Gå til innhold

Bidrag!

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvila nå
Skrevet

Er det noen som vet om noe kan gjøres når far og datter har inngått en privat bidragsavtale? Datteren er 18 år.Problemet er at far ikke på noen måte vil overholder sine betalingsforpliktelser i forhold til avtalen.Dette er gjort via NAV.Mor er ganske fortvilet fordi hun vet at far ikke vil betale direkte til datter.Dette på bakrunn av tidligere erfaringer.Mor vet at hun ikke har noe hun skal ha sagt da datteren er nå blitt 18 år.Hun hadde regnet med at pengene til datteren skulle gå rett inn på datterens konto via NAV.Datteren er ikke klar over farens manglende evne til å betale.(Har økonomi,men har vist uvilje til å betale bidrag til mor)

Kan denne avtalen på noen måte annuleres? Datter vil bli fortvilet når hun nå får vite at faren har "lurt" henne til å skrive under på noe hun ikke visste var en dårlig "deal"....

Skrevet

Kanskje han viser større betalingsvilje når pengene ikke lenger går til mor?

Gjest barelurer jeg da
Skrevet

Betales det bidrag etter fyllte 18 år?

Gjest Lilje30
Skrevet

Det samme tenkte jeg.

Gjest Fortvila nå
Skrevet

Nei,han har ingen moralsk ansvarsfølelse ovenfor andre.Enten det gjelder hans egne barn,eks eller det offentlige.

Når det gjelder bidrag etter 18 år,så kan man søke om bidrag til barnet er 20 år hvis barnet skal gå på skole.Noe som barnet skal i dette tilfellet.

Gjest Lilje30
Skrevet

Nei,han har ingen moralsk ansvarsfølelse ovenfor andre.Enten det gjelder hans egne barn,eks eller det offentlige.

Når det gjelder bidrag etter 18 år,så kan man søke om bidrag til barnet er 20 år hvis barnet skal gå på skole.Noe som barnet skal i dette tilfellet.

Dette er jeg ganske sikker på kan gå gjennom nav. Dersom det blir noe tull, slik at jenta ikke kan forholde seg til den avtalen hun har gjort med faren sin, kan hun la nav ta seg av innkrevingen. Nav kan kreve inn både private avtaler og standardbidrag, så det vil ordne seg for jenta uansett hva far skulle finne på.

Gjest Fortvila nå
Skrevet

Dette er jeg ganske sikker på kan gå gjennom nav. Dersom det blir noe tull, slik at jenta ikke kan forholde seg til den avtalen hun har gjort med faren sin, kan hun la nav ta seg av innkrevingen. Nav kan kreve inn både private avtaler og standardbidrag, så det vil ordne seg for jenta uansett hva far skulle finne på.

Vet du at det er sånn?At NAV kan kreve far for penger når det gjelder private avtaler?Vet at datter vil angre på at hun inngikk denne avtalen med far da hun får vite hvordan han er.Mor har bevisst utelatt å fortelle barnet om hvordan han er,men nå ser hun at hun er nødt til å fortelle det.

Gjest Lilje30
Skrevet

Vet du at det er sånn?At NAV kan kreve far for penger når det gjelder private avtaler?Vet at datter vil angre på at hun inngikk denne avtalen med far da hun får vite hvordan han er.Mor har bevisst utelatt å fortelle barnet om hvordan han er,men nå ser hun at hun er nødt til å fortelle det.

http://www.nav.no/page?id=338

Her står det at nav kan kreve inn private avtaler.

Skrevet

Selv om man gjør private avtaler følges det opp av nav, tror jeg. Man får i alle fall tilsendt et skjema der man må oppgi privat avtale, så da antar jeg at de involverer seg for å følge dem opp.

Skrevet

Sikker på at det ikke er mor som er pissed off over at hun ikke får pengene inn på sin egen konto?

Skrevet

Sikker på at det ikke er mor som er pissed off over at hun ikke får pengene inn på sin egen konto?

Bad, bad nick:)

Skrevet

Bad, bad nick:)

Jeg er skilsmissebarn. Det finnes _ingen_ grenser for hva tidligere ektefolk kan finne på for å ta rotta på/ergre/tyne/pine den andre.

Kvinnfolka er vanligvis verst, men gubbene henger hakk i hel.

Skrevet

Jeg er skilsmissebarn. Det finnes _ingen_ grenser for hva tidligere ektefolk kan finne på for å ta rotta på/ergre/tyne/pine den andre.

Kvinnfolka er vanligvis verst, men gubbene henger hakk i hel.

Joa, jeg forstår deg forsåvidt, og jeg prøvde å antyde noe lignende litt lenger ned her. Det er bare brutalusfaktoren som er litt høy, liksom.

Drit i det, nick. Det er vel i grunnen derfor jeg liker deg:)

Skrevet

Joa, jeg forstår deg forsåvidt, og jeg prøvde å antyde noe lignende litt lenger ned her. Det er bare brutalusfaktoren som er litt høy, liksom.

Og du har akkurat rykket opp på toppen av "ti på topp" lista mi. I det området har du i grunnen vært ganske lenge.

Ang pengene, så tror jeg det er større sjanse for at de kommer frem når de går direkte til datteren. De går ikke innom fienden, so to speak.

Skrevet

Glem det, den var for impulsiv. Jeg liker og forstår deg litt av og til, men stort sett er du ganske ufordraglig. Sånn, da var verden i vater iegjen:)

Skrevet

Og du har akkurat rykket opp på toppen av "ti på topp" lista mi. I det området har du i grunnen vært ganske lenge.

Ang pengene, så tror jeg det er større sjanse for at de kommer frem når de går direkte til datteren. De går ikke innom fienden, so to speak.

Ti på topp? Hvem faen er over om jeg tør spørre? Gyrken er vekk, ALLE er vekk i grunnen, bortsett fra oss. Det er ikke bra, nick. Ikke bra. Vi bør trekke oss stille og rolig tilbake, med en slags verdighet hvis det ikke er for sent.

Jaja. Skal du på Cohen? Det skal jeg. jeg skal bli så deilig deprimert at jeg gleder meg vilt:)

Skrevet

Ti på topp? Hvem faen er over om jeg tør spørre? Gyrken er vekk, ALLE er vekk i grunnen, bortsett fra oss. Det er ikke bra, nick. Ikke bra. Vi bør trekke oss stille og rolig tilbake, med en slags verdighet hvis det ikke er for sent.

Jaja. Skal du på Cohen? Det skal jeg. jeg skal bli så deilig deprimert at jeg gleder meg vilt:)

''Gyrken er vekk, ALLE er vekk i grunnen, bortsett fra oss.''

Hold snavla på deg din grønnskolling!

Eg tror de er her (kan ikkje ha daua hele gjengen): Bassisten, Andor, Grip, SDD, Zirine, Melaisa, Stina, Stone, Molli, Månestråle, Mc. Huldra, Amiga, Female, Rosanna, Sør, Zuuul, Birdie, Lionn osv. osv...

Gjest bareentanke
Skrevet

Hvor lenge har han unnlatt og betale inn på hennes konto i henhold til avtalen de 2 har inngått? Hvis dette har pågått noe tid - er hun vel allerede klar over at han har brutt avtalen? Hun sjekker vel kontoen sin.

Jeg ville fortalt henne sannheten hvis hun ikke vet at han ikke har overholdt det de har blitt enige om og latt henne ta dette med sin far. Det virker som du ikke er den rette til og ordne opp i dette da det er litt turbulens mellom deg og far på dette fra før. En 18-åring har ikke vondt av og minne sin far på en allerede inngått avtale og en far har absolutt ikke vondt av og høre at han har brutt avtalen, direkte fra henne. Kanskje nettopp dette er det som skal til for og få han til og overholde avtalen.

Hvis ikke dette fungerer er NAV rette instans.

Gjest Liza i London
Skrevet

Eg tror de er her (kan ikkje ha daua hele gjengen): Bassisten, Andor, Grip, SDD, Zirine, Melaisa, Stina, Stone, Molli, Månestråle, Mc. Huldra, Amiga, Female, Rosanna, Sør, Zuuul, Birdie, Lionn osv. osv...

Har de gjennomgått personlighetsforvandling da??

* savner gamle dager*

Skrevet

Zirine kjører sitt eget løp i bloggverdenen men forsåvidt still going strong, rosanna er satt og død for alle oss, grippen er det ikke mye futt i- han loller med kjerringene på avkroken og er så tam det går an å bli, molli vet jeg ingenting om og....Nå har jeg glemt hvolke andre du snakket om. Basse? Han var det uansett aldri særlig mye fart i. Han var så pk som det vel er mulig å bli.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...