Gå til innhold

Kan jeg si ja takk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere hva min mor sa i dag?

- Når vi flytter nedover, kan jeg komme å ta helgevasken hos dere hver fredag.

For en luxus å komme hjem til rent hus hver fredag, men kan jeg si ja til det da? Hun blir snart pensjonist.

Hun skal få betalt selvsagt.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

6

• frosken

3

• Lillemus

2

• annegunn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Svaret på det spørsmålet avhenger at jeg kjenner din mors psyke inn og ut slik at jeg vet hva slags motivasjon som lå bak tilbudet. Men det vet jeg ikke.

Kan du svare på kor mye 2 + 2 er da? (uten for mye om og men)

Gjest minnah
Skrevet

Svaret på det spørsmålet avhenger at jeg kjenner din mors psyke inn og ut slik at jeg vet hva slags motivasjon som lå bak tilbudet. Men det vet jeg ikke.

Tror du noen kan kjenne et annet menneskes psyke inn og ut? Kan man selv kjenne sin egen psyke inn og ut?

Jeg tror svaret på begge spørsmålene er nei. :-)

Skrevet

Det ligger ikke noe annet bak enn å avlaste litt. Det er ikke noe galt med psyken hennes.

Hun ringte i dag og jeg sa jeg drev med fredagsvasken og det var da hun kom med tilbudet.

Hun føler sikkert at hun kommer til å få masse fritid nå som hun blir pensjonist.

Gjest minnah
Skrevet

Når hun foreslår det selv så kan du vel si ja? :-)

Med mindre hun sa det med et langtrukket sukk og ekstrem oppgitthet over hvordan det ser ut hos dere til daglig? ;-)

Gjest Kayia
Skrevet

Dét kan du vel - om du føler det er riktig. :)

Jeg fikk samme tilbud av min mor for noen år tilbake, i en periode både eksen og jeg hadde det det temmelig hektisk på jobb. For mamma handlet det om at vi skulle kunne bruke fritiden på oss selv og Poden, og ikke på husarbeid, men for meg ble det _helt_ feil at _mamma_ skulle vaske for meg.

Skrevet

Når hun foreslår det selv så kan du vel si ja? :-)

Med mindre hun sa det med et langtrukket sukk og ekstrem oppgitthet over hvordan det ser ut hos dere til daglig? ;-)

Jeg tror ikke det;o) Hun bor 50 mil unna meg. Jeg vet når de kommer og da sørger jeg for at det alltid er nyvasket når de kommer.

Skrevet

Dét kan du vel - om du føler det er riktig. :)

Jeg fikk samme tilbud av min mor for noen år tilbake, i en periode både eksen og jeg hadde det det temmelig hektisk på jobb. For mamma handlet det om at vi skulle kunne bruke fritiden på oss selv og Poden, og ikke på husarbeid, men for meg ble det _helt_ feil at _mamma_ skulle vaske for meg.

"men for meg ble det _helt_ feil at _mamma_ skulle vaske for meg"

Ja, det er akkurat det.

mariaflyfly
Skrevet

Åh, fy fader, du er heldig!

Selvfølgelig kan du si ja takk til det. Men jeg tror jeg ville betalt henne ganske bra, og stukket til henne en bedre vin i ny og ne. Så snill hun er! :)

Skrevet

Mener ikke at det er noe galt med psyken hennes, men hvis hun gjør dette selv om hun egentlig ikke har lyst så syns jeg det kan være litt feil å ta imot...

Hun er ikke typen som sier slikt hvis hun ikke vil.

Spørsmålet er vel heller om jeg har samvittighet til det.

Skrevet

Åh, fy fader, du er heldig!

Selvfølgelig kan du si ja takk til det. Men jeg tror jeg ville betalt henne ganske bra, og stukket til henne en bedre vin i ny og ne. Så snill hun er! :)

Ja, hun skal få bra betalt og vin var en god ide.

Jeg vet også at jeg ikke kan få bedre og grundigere vaskehjelp enn henne;-)

Skrevet

Kan du svare på kor mye 2 + 2 er da? (uten for mye om og men)

LOL

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du kan si ja til det.

Skrevet

Hvor "mye"?

Det er i såfall bare snakk om et tall. Er 10000 mye? Er 2 lite?

Haha =P

Du er Norges største kverulant, det kan du sikkert bruke til noe positivt! :)

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt imot det, min egen møkk tar jeg selv. Vil ikke ha andre folk i mine private saker.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt imot det, min egen møkk tar jeg selv. Vil ikke ha andre folk i mine private saker.

Men det er ikke så mye interesant hun kan finne her.

Skrevet

Kverulant? Jeg er så blid atte =)

En blid kverulant er enda mer eksklusivt!

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du kan si ja til det.

Kan du utdype det litt?

Gjest annlovinda
Skrevet

Ja, så lenge hun selv tilbød seg så synes jeg du kan takke ja til det.

Åh, som jeg skulle ønske det var meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...