Gå til innhold

Kredittkort

Anbefalte innlegg

Gjest Pengulf
Skrevet

Jeg har nettopp fått et Visa Mastercard med en kredittgrense på 10.000. Dersom jeg tar ut hele beløpet, må jeg da betale tilbake alle de 10.000kr allerede neste mnd igjen? Eller kan jeg betale litt og litt over lengre tid? Noen som kan gi meg en forklaring på hvordan det fungerer? Sånne pengegreier er ikke helt min sterkeste side..

Skrevet

''Sånne pengegreier er ikke helt min sterkeste side..''

Det er ikkje min sterkeste side heller, men eg ville enten ha levert inn igjen kortet eller klippet det i biter.

Skrevet

Du må ikke betale tilbake 10000 neste måned.Du velger selv hvor mye du betaler tilbake, men det er alltid ett minstebeløp som må betales.Det beløpet øker jo nermere kredittgrensa du kommer.Betaler du tilbake hele summen slipper du renter, men det er fult mulig og dele opp betalingen.Jeg har nådd grensa på mitt kort, men betaler ca 500 i mnd eller mer alt etter som hvor god råd jeg har hver mnd.

Gjest Pengulf
Skrevet

Du må ikke betale tilbake 10000 neste måned.Du velger selv hvor mye du betaler tilbake, men det er alltid ett minstebeløp som må betales.Det beløpet øker jo nermere kredittgrensa du kommer.Betaler du tilbake hele summen slipper du renter, men det er fult mulig og dele opp betalingen.Jeg har nådd grensa på mitt kort, men betaler ca 500 i mnd eller mer alt etter som hvor god råd jeg har hver mnd.

Takk for fint og utfyllende svar!

Ha en god kveld:-)

Skrevet

Du må vanligvis betale minst 5 % av kreditten, dvs 500 kr. Høres fristende ut? Renta på det utestående beløpet ligger på rundt 25%, så det koster skjorta å bruke disse pengene.

Hør på det Geir sier.

Skrevet

Du kan betale litt hver mnd. Det er jo det kredittkortene tjener penger på. MEN du betaler en SKYHØY rente på å låne penger av dem!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...