Gå til innhold

Tips til gode filmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som elsker gode filmer og kan komme med noen tips?

Eg er sultefora og rådvill, MÅ ha noe åndelig føde no, musikk, poesi eller film.

IKKJE amerikansk eller norske filmer, for ALT i verden.

Ps! Dere som elsker film, sug til dere:

Skrevet

"Eg er sultefora og rådvill, MÅ ha noe åndelig føde no, musikk, poesi eller film."

Har det på samme måte. Vært altfor me stress for tiden.

Men jeg la meg ned og så "Språkets hemmelige liv" i dag med Sarah Polley. Jeg syns den var nydelig. Men jeg har ikke peiling på hva slags filmer du liker. Gi et hint?

Skrevet

Kieslowski, begynn med La double vie de Veronique og gå videre til fargetrilogien om du liker den (Rød, Hvit, Blå). The Sheltering Sky har fantastisk cinematografi og annerledes men fin musikk, og gode skuespillere.

Coen-brødrene lager merkelige og til tider forrykende sprø, men allikevel underfundige, filmer. Miller's Crossing er en fantastisk gangsterfilm, Fargo er en vanvittig krimhistorie som foregår i skandinavisk USA (mye artig uttale, og Peter Stormare har en fremtredende rolle). The big Lebowski er morsom, favoritten min Jeff Bridges gjør en overbevisende "dude" (pot-røykende og totalt moteignorant, med et laidback syn på det meste).

Jeff Bridges er også med i en nydelig film av Terry Gilliam; The Fisher King - i flott tospann med Robin Williams. De fleste av Gilliams filmer er absolutt severdige.

Da ble det amerikansk allikevel, men jeg forsikrer deg om at de er langt fra den Hollywood-lettvinte genren!

Skrevet

Kieslowski, begynn med La double vie de Veronique og gå videre til fargetrilogien om du liker den (Rød, Hvit, Blå). The Sheltering Sky har fantastisk cinematografi og annerledes men fin musikk, og gode skuespillere.

Coen-brødrene lager merkelige og til tider forrykende sprø, men allikevel underfundige, filmer. Miller's Crossing er en fantastisk gangsterfilm, Fargo er en vanvittig krimhistorie som foregår i skandinavisk USA (mye artig uttale, og Peter Stormare har en fremtredende rolle). The big Lebowski er morsom, favoritten min Jeff Bridges gjør en overbevisende "dude" (pot-røykende og totalt moteignorant, med et laidback syn på det meste).

Jeff Bridges er også med i en nydelig film av Terry Gilliam; The Fisher King - i flott tospann med Robin Williams. De fleste av Gilliams filmer er absolutt severdige.

Da ble det amerikansk allikevel, men jeg forsikrer deg om at de er langt fra den Hollywood-lettvinte genren!

''Kieslowski, begynn med La double vie de Veronique og gå videre til fargetrilogien om du liker den (Rød, Hvit, Blå). The Sheltering Sky har fantastisk cinematografi og annerledes men fin musikk, og gode skuespillere.''

Eg har ikkje sett Veronicas Liv (?), men har rød/hvit/blå nydelige filmer, rød er min favoritt.

''Coen-brødrene lager merkelige og til tider forrykende sprø, men allikevel underfundige, filmer. Miller's Crossing er en fantastisk gangsterfilm, Fargo er en vanvittig krimhistorie som foregår i skandinavisk USA (mye artig uttale, og Peter Stormare har en fremtredende rolle). The big Lebowski er morsom, favoritten min Jeff Bridges gjør en overbevisende "dude" (pot-røykende og totalt moteignorant, med et laidback syn på det meste).''

Coen brødrene lager gode filmer (såg den siste på kino nå nylig, men husker ikkje navnet), "Millers Crossing" gav eg bort i 50 års dag til en kamerat forleden, Fargo er god, The Big Lebowski er ok, men den beste (etter min smak) er "The man who wasnt there", med en fenomenal Billy Bob Thornton.

''Jeff Bridges er også med i en nydelig film av Terry Gilliam; The Fisher King - i flott tospann med Robin Williams. De fleste av Gilliams filmer er absolutt severdige.''

Den har eg sett, men husker ikkje hva den handla om.

''Da ble det amerikansk allikevel, men jeg forsikrer deg om at de er langt fra den Hollywood-lettvinte genren!''

Joda, innimellom all møkka finnes det perler, eg er klar over det.:-)

Takk for tips.

Skrevet

"Eg er sultefora og rådvill, MÅ ha noe åndelig føde no, musikk, poesi eller film."

Har det på samme måte. Vært altfor me stress for tiden.

Men jeg la meg ned og så "Språkets hemmelige liv" i dag med Sarah Polley. Jeg syns den var nydelig. Men jeg har ikke peiling på hva slags filmer du liker. Gi et hint?

''Men jeg la meg ned og så "Språkets hemmelige liv" i dag med Sarah Polley.''

Den har eg ikkje sett, noterer navnet bak øret.

''Men jeg har ikke peiling på hva slags filmer du liker. Gi et hint?''

Eg er redd eg er litt sær når det gjelder film, men eg liker godt Bergmann, Fellini, Tarkovsky, Tornatore, Angelopoulos, Almodovar, Kim Ki-Duk osv. (reggisører)

Filmer som: Bin Jip, Nostalgia, Høstsonaten, Cinema Paradiso mm.

Gjest sobrilseponering
Skrevet

Jeg var og så en absolutt fabelaktig film på kino i dag, Lars and the real girl. Den var helt enorm. Og du vil like den. Alle med litt vett liker den filmen.:o)

Ellers er Cinema paradiso en av mine favoritter. Big fish er også veldig bra.

Skrevet

Jeg er veldig glad i filmene til Aki Kaurismäki. "Flickan från tändstickfabriken", "Moln på drift", "Mannen utan minne" er noen.

Skrevet

Jeg er veldig glad i filmene til Aki Kaurismäki. "Flickan från tändstickfabriken", "Moln på drift", "Mannen utan minne" er noen.

Eg og liker han.

Eg har ikkje sett de to første, men skal sjekke de ut.

"Mannen uten minne" har eg på DVD, den er fin, mange gode kommentarer...:)

Skrevet

Tous les matins du monde / Alle årets dager (både musikk og film)

Jean de Florette-serien (Kilden i Provence & Manon og kilden), evt. ”Min fars ære” og ” Min mors slott” hvis du likte JdF

Tribunefeber

Skogstrollet
Skrevet

Takk for tips.

Sean Penn er talentfull!

Berre lekkert. Ja det er han virkelig!

Skogstrollet
Skrevet

Noteres bak øret. :)

Hehe, ja det bør du virkelig. En av de beste filmene jeg har sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...