Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tenker over det er det ingenting i veien for meg å selge reseptene mine til andre, som da uten problemer kan dra på et hvilket som helst apotek og hente medisinene.

Nå er ikke medisinene mine så spennende, men hva om jeg brukte sterke smertestillende medikamenter? Benzodiazepiner?

Jeg kunne sikkert tjent endel på dette, og jeg er sikker på at det finnes enkelte som sliter med økonomien som gjør dette.

Noen kan bli presset til å gi fra seg resepter. Enkelte narkomane kan være ganske desperate etter å skaffe stoffer.

hjernetrimmern
Skrevet

Åså...

Der hvor jeg jobber, sjekker vi alltid ut om det er vedkommendes resept, som henter selv, ellers må det fullmakt til!

Mistenksomme resepter sjekker vi opp, og i verstefall anmelder vi!

Ganske enkelt å la vær å gjøre slik!!

Gjest xpillax
Skrevet

Åså...

Der hvor jeg jobber, sjekker vi alltid ut om det er vedkommendes resept, som henter selv, ellers må det fullmakt til!

Tror det er derfor folk selger pillene istedenfor reseptene. Du må vise legitimasjon for å få ut b-preparater. Det er nok ikke så enkelt.

sort som natta
Skrevet

Jeg har aldri måttet vise noen form for ID når jeg har hentet medisiner. De på apoteketene vet ikke engang hvem jeg er (bortsett fra at de kan lese av navnet mitt på respekten, såklart).

Dette gjelder også B-preparater.

Skjønner ikke hvordan det er mulig å kontrollere dette.

jeg må vise legitimasjon,f.eks bank-kort.de sjekker at fødselsdato og navn er det samme.men på mitt faste apotek kjenner de meg nå,så de spør ikke lenger

hjernetrimmern
Skrevet

Jeg har aldri måttet vise noen form for ID når jeg har hentet medisiner. De på apoteketene vet ikke engang hvem jeg er (bortsett fra at de kan lese av navnet mitt på respekten, såklart).

Da synes jeg det er svakt av det apoteket, hvis de ikke kjenner deg, og gi ut b-preparater, uten at du viser legitimasjon.

Men det kan jo bli dems problem en dag, hvis noen har blitt frastjålet resepten sin, og den blir hentet ut...

Vi, der jeg jobber, er hvertfall strenge på dette...hvis det er ukjente kunder som kommer!!

hjernetrimmern
Skrevet

Merkelig...

Kanskje jeg rett og slett husker feil da, og at de første gangen jeg var der spurte om leg. Og at de er flinkere til å huske folk enn jeg trodde.

Men jeg har også brukt forskjellige apotek innimellom, så det er rart.

Det kan jo hende...

Man blir veldig god på å kjenne igjen folk, når man jobber på et slik sted...

Skrevet

Det er ikke gitt at de kan ta dem ut "uten problemer". Derfor er det mye mindre risikobetont for mottakeren å kjøpe medisinene etter at du har hentet dem.

Det er da også en del medisiner i omløp på den måten, både ulovlig importerte og legalt foreskrevne. Du er ikke den eneste som har tenkt på dette "markedet". F.eks. har det vært historier som minstepensjonister som har fått legen sin til å skrive ut medisiner som de har solgt videre med fortjeneste.

Gjest bhrtlkjdssd
Skrevet

Jeg har alltid måtte vise ID på B-preparater. Og på C-preparater må jeg jo også underskrive. Så jeg skjønner ikke at det skal være så enkelt?

Gjest mandolina
Skrevet

Åså...

Mannen min får ut medisinene mine uten ligitimasjon.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...