Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er forbudt å få amalgam-fyllinger, men hva tilbyr de nå da? Plast og gull?

Har så hardt kjevetrykk at jeg ødelegger plast-fyllinger i løpet av noen dager...og gull...tja, tviler på at trygden min holder til det.

Skrevet

Kompositt (plast) eller keramikk er vel det som brukes foruten gull.

Tygger du i stykker fyllingene om dagen eller natta? Skjer det om natta kan du få laget en bittskinne som beskytter tennene. Jeg tror du kan få støtte til en sånn en, men er ikke helt sikker.

Skogstrollet
Skrevet

Plast ja. Noe dritt. Har betalt 1900 kroner to ganger for å få lagt inn en fylling i den samme tanna som er rotfyllt. Har gått uten fylling nå i to år. Har et svært krater i jekselen. Må få krone, men det koster en forume. Gidder ikke å bruke penger på det så lenge jeg får rengjort krateret.

Skrevet

Kompositt (plast) eller keramikk er vel det som brukes foruten gull.

Tygger du i stykker fyllingene om dagen eller natta? Skjer det om natta kan du få laget en bittskinne som beskytter tennene. Jeg tror du kan få støtte til en sånn en, men er ikke helt sikker.

Nei, tygger som oftest i stykker når jeg skal tygge noe hard mat el.l

Får diskutere det neste gang jeg skal til tannlegen...sukk, vil ikke dit på leeeeenge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...