Gå til innhold

Klage på lege?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

En i familien har hatt en fastlege som overhodet ikke gjorde jobben sin. Hun ble aldri tatt på alvor, og fikk aldri den hjelpen hun trengte. Hun har nå byttet fastlege, og får hjelp, men går det an å sende inn klage på den gamle legen? Evt hvor skal den sendes?

Fortsetter under...

Skogstrollet
Skrevet

Da må feilbehandlingen kunne bevises. Leger i dag tror de er konger, og det er svært vanskelig å få dem dømt hvis ikke man har noe bevis.

Gjest minnah
Skrevet

Klager på leger går normalt via fylkeslegen.

candyqueen_83
Skrevet

Klager på leger går normalt via fylkeslegen.

Okei, tusen takk! ;O)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Klage når det gjelder legevirksomhet skal gå til fylkeslegen.

Men, jeg tenker som så: Denne personen det gjelder har skiftet fastlege, og får nå god hjelp (Bra!). Jeg vet jo ikke hva galt denne legen har gjort, men det er her snakk om et forhold som ligger tilbake i tid, har antakelig ikke gjort urettelig skade (siden hun får god hjelp nå). Da er spørsmålet mitt: Vet den legen det gjaldt hvordan pasienten følte det? Vet vedkommende lege at pasienten følte h*n ikke fikk god hjelp, og aldri ble tatt på alvor?

Hva med å i stedet for å klage til fylkeslegen, sende et brev til aktuelle lege og fortelle hvorfor en skiftet fastlege? Jeg har mye mer tro på direkte kommunikasjon enn å klage via instanser som Fylkeslegen (i tilfeller som dette). Du kan faktisk risikere at legen svarer - og til og med beklager! :-) Da har dere oppnådd mye mer enn dere ville gjort med å sette igang papirmølla til fylkeslegen. En må nemlig spørre seg hva en vil oppnå med å klage!

Lykke til :-)

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Klage når det gjelder legevirksomhet skal gå til fylkeslegen.

Men, jeg tenker som så: Denne personen det gjelder har skiftet fastlege, og får nå god hjelp (Bra!). Jeg vet jo ikke hva galt denne legen har gjort, men det er her snakk om et forhold som ligger tilbake i tid, har antakelig ikke gjort urettelig skade (siden hun får god hjelp nå). Da er spørsmålet mitt: Vet den legen det gjaldt hvordan pasienten følte det? Vet vedkommende lege at pasienten følte h*n ikke fikk god hjelp, og aldri ble tatt på alvor?

Hva med å i stedet for å klage til fylkeslegen, sende et brev til aktuelle lege og fortelle hvorfor en skiftet fastlege? Jeg har mye mer tro på direkte kommunikasjon enn å klage via instanser som Fylkeslegen (i tilfeller som dette). Du kan faktisk risikere at legen svarer - og til og med beklager! :-) Da har dere oppnådd mye mer enn dere ville gjort med å sette igang papirmølla til fylkeslegen. En må nemlig spørre seg hva en vil oppnå med å klage!

Lykke til :-)

Hun har sagt i fra flere ganger. Da hun fortalte hva legebesøket dreide seg om, ble hun avspist med at: Ja vi vet jo hva det gjelder, også en av hennes sykdommer. Dette hadde absolutt ikke noe med saken å gjøre. Og midt i mellom bytting av fastleger, endte det med hjerteinfarkt, og bytte av blodårer til hjerte. Dette kunne nok blitt oppdaget før, om tester hadde blitt tatt da hun kom til legen og klagde over smerter i brystregionen og dårlig pust osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...