Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ville det gått dårligere med verden om vi kunne skrudd av tanker ved behov?

Høres fint ut synes jeg. Tenk- grue seg til eksamen. Men så kan man bare skru av "grue-tankene" og rusle til eksamen....

Om du snakker om ved behov er det vel en annen sak ja =)

Men jeg syns folk planlegger og analyserer for lite...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

2

• orpah

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Om du snakker om ved behov er det vel en annen sak ja =)

Men jeg syns folk planlegger og analyserer for lite...

Sitte man kun og planlegger og analyserer, så er det vel fare for at man glemmer å leve i nuet?

Skrevet

Sitte man kun og planlegger og analyserer, så er det vel fare for at man glemmer å leve i nuet?

Jau, absolutt korrekt.

Handlelister er greie å planlegge da. Ukompliserte nok for SMIR.

Skrevet

Jeg tror at dette er funderinger som stort sett hører hjemme i rødvinsfyllerøret til førstesemesterstudenter på psykologi grunnfag. For oss andre er det åpenbart og ikke spesielt interessant at folk har sammensatte og ikke nødvendigvis detaljert gjennomtenkte motiver for det de gjør.

Enig :-) Jeg tenkte omtrent det samme som deg, bare at jeg forbandt med med ex.phil og ikke grunnfag...*s*

Skrevet

Definitivt. Tenk om Hitler hadde klart skape bomben. Da hadde vi alle gått til søndagsmesse og ropt Sieg Heil.

Og nå ser vi Amerikansk såpeopera og spiser på Mc.Donalds...

Ps! George Bush har nok skrudd av "bryteren" av og til, her er noen eksempler på det:

''The best of America occurs when people walk up and say, Mr. President, Im praying for you.''

''Soon American warships will be lining every major port in Afghanistan.''

Men han er nå ærlig, det skal han ha honør for: *humrer*

''Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller.''

Skrevet

Og nå ser vi Amerikansk såpeopera og spiser på Mc.Donalds...

Ps! George Bush har nok skrudd av "bryteren" av og til, her er noen eksempler på det:

''The best of America occurs when people walk up and say, Mr. President, Im praying for you.''

''Soon American warships will be lining every major port in Afghanistan.''

Men han er nå ærlig, det skal han ha honør for: *humrer*

''Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller.''

Jeg er også anti-Bush, men du kan da umulig klare å sammenligne det med nazismen...

Jeg har aldri skjønt hvordan han klarte å vinne valget to ganger på rad, når han stavrer seg gjennom hver bidige tale på den måten der. Han klarer jo nesten ikke forklare hva han mener. Mangler totalt de egenskapene Hitler hadde. Hitler var en stor taler.

Selv om retorikken og løgnene fortsatt er der...

Skrevet

Jeg er også anti-Bush, men du kan da umulig klare å sammenligne det med nazismen...

Jeg har aldri skjønt hvordan han klarte å vinne valget to ganger på rad, når han stavrer seg gjennom hver bidige tale på den måten der. Han klarer jo nesten ikke forklare hva han mener. Mangler totalt de egenskapene Hitler hadde. Hitler var en stor taler.

''Jeg er også anti-Bush, men du kan da umulig klare å sammenligne det med nazismen...''

Faen vet...:

''Hvis vi sprengte hverandre i luften, ville verden være trygg.''

Han er morsom og:

''Når jeg slår til, kommer jeg ikke til å avfyre en krysserrakett til to millioner dollar mot et tomt telt til 10 dollar og treffe en kamel i rompa.''

*gapskratter*

Skrevet

George Bush stillte jo ultimatum til "hele verden" etter 11 september, og det mener eg bunner i ett ønske om Verdensherredømme.

''Every nation, in every region, now has a decision to make. Either you are with us, or you are with the terrorists. (Applause.)''

http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/09/20010920-8.html

Gjest mallet
Skrevet

Enig :-) Jeg tenkte omtrent det samme som deg, bare at jeg forbandt med med ex.phil og ikke grunnfag...*s*

Okei, jeg kan gå med på exphil :)

Skrevet

ExPhil er vel såvidt innom Freuds lære om det ubevisste sjelsliv, men for det første handler det jo bare om sex med Freud, og for det andre blir du ikke spurt om din personlige mening i ExPhil...

Freud er dessuten ganske tvilsom i dag... mange mener det ikke er vitenskap i det hele tatt.

Assosiasjonen til ex.phil har sammenheng med at det er et tidspunkt hvor en del studenter er veldig opptatt av sin akademiske "høystatus", og hvor faglig ydmykhet ennå ikke har inntrått.

Gjest Kayia
Skrevet

De er jo litt skitne, dessuten snakker vi selvsagt ikke bare om de to tilfellene jeg nevnte.

De er litt umoralske.

Jf en diskusjon du reiste tidligere i uka; Jeg syns begge eksemplene dine egentlig handler om empati, sosialitet og relasjonsbygging jeg.

Gjest Kayia
Skrevet

Jau, absolutt korrekt.

Handlelister er greie å planlegge da. Ukompliserte nok for SMIR.

Vaskelister også! ;)

Skrevet

Det har jeg tenkt litt på og.

Men samtidig så ser jeg ikke hvorfor det skal være så utrolig galt om det kan være mange ulike motiver for en god handling.

At jeg føler meg bedre når jeg feks oppfører meg på en ok måte og behandler mine medmennesker bra og gir tilbake til samfunnet.Hvorfor blir handlingen tilskitnet av det.Skjønner jeg ikke.

Ingen er dessuten bare gode og vennlige.Vi har alle mørke sider i oss.Vi kan være egoistike og grådige etc.Likefullt bør en jo ikke følge disse lystene.

Det er ikke alltid så lett og gjøre det rette og være et godt menneske.Men å ha en rettesnor for hva som er godt og dårlig.Det har jeg i meg.Om dette er tillært eller noe vi er født med vet jeg ikke.Av og til tenker jeg at vi er født med det og at det at vi er skapt i guds bilde med samvittighet og sjel gjør at vi ikke er som dyrene men har en samvittighet og ønsker å være et godt menneske fordi det er riktig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...