørrsjampo. Den var som pudder, og håret ble matt og tørt.

Tror faktisk tørrsjampoen er i ferd med å få en aldri så liten renessanse. Kjenner mange såkalt trendy mennesker (hva nå det innebærer, hehe) som bruker det av og til - OG forteller om det. ;o)

Skrevet

Tror faktisk tørrsjampoen er i ferd med å få en aldri så liten renessanse. Kjenner mange såkalt trendy mennesker (hva nå det innebærer, hehe) som bruker det av og til - OG forteller om det. ;o)

Ja, det er jo kjekt på hyttetur og sånn, men jeg var egentlig litt overrasket over at folk bruker det i dagens dusje-hver-dag-samfunn.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg testet det en gang for mange år siden, men jeg må si at jeg ikke følte meg noe renere av å ha det i håret. Jeg vasker gjerne håret annenhver dag framfor å bruke det.

Gjest Elextra
Skrevet

Husker jeg brukte det på hyttetur for over tyve år siden :).

Det ga ingen frisk, nyvasket følelse, men når en hadde litt tendens til fett hår gjorde det underverker. Fettet forsvant og håret ble i hvertfall litt blankt.

Vet ikke om produktet i dag er veldig annerledes.

Skrevet

Ja! Den tørrshampooen var i en lav "flaske-eske" som var hvit med lilla lokk? Og den var i pudderform omtrent og nesten umulig å få børstet ut av håret igjen, det så alltid litt grått ut etterpå! :o)

Skrevet

Ja! Den tørrshampooen var i en lav "flaske-eske" som var hvit med lilla lokk? Og den var i pudderform omtrent og nesten umulig å få børstet ut av håret igjen, det så alltid litt grått ut etterpå! :o)

Riktig! Den tok vekk fettet i håret, men det ble skikkelig gråmatt.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, det er jo kjekt på hyttetur og sånn, men jeg var egentlig litt overrasket over at folk bruker det i dagens dusje-hver-dag-samfunn.

Jeg vet om mange som bruker det i panneluggen, fordi den blir fortere fet enn resten av håret pga ansiktskrem og sånt. Ikke alle liker å vaske håret hver dag, hvis det er mye styling involvert.

Men selv synes jeg som sagt at håret blir litt i tørreste laget med den tørrsjampoen, så for meg er den evt. til hyttebruk.

Skrevet

Ja, jeg husker godt hvor matt og tørt det ble. Og hadde man i litt for mye, ble det litt i lysteste laget - nesten gråblondt.

Jeg har et bilde av meg selv der jeg hadde sprayet i omtrent en halv flaske for å få litt kvasi Marilyn Monroe-hår! ;-) Jeg var vel ca 13 år da, og poserte på bildet også med knallrøde lepper og sort flekk på kinnet *S*

Gjest Elextra
Skrevet

Ja! Etter beskrivelsen din ser jeg beholderen for meg :-).

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg har, som en annen her, kjøpt tørrshampoo hos Vita. Lys gul sprayboks. Det var noe helt annet enn den der lilla og hvite saken fra 'gamle dager'. Jeg husker også den ekle følelsen av den. Men den her de har på Vita nå, var veldig bra faktisk. Det hender at jeg ikke orker vaske håret,eller atjeg har glemt at jeg skal ut om kvelden, da er den kjempefin. Kunne ikke se på håret at jeg hadde brukt tørrshampoo, og det føltes ikke ekkelt i det heletatt, behagelig faktisk var det. Tips, nå om sommeren, stå utendørs og spray og børst, så slipper du støvet på badet!

Gjest minnah
Skrevet

Jeg har, som en annen her, kjøpt tørrshampoo hos Vita. Lys gul sprayboks. Det var noe helt annet enn den der lilla og hvite saken fra 'gamle dager'. Jeg husker også den ekle følelsen av den. Men den her de har på Vita nå, var veldig bra faktisk. Det hender at jeg ikke orker vaske håret,eller atjeg har glemt at jeg skal ut om kvelden, da er den kjempefin. Kunne ikke se på håret at jeg hadde brukt tørrshampoo, og det føltes ikke ekkelt i det heletatt, behagelig faktisk var det. Tips, nå om sommeren, stå utendørs og spray og børst, så slipper du støvet på badet!

Må det mye spary til?

Kjøpte på Vita i dag, den andre jeg fikk anbefalt her - fra Lee Stafford. Luktet fryktelig sterkt, og så ikke særlig bedring.. Og håret må nok vaskes i kveld, som vanlig.. :-)

Skrevet

He - det skal jeg jammen kjøpe i morgen, det hørtes lurt ut!

Skrevet

Ja, jeg husker godt hvor matt og tørt det ble. Og hadde man i litt for mye, ble det litt i lysteste laget - nesten gråblondt.

Jeg har et bilde av meg selv der jeg hadde sprayet i omtrent en halv flaske for å få litt kvasi Marilyn Monroe-hår! ;-) Jeg var vel ca 13 år da, og poserte på bildet også med knallrøde lepper og sort flekk på kinnet *S*

Huff ja, jeg synes den var som å drysse flass i håret.

Av og til i fett hår-perioden fulgte jeg et annet av de mange råd og tips man plukket opp i Det Nye: Når håret var på vei til å bli fett, kunne man ha litt eau de cologne på en bomullsdott, bøye seg framover og gni inn i hodebunnen. Alkoholen tørker jo ut.

Gjest minnah
Skrevet

He - det skal jeg jammen kjøpe i morgen, det hørtes lurt ut!

Jeg syntes ikke den funka i det hele tatt.. skuffende. Kanskje ikke jeg gjorde det riktig...?

Gjest signaturina
Skrevet

Må det mye spary til?

Kjøpte på Vita i dag, den andre jeg fikk anbefalt her - fra Lee Stafford. Luktet fryktelig sterkt, og så ikke særlig bedring.. Og håret må nok vaskes i kveld, som vanlig.. :-)

Var flaska gul da? Husker ikke hva den jeg hadde het nemlig. Men jeg behøvde ikke spraye mye. Og resultatet ble veldig bra.Men det kan jo ha med hårkvalitet å gjøre også kanskje, jeg har veldig tykt hår, dvs hvert hårstrå er tykt i seg selv.

Gjest minnah
Skrevet

Var flaska gul da? Husker ikke hva den jeg hadde het nemlig. Men jeg behøvde ikke spraye mye. Og resultatet ble veldig bra.Men det kan jo ha med hårkvalitet å gjøre også kanskje, jeg har veldig tykt hår, dvs hvert hårstrå er tykt i seg selv.

Nei, jeg kjøpte den som er sølv(?) og lilla. Kanskje jeg skulle forsøkt den andre..

Ingen krise da, men når vi snart skal på ferie og bo 3 voksne og 3 barn sammen i en liten hytte med 1 bad/dusj, hadde det vært så kjekt å hoppe over en hårvask-dag ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...