Gå til innhold

Reiseutgifter

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Anonym-08
Skrevet

Har en del reiseutgifter i forbindelse med legebesøk. Blir det trukket egenandel fra hver reise? Eller kan jeg samle kvitteringer og bare bli trukket en egenandel? Kan jo ringe til NAV, men dere her inne vet jo så masse:)

Gjest Slik er det for meg i allefall
Skrevet

Det er en tabell trygdekontoret/NAV går ut fra i forhold til reise. Denne trekker de når du leverer egenandelskortet, sum over egenandelen pr.år får du igjen på konto.

Du kan således spare kvitteringene og legge dem ved egenandelskortet når du skal innlevere dette.

Ønsker du å vite satsene så anbefaler jeg å oppsøke/ringe NAV.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det blir trukket en egenandel per reise, helt frem til du har frikort.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er en grense for hvor lenge du kan ha kvitteringene liggende før du må legge inn krav om tilbakebetaling. Tror det er to eller tre måneder, men står ikke det bakpå egenandelskortet eller på kvitteringen?

Gjest mandolina
Skrevet

Det blir trukket egenandel for hver enkelt reise, men egenandelene får du ført opp på egenandelskortet.

Egenandel for hver enkelt reise er 120 kr, men er egenandelen mindre fåt du den allikevel ført på egenandelskortet.

Spar på kvitteringene og når du kommer over grensen kr 1.740 for sum egenandeler kan du sende de til NAV sammen med egenandelskortet, og du får det overskytende beløpet tilbakebetalt.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...