Gå til innhold

Kan jeg si ja takk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du utdype det litt?

For meg handler dette om holdninger og moral. Jeg vil ønske at min mor skal ha en annen tilknytning til min familie enn at hun skal være vaskehjelpen. Hvis jeg hadde vært i din situasjon, så ville jeg forlangt at ungene hjalp til med renhold i stedet for at din mor skal gjøre det.

Jeg er klar over at mange har andre oppfatninger om dette enn meg, men for meg så handler det som sagt om holdninger.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

6

• frosken

3

• Lillemus

2

• annegunn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Åh, så misunnelig jeg er! Skjønner samvittighetskvalene dine, men når jeg prøver å sette meg selv i situasjonen tror jeg jeg ville akseptert.

*drømmer om vaskehjelp*

Skrevet

For meg handler dette om holdninger og moral. Jeg vil ønske at min mor skal ha en annen tilknytning til min familie enn at hun skal være vaskehjelpen. Hvis jeg hadde vært i din situasjon, så ville jeg forlangt at ungene hjalp til med renhold i stedet for at din mor skal gjøre det.

Jeg er klar over at mange har andre oppfatninger om dette enn meg, men for meg så handler det som sagt om holdninger.

Ok, forstår hva du mener og det er i grunnen derfor jeg spør også.

Skrevet

Men det er ikke så mye interesant hun kan finne her.

For meg hadde det ikke spilt noen rolle om hun hadde funnet vibratoren min, jeg vil bare ikke ha andre mennesker i skuffene og skapene mine. Husker en gang min eks-svigermor skulle være snill og hadde tatt ned noe tørr klesvask. Jeg holdt på å få hetta, jeg vil ordne med trusene mine selv takk! Jeg sa det ikke til henne da, det var så sjeldent de var hos oss uansett.

Skrevet

Ok, forstår hva du mener og det er i grunnen derfor jeg spør også.

Tenkte meg egentlig det:-)

Skrevet

For meg hadde det ikke spilt noen rolle om hun hadde funnet vibratoren min, jeg vil bare ikke ha andre mennesker i skuffene og skapene mine. Husker en gang min eks-svigermor skulle være snill og hadde tatt ned noe tørr klesvask. Jeg holdt på å få hetta, jeg vil ordne med trusene mine selv takk! Jeg sa det ikke til henne da, det var så sjeldent de var hos oss uansett.

Det er ikke uten grunn at jeg skal kjøpe nattbord med lås. For meg hadde det spilt en STOOOR rolle om hun hadde funnet vibratoren. Herregud, så pinlig;o)

AneM1365380603
Skrevet

Hvis du og mannen din synes det er greit, ja da må dere bare takke ja :) Jeg ville likevel sagt til henne at hun kan hoppe over hvilken som helst fredag slik at hun ikke føler noe press.

Jeg har selv en mor som gjør en masse frivillig arbeid for oss, men hun får plenty igjen. Jeg tror hun trives hos oss siden hun er her så ofte.

Dere får ta det litt som det kommer. Etter en tid kan dere spørre henne om hun synes det er litt mye, og minne henne på at hun kan slutte når tid som helst. En sådan mor er en velsignelse :)

Skrevet

Dette hadde jeg takket nei til, med mindre min mor hadde vært pengelens.

Vi vasker huset vårt selv, og ungene har rutiner for sine rom/ting. Jeg er enig med frosken.

Skrevet

Siden du spør synes jeg det er helt på trynet. Dere er unge og friske og har store unger som kan hjelpe til. La den eldre generasjon nyte pensjonisttilværelsen. Og om noen år er det heller dere som bør hjelpe henne.

Skrevet

Jeg hadde ikke greid å si ja takk hvis det var min mor som tilbød seg det samme. Det er noe naturtridig over det hele. Mødre skal stelle for barna sine når de er barn, og når barna blir voksne skal det helle mer motsatte veien.

Skrevet

Jeg var på vei for å skrive innlegg, men så så jeg ditt, og undertegner her i stedet. :-)

Skrevet

Sånn prinsipielt sett, ja, jeg synes ikke det er noe galt i at hun gjør det hvis hun vil, og du vil. Besteforeldre på begge sider sitter barnevakt og passer katt og hjelper til ved behov her.

Men jeg ville aldri latt min mor vaske hjemme hos oss, da ville jeg fått hetta, tror jeg, det blir for tett. Flyttet hjemmefra har jeg liksom gjort for lenge siden....

Skrevet

Siden du spør synes jeg det er helt på trynet. Dere er unge og friske og har store unger som kan hjelpe til. La den eldre generasjon nyte pensjonisttilværelsen. Og om noen år er det heller dere som bør hjelpe henne.

Jeg hadde aldri fått meg til å spørre selv. Det var hun som spurte. Eller hun spurte ikke en gang.

Skrevet

Sånn prinsipielt sett, ja, jeg synes ikke det er noe galt i at hun gjør det hvis hun vil, og du vil. Besteforeldre på begge sider sitter barnevakt og passer katt og hjelper til ved behov her.

Men jeg ville aldri latt min mor vaske hjemme hos oss, da ville jeg fått hetta, tror jeg, det blir for tett. Flyttet hjemmefra har jeg liksom gjort for lenge siden....

Flyttet hjemmefra gjorde jeg i 1986 og siden har vi sett dem 1-2 ganger i året;o)

Skrevet

Flyttet hjemmefra gjorde jeg i 1986 og siden har vi sett dem 1-2 ganger i året;o)

Ja, nettopp, og etter det har ingen vasket i huset til den andre.... Jeh er nok på bølgelengde med frosken, skjønner jeg.

Skrevet

Ja, nettopp, og etter det har ingen vasket i huset til den andre.... Jeh er nok på bølgelengde med frosken, skjønner jeg.

Nei, det har vi ikke, men jeg hjelper jo til når jeg er der den ene gangen i året.

Jeg får jo ikke hjulpet dem så mye iom at det er over 50 mil mellom oss, men jeg går ihverfall på visninger for dem:-)

Jeg ser at de fleste er postive, men jeg er nok mer på bølgelengde med deg og frosken jeg også, skjønner du:-)

Men fristende tilbud, det var det:-) Jeg sier nok likevel nei og jeg sa nesten nei i dag på telefonen også.

Skrevet

selvfølgelig kan du si ja takk ;-)

Kanskje hun synes det er hyggelig å kunne hjelpe til, siden hun har bodd såpass langt unna frem til nå, og føler at hun ikke har kunnet bidra med stort.

Takk ja du, så kan du gjengjelde med f.eks en koselig mor/datter kveld en gang i mellom :-)

Skrevet

Det spiller ingen rolle hva du sier. Vaske kommer hun til å gjøre uansett.

Skogstrollet
Skrevet

Hvis det er ok at din mor går igjennom alle sakene dine så go for it!

Skrevet

Det virker som hun har lyst å gi deg en gave som virkelig vil bety noe for deg. Dette er kanskje den muligheten hun har til det, hvertfall som hun kan se nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...