Hugmee Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 For en tid siden fant jeg en oppskrift på hvordan man får melisglasur skikkelig fluffy/luftig - slik man ser på reklamer. Men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Mener det ikke var noe uvanlig i glasuren, bare eggehviter, melis og litt sitron. Det var måten man blandet det på som gjorde hele forskjellen. Noen som skjønner hva jeg mener og kan gi meg tips? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Kanskje piske eggehviten stiv først? Aner ikke, bare gjetter :-). 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Du har oppskriften der, det gjelder bare å piske lenge i mixer, og her tror jeg du finner mengdeforholdet: http://www.cacas.no/tips/Oppskrifter/oppskrifter.htm 0 Siter
spiky Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Jeg så hun engelske (Lawson eller noe sånt} på tv her sist helg. Da lagde hun muffins med sånn glasur. Tror hun bare pisket eggehviter og melis ganske lenge og så hadde hun noen dråper sitron i til slutt. Dette var for at glasuren skulle bli kritt-hvit. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.