Gå til innhold

Stølhet

ulovlig

Anbefalte innlegg

Hey!

Nå er jeg tilbake igjen etter 2 og en halv uke uten pc!

Jeg skulle egentlig gi tilbake melding om hvordan det gikk med stølheten min.

Og nå har jeg avsluttet to veldig bra trengisuker, der jeg har spist regelmessig og mye. Og jeg har heldigvis fått tilbake stølheten min.

Jeg føler meg fortsatt ganske spinkel fordi jeg bare veier 68kg og er 180cm høy. Men løfter jeg ikke en god del da forhold til vekten min når jeg da trener med 60 i benk og 65 i knebøy. Jeg har tenkt litt over dette fordi det er ikke så mye i forhold til vekten min. Men jeg er jo forholdsvis høy. Jeg trener sammens med en som er rundt 160cm og veier 65kg. Han trener ikke med mer enn 55kg i benk og sånn ca det samme som meg i knebøy.

Bør kanskje nevne at jeg bare er 15 også da... ellers høres det utrolig lite ut.

Men hva ligger dere andre 15-16 åringer på? Altså det dere trener med ikke maks løft.

For her jeg bor er det få jeg kan sammen ligne meg med. For en på trinnet mitt. Han fikk foresten 6 i gym. Han veier 60 og løfter bare 45kg(bør vel ikke nevne at han slår meg LITT på utholdenhet da :). Så det er som sagt ikke så mange og sammen ligne meg med.

Det er bare en men han veier 85 og løfter 93 så han er ikke akkurat den jeg sammenligner meg med han heller...

jaja ble litt langt det her...

tja kanskje noen gidder og lese igjennom det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva som er bra for en 15 åring, og jeg vil tro at dette kommer veldig mye ann på gener, hvor utvokst du er, hvor lenge du har trent osv osv osv...

Når jeg var 15 så hadde jeg aldri løfta en vekt før, og når jeg som 17 åring begynte å trene klarte jeg knapt 40 kg i benken, men med bra trening, litt veiledning iforhold til kosthold og mye motivasjon så økte jeg veldig raskt. Husker ikke akkurat hvor mye jeg økte iløpet av de første årene, men jeg husker ihvertfall at jeg maxa 120 kg i benken etter ca 4 år med trening. (Sto forrøvrig stille på disse vektene uten noen som helst framgang i ca 3 år..).

Morsomt var det ihvertfall å se forandringene på kroppen min, og det å se andres reaksjoner når de så forandringene var vel enda mer tilfredstillende!

Morsomt å gå fra å være en av de tynneste i klassen til å kommer på 10 års jubileet for ungdomsskolen hvor folk omtrent ikke kjente meg igjen fordi jeg har gått opp 45 kg godt fordelt på kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som er bra for en 15 åring, og jeg vil tro at dette kommer veldig mye ann på gener, hvor utvokst du er, hvor lenge du har trent osv osv osv...

Når jeg var 15 så hadde jeg aldri løfta en vekt før, og når jeg som 17 åring begynte å trene klarte jeg knapt 40 kg i benken, men med bra trening, litt veiledning iforhold til kosthold og mye motivasjon så økte jeg veldig raskt. Husker ikke akkurat hvor mye jeg økte iløpet av de første årene, men jeg husker ihvertfall at jeg maxa 120 kg i benken etter ca 4 år med trening. (Sto forrøvrig stille på disse vektene uten noen som helst framgang i ca 3 år..).

Morsomt var det ihvertfall å se forandringene på kroppen min, og det å se andres reaksjoner når de så forandringene var vel enda mer tilfredstillende!

Morsomt å gå fra å være en av de tynneste i klassen til å kommer på 10 års jubileet for ungdomsskolen hvor folk omtrent ikke kjente meg igjen fordi jeg har gått opp 45 kg godt fordelt på kroppen!

Skjønner ikke hvorfor du på død og liv må sammenligne med andre på din alder. Det er alltids et eller annet "naturtalent" som aldri har tatt i en vekt, men som benker mer enn deg, ikke sant?. Det jeg vil frem til er rett og slett at du heller konsentrerer deg om deg selv og din egen fremgang (som virker å være bra). Så kan du heller begynne å sammenligne med andre som trener om noen år når du er over vekstperioden. Gled deg heller over fremgangen istedenfor å bekymre deg om hva andre klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du på død og liv må sammenligne med andre på din alder. Det er alltids et eller annet "naturtalent" som aldri har tatt i en vekt, men som benker mer enn deg, ikke sant?. Det jeg vil frem til er rett og slett at du heller konsentrerer deg om deg selv og din egen fremgang (som virker å være bra). Så kan du heller begynne å sammenligne med andre som trener om noen år når du er over vekstperioden. Gled deg heller over fremgangen istedenfor å bekymre deg om hva andre klarer.

Jeg sammeligner meg ikke så mye med alle andre som det kanskje høres ut. Men litt er det jo. Jeg har jo lagt på meg 10kg de siste 6 månedene uten og øke sånn veldig på fettet. Men nå har det begynt og så veldig stille. Men det går sakte men sikkert frem over. Da kan man jo tenke seg til hvor spinkel jeg var! Fordi jeg har ikke blitt noe høyere.

Det var i går jeg gikk opp fra 55 til 60 på trening i benk. Men formen var ikke så bra i går, men det gikk da. Rart at noen gasnger er man i utrolig bra form til treningsdagen og klarer mye mer enn vanlig og andre ganger er det helt motsatt.

En jeg liker og sammenligne meg med er min onkel på 19 år. Som er 4cm høyere enn meg og veier 63kg. He-he da er du liten vel?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm! Interessant å lese. Jeg husker selv da jeg var 16 og begynte å trene. Den første gangen jeg prøvde benkpress og da jeg startet å trene tok jeg oså 40 kg i benken. Omlag 1 år senere økte jeg til 80 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm! Interessant å lese. Jeg husker selv da jeg var 16 og begynte å trene. Den første gangen jeg prøvde benkpress og da jeg startet å trene tok jeg oså 40 kg i benken. Omlag 1 år senere økte jeg til 80 kg.

Jeg tror jeg tok 40 for et år siden, men har ikke trent seriøst styrke i mer enn i underkant av 4 måneder nå. Har hatt laang periode med masse rart som utholdenhet og utrolig mye situps osv. Så Da tror jeg gikk ned i benk etter det. Hadde to måneder med useriøs styrke også. Med et helt idiot kosthold og masse rep osv. Ble utrolig spinkel. Må det skjønner dere kanskje når jeg veide 56kg og var 180 høy.

Men kom på rett vei og begynte og bygge!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sammeligner meg ikke så mye med alle andre som det kanskje høres ut. Men litt er det jo. Jeg har jo lagt på meg 10kg de siste 6 månedene uten og øke sånn veldig på fettet. Men nå har det begynt og så veldig stille. Men det går sakte men sikkert frem over. Da kan man jo tenke seg til hvor spinkel jeg var! Fordi jeg har ikke blitt noe høyere.

Det var i går jeg gikk opp fra 55 til 60 på trening i benk. Men formen var ikke så bra i går, men det gikk da. Rart at noen gasnger er man i utrolig bra form til treningsdagen og klarer mye mer enn vanlig og andre ganger er det helt motsatt.

En jeg liker og sammenligne meg med er min onkel på 19 år. Som er 4cm høyere enn meg og veier 63kg. He-he da er du liten vel?

mvh

Herregud hvor opptatt du er av størrelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...