Gå til innhold

Melde adresseforandring

Anbefalte innlegg

Gjest Posten.no?
Skrevet

Jeg skal flytte og må melde adresseforandrimg men hvor?.Posten.no eller må jeg sende sånn adresseforandrings lapp til alle mine forbindelser?.Hva skjer vist jeg glemmer noen?

Skrevet

Du kan sende elektronisk via posten, dvs. du fyller ut skjema på posten.no og så sender de dem for deg, utrolig praktisk. :o)

Noen kontakter finner deg alikevel via folkeregistret, andre får posten din i retur og gidder ikke ha mer med deg å gjøre.

Gjest Posten.no
Skrevet

Du kan sende elektronisk via posten, dvs. du fyller ut skjema på posten.no og så sender de dem for deg, utrolig praktisk. :o)

Noen kontakter finner deg alikevel via folkeregistret, andre får posten din i retur og gidder ikke ha mer med deg å gjøre.

Hørtes lett ut det der ;-)

Mye som man skal huske på når det gjeder flytting

Hodet mitt er som vakum for tiden :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Posten funker slik Lillemus sier, og i tillegg ettersender de post til deg i 1 måned. Det er veldig kjekt, for de du da får ettersendt kan du selv kontakte og opplyse om din nye adresse.

Etter 1 måned returnerer Posten brevene dine til avsender, der det er påklistret en lapp om at du ikke bor der de tror lenger. Så er det opp til avsender å finne deg.

Etter 9 måneder slutter Posten å returnere brev, da lar de det bare gå til den gamle adressen. Det er ikke riktig så praktisk, men på en annen side - på 9 måneder bør man ha rukket over de man kjenner til.

Gjest ViViola
Skrevet

Glemte forsåvidt noe: Det er jo folkeregistret du må sende til aller først, da.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...