Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er jo uansett handlingen som teller. =)

Ja

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

2

• orpah

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest sobrilseponering
Skrevet

Uten sammenheng med innlegget ditt forøvrigt;

Jeg tror at det ikke er meningsløse spørsmål i seg selv de du stiller, men det faktum at du stiller dem hele tiden gjør livet ditt meningsløst.

I beste mening, klem fra

Gjest mallet
Skrevet

Jeg tror at dette er funderinger som stort sett hører hjemme i rødvinsfyllerøret til førstesemesterstudenter på psykologi grunnfag. For oss andre er det åpenbart og ikke spesielt interessant at folk har sammensatte og ikke nødvendigvis detaljert gjennomtenkte motiver for det de gjør.

Skrevet

Jeg tror at dette er funderinger som stort sett hører hjemme i rødvinsfyllerøret til førstesemesterstudenter på psykologi grunnfag. For oss andre er det åpenbart og ikke spesielt interessant at folk har sammensatte og ikke nødvendigvis detaljert gjennomtenkte motiver for det de gjør.

Vel, det blir kanskje ikke like åpenbart om du faktisk leser det jeg skriver om at de faktisk har tenkt gjennom saken, og er ærlige med seg selv...

Jeg snakker om fortrengning av skitne motiver.

Gjest mallet
Skrevet

Vel, det blir kanskje ikke like åpenbart om du faktisk leser det jeg skriver om at de faktisk har tenkt gjennom saken, og er ærlige med seg selv...

Jeg snakker om fortrengning av skitne motiver.

Jeg er ikke enig med deg i at motivene du beskriver er skitne. Heller helt normale og typisk menneskelige.

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg i at motivene du beskriver er skitne. Heller helt normale og typisk menneskelige.

De er jo litt skitne, dessuten snakker vi selvsagt ikke bare om de to tilfellene jeg nevnte.

De er litt umoralske.

Gjest mallet
Skrevet

De er jo litt skitne, dessuten snakker vi selvsagt ikke bare om de to tilfellene jeg nevnte.

De er litt umoralske.

Deg om det :)

Skrevet

Tenk om jeg er en ond person med et latent, gryende ønske om verdensherredømme... alt jeg gjør er en del i en stor plan for å oppnå dette...

Ikke at jeg er så vellykka, men teori er teori. =)

Nå blei eg virkelig redd her eg sitter! :-)

Pingle!

Skrevet

De er litt umoralske.

Moralskt eller umoralskt, gjør det så mye?

Hvis mannen min hadde likt punkrock, hadde jeg ikke plaget han om jeg lot som jeg likte det. Jeg hadde bare plaget meg selv.

Skrevet

Det er viktig for meg.

Det er logikken som avgjør hva som er riktig og galt. Den rene tanke. Fornuften.

''Det er logikken som avgjør hva som er riktig og galt. Den rene tanke. Fornuften.''

Nei det er det følelsene som avgjør, hat & kjærlighet skaper enten "Hitlere" eller "Mor Teresaer", eller noe midt i mellom som som de fleste.

Skrevet

Moralskt eller umoralskt, gjør det så mye?

Hvis mannen min hadde likt punkrock, hadde jeg ikke plaget han om jeg lot som jeg likte det. Jeg hadde bare plaget meg selv.

Akkurat det tilfeller der er vel ikke så skadelig =) Men om du utvider det litt da...

Skrevet

LOL Godt sagt!

Skrevet

''Det er logikken som avgjør hva som er riktig og galt. Den rene tanke. Fornuften.''

Nei det er det følelsene som avgjør, hat & kjærlighet skaper enten "Hitlere" eller "Mor Teresaer", eller noe midt i mellom som som de fleste.

Joda, men du kan ikke basere etikk på hva du føler. Det er noe som må analyseres.

Skrevet

Joda, men du kan ikke basere etikk på hva du føler. Det er noe som må analyseres.

Min "livsfilosofi" er å tenke minst mulig og heller følge magefølelsen, være spontan og impulsiv.

Ps! Men eg får det ikkje helt til, hadde vært fint med en bryter til å slå av tankene med...

Skrevet

Min "livsfilosofi" er å tenke minst mulig og heller følge magefølelsen, være spontan og impulsiv.

Ps! Men eg får det ikkje helt til, hadde vært fint med en bryter til å slå av tankene med...

Kunne vært greit å slå av tankene ja. Men da tror jeg det ville gått dårlig med verden.

Skrevet

Kunne vært greit å slå av tankene ja. Men da tror jeg det ville gått dårlig med verden.

Det GÅR dårlig med verden allerede!

Skrevet

Er det mulig?

Definitivt. Tenk om Hitler hadde klart skape bomben. Da hadde vi alle gått til søndagsmesse og ropt Sieg Heil.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvorfor ville det gått dårligere med verden om vi kunne skrudd av tanker ved behov?

Høres fint ut synes jeg. Tenk- grue seg til eksamen. Men så kan man bare skru av "grue-tankene" og rusle til eksamen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...