Gjest Wita Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Ja, det er jo uansett handlingen som teller. =) Ja 0 Siter
Gjest sobrilseponering Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Uten sammenheng med innlegget ditt forøvrigt; Jeg tror at det ikke er meningsløse spørsmål i seg selv de du stiller, men det faktum at du stiller dem hele tiden gjør livet ditt meningsløst. I beste mening, klem fra 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror at dette er funderinger som stort sett hører hjemme i rødvinsfyllerøret til førstesemesterstudenter på psykologi grunnfag. For oss andre er det åpenbart og ikke spesielt interessant at folk har sammensatte og ikke nødvendigvis detaljert gjennomtenkte motiver for det de gjør. 0 Siter
Gjest Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror at dette er funderinger som stort sett hører hjemme i rødvinsfyllerøret til førstesemesterstudenter på psykologi grunnfag. For oss andre er det åpenbart og ikke spesielt interessant at folk har sammensatte og ikke nødvendigvis detaljert gjennomtenkte motiver for det de gjør. Vel, det blir kanskje ikke like åpenbart om du faktisk leser det jeg skriver om at de faktisk har tenkt gjennom saken, og er ærlige med seg selv... Jeg snakker om fortrengning av skitne motiver. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Vel, det blir kanskje ikke like åpenbart om du faktisk leser det jeg skriver om at de faktisk har tenkt gjennom saken, og er ærlige med seg selv... Jeg snakker om fortrengning av skitne motiver. Jeg er ikke enig med deg i at motivene du beskriver er skitne. Heller helt normale og typisk menneskelige. 0 Siter
Gjest Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er ikke enig med deg i at motivene du beskriver er skitne. Heller helt normale og typisk menneskelige. De er jo litt skitne, dessuten snakker vi selvsagt ikke bare om de to tilfellene jeg nevnte. De er litt umoralske. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 De er jo litt skitne, dessuten snakker vi selvsagt ikke bare om de to tilfellene jeg nevnte. De er litt umoralske. Deg om det 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Tenk om jeg er en ond person med et latent, gryende ønske om verdensherredømme... alt jeg gjør er en del i en stor plan for å oppnå dette... Ikke at jeg er så vellykka, men teori er teori. =) Nå blei eg virkelig redd her eg sitter! :-) Pingle! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 De er jo litt skitne, dessuten snakker vi selvsagt ikke bare om de to tilfellene jeg nevnte. De er litt umoralske. Moralskt eller umoralskt, gjør det så mye? Hvis mannen min hadde likt punkrock, hadde jeg ikke plaget han om jeg lot som jeg likte det. Jeg hadde bare plaget meg selv. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Det er viktig for meg. Det er logikken som avgjør hva som er riktig og galt. Den rene tanke. Fornuften. ''Det er logikken som avgjør hva som er riktig og galt. Den rene tanke. Fornuften.'' Nei det er det følelsene som avgjør, hat & kjærlighet skaper enten "Hitlere" eller "Mor Teresaer", eller noe midt i mellom som som de fleste. 0 Siter
Gjest Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Moralskt eller umoralskt, gjør det så mye? Hvis mannen min hadde likt punkrock, hadde jeg ikke plaget han om jeg lot som jeg likte det. Jeg hadde bare plaget meg selv. Akkurat det tilfeller der er vel ikke så skadelig =) Men om du utvider det litt da... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror at dette er funderinger som stort sett hører hjemme i rødvinsfyllerøret til førstesemesterstudenter på psykologi grunnfag. For oss andre er det åpenbart og ikke spesielt interessant at folk har sammensatte og ikke nødvendigvis detaljert gjennomtenkte motiver for det de gjør. LOL Godt sagt! 0 Siter
Gjest Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 ''Det er logikken som avgjør hva som er riktig og galt. Den rene tanke. Fornuften.'' Nei det er det følelsene som avgjør, hat & kjærlighet skaper enten "Hitlere" eller "Mor Teresaer", eller noe midt i mellom som som de fleste. Joda, men du kan ikke basere etikk på hva du føler. Det er noe som må analyseres. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Joda, men du kan ikke basere etikk på hva du føler. Det er noe som må analyseres. Min "livsfilosofi" er å tenke minst mulig og heller følge magefølelsen, være spontan og impulsiv. Ps! Men eg får det ikkje helt til, hadde vært fint med en bryter til å slå av tankene med... 0 Siter
Gjest Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Min "livsfilosofi" er å tenke minst mulig og heller følge magefølelsen, være spontan og impulsiv. Ps! Men eg får det ikkje helt til, hadde vært fint med en bryter til å slå av tankene med... Kunne vært greit å slå av tankene ja. Men da tror jeg det ville gått dårlig med verden. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Kunne vært greit å slå av tankene ja. Men da tror jeg det ville gått dårlig med verden. Det GÅR dårlig med verden allerede! 0 Siter
Gjest Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Det GÅR dårlig med verden allerede! Dårligere, da. 0 Siter
Gjest Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Er det mulig? Definitivt. Tenk om Hitler hadde klart skape bomben. Da hadde vi alle gått til søndagsmesse og ropt Sieg Heil. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Kunne vært greit å slå av tankene ja. Men da tror jeg det ville gått dårlig med verden. Hvorfor ville det gått dårligere med verden om vi kunne skrudd av tanker ved behov? Høres fint ut synes jeg. Tenk- grue seg til eksamen. Men så kan man bare skru av "grue-tankene" og rusle til eksamen.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.