Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Henger meg på dere to i motstanden mot kunstig søtning. Merker at det å bruke kunstige søtningsstoffer påvirker helsa negativt.

I stedet for å drikke syv 0,5l pepsi max i uka til 84 kr til sammen, går jeg på Smudi og kjøper en stor smoothie to ganger i uka for tilsammen 70 kr.

Gjør godt for kroppen. Masse bra i dem :-) Er ikke så flink å spise fruk så får litt påfyll av antioksidanter da:-)

Har klart å legge om livsstilen mye den siste måneden, men har flyttet hovedfokuset fra vekt til sunnhet. Jeg regner med at når jeg finner det som er sunt for meg av mat og trim så vil også kroppen finne en sunn vekt (ikke så mange kilo det er snakk om, max 10 nå). Har også kommet frem til at man ikke trenger å enten være feit eller syltynn, men at man kan legge seg i midten. Trenger liksom ikke å veie hverken 50 eller 75kg. Men kanskje 58-62. Er 165 og spebydg. Prate prate prate. Skrivediare...

*Hehe* Det er lov å ha munndiare! :o)))

Jeg har heller ingen ambisjoner om å bli syltynn, det er jeg for glad i mat til, men ønsker heller ikke å bli rundere enn jeg er nå. 55-56 kg holder i grunnen til en kropp på 152 cm. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309592-ukas-vekt/page/2/#findComment-2528829
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest liten løve

*Hehe* Det er lov å ha munndiare! :o)))

Jeg har heller ingen ambisjoner om å bli syltynn, det er jeg for glad i mat til, men ønsker heller ikke å bli rundere enn jeg er nå. 55-56 kg holder i grunnen til en kropp på 152 cm. :o)

Godt det er lov til å prate :-)

Sikkert en fin vekt du har. Ikke stor og ikke syltynn, men slank ser jeg for meg. Jeg var 68kg sist jeg veide meg, og det er mye på min veldig spebygde ogh utrente kropp. Tipper midjemålet er på 90-95. Huff. Men har nå begynt et sunnere liv for resten av livet, så ordner det vell seg med tida.-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309592-ukas-vekt/page/2/#findComment-2528837
Del på andre sider

Godt det er lov til å prate :-)

Sikkert en fin vekt du har. Ikke stor og ikke syltynn, men slank ser jeg for meg. Jeg var 68kg sist jeg veide meg, og det er mye på min veldig spebygde ogh utrente kropp. Tipper midjemålet er på 90-95. Huff. Men har nå begynt et sunnere liv for resten av livet, så ordner det vell seg med tida.-)

Livmålet til en kvinne bør ligge under 80 cm, jeg var på 86 tror jeg for et par år siden... Nå ligger jeg vel på 73-74 tenker jeg og gidder ikke stresse med å få det enda mindre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309592-ukas-vekt/page/2/#findComment-2528839
Del på andre sider

Gjest liten løve

Livmålet til en kvinne bør ligge under 80 cm, jeg var på 86 tror jeg for et par år siden... Nå ligger jeg vel på 73-74 tenker jeg og gidder ikke stresse med å få det enda mindre.

Skjønner godt at du ikke gidder å stresse med å få midjemålet lavere. Du har jo tilnærmet vepsetalje *misunnelig*. Har hørt at midjemålet skal være under 80cm, men dit tror jeg aldri jeg kommer for å være helt ærlig. For at min midje skal bli såpass smal så må jeg ned i til omentrent 50kg vil jeg tro, og det blir litt lite. Men man kan jo som sagt finne den gyldne middelvei i ting.

Ja ja, noen risikofaktorer skal man nå ha. Tror dette med hvor man lagrer fett på kroppen er litt arvelig. Alle på farssiden i familien ser ut som meg, normalt tynne armer og ben og litt stor mage. 38 kan passe rundt rompa, men for at magen ikke skal "tyte" utover buksekanten må buksene være i str 42. Ikke så enkelt å finne bukser med andre ord. De blir stort sett enten alt for store i rompa eller alt for trange i magen. Det ender alltid opp med bukser med mye strech i. Godt de finnes..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309592-ukas-vekt/page/2/#findComment-2528850
Del på andre sider

Hei. hvilke erfaringer har dere med kunstige søtningsmidler og appetitt?

Jeg har etter flere år med mye kunstig søtning (mye Pepsi Max, fun-light saft og lakerol/dent) kuttet disse helt ut i en måned. Ikke erstattet de med sukker, bare holdt meg unna rett og slett. Spist mye moreller og jordbær når jeg skal kose meg.

Matsuget har blitt veldig mye mindre. Jeg er nesten ikke sulten mer i forhold til før og vekta har gått ned, vet ikke hvor mye men kjenner det på klærne.

Det var forresten etter å ha lest boka til Grethe Støa Birketvedt, hun som svarer her inne, at jeg fant ut at jeg skulle kutte kunstig søtning.

Hva står det i boka om kunstig søtning?

Jeg syns at når jeg drikker lightbrus så blir jeg ikke ordentlig utørst, så kanskje det er noe med søtningsstoffet som gjør at kroppen vil ha mer, vet ikke.

Interessant det du skrev.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309592-ukas-vekt/page/2/#findComment-2528857
Del på andre sider

Gjest liten løve

Hva står det i boka om kunstig søtning?

Jeg syns at når jeg drikker lightbrus så blir jeg ikke ordentlig utørst, så kanskje det er noe med søtningsstoffet som gjør at kroppen vil ha mer, vet ikke.

Interessant det du skrev.

Det sto noe sånnt som at lettbrus stresser kroppen og gjør kroppen sulten slik at man kort tid etter fyser på ett eller annet.Stresset gjør i tillegg at kroppen lagrer overskuddsenergi på magen/buken.

Husker ikke så mye akkurat nå.

Vokner så sabla tidlig for tiden... Har vært oppe siden halv tre :/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309592-ukas-vekt/page/2/#findComment-2529055
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Hei. hvilke erfaringer har dere med kunstige søtningsmidler og appetitt?

Jeg har etter flere år med mye kunstig søtning (mye Pepsi Max, fun-light saft og lakerol/dent) kuttet disse helt ut i en måned. Ikke erstattet de med sukker, bare holdt meg unna rett og slett. Spist mye moreller og jordbær når jeg skal kose meg.

Matsuget har blitt veldig mye mindre. Jeg er nesten ikke sulten mer i forhold til før og vekta har gått ned, vet ikke hvor mye men kjenner det på klærne.

Det var forresten etter å ha lest boka til Grethe Støa Birketvedt, hun som svarer her inne, at jeg fant ut at jeg skulle kutte kunstig søtning.

Min erfaring er at noen av disse kunstige søtningsstoffene gir meg en kraftig stopp i vektnedgang, andre har ikke noen påvirkning. Såvidt jeg har skjønt på andre er det mange som har gjort den samme observasjonen uten at jeg har sett noen forklaring på hvorfor det er sånn.

Men feks xylitol og sorbitol omdannes til sukker i fordøyelsen på ett eller annet vis, så de er iallefall ikke i orden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309592-ukas-vekt/page/2/#findComment-2529776
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...