Gå til innhold

Kvinne på alenetur. Hvor?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje, kanskje ikke
Skrevet

Jeg leker med tanken på å dra fra dyr og mann en uke snart. Ungene skal til pappan sin og jeg orker ikke tråkke i hælene på min mann.

Så jeg har en uke til rådighet. Bør ikke koste for mange tusen siden jeg vil ha en fin ferie for barna mine når de kommer tilbake.

Samtidig så trenger jeg sårt en god egotripp som kan heve min selvtillit en smule og som kan gi meg kvinnligheten tilbake igjen.

Hvor kan jeg dra, hva kan jeg gjøre?

Gjest xbellax
Skrevet

For å gjøre det enkelt og greit: Køben eller Stockholm, begge er fantastiske steder for single. Dra på konserter, cafè, spa, gå ut å spis herlige retter og unn deg noen gode drikkevarer.

Skrevet

Hva med Hellas? Det er fortsatt restplasser å få tak i, det er godt og varmt og innbyr til late dager i eller utenfor solen og i Hellas kan man være alene kvinne og ikke få mer oppmerksomhet enn man ønsker selv.

Gjest xbellax
Skrevet

Hva med Hellas? Det er fortsatt restplasser å få tak i, det er godt og varmt og innbyr til late dager i eller utenfor solen og i Hellas kan man være alene kvinne og ikke få mer oppmerksomhet enn man ønsker selv.

"Hellas kan man være alene kvinne og ikke få mer oppmerksomhet enn man ønsker selv."

Hellas er jo virkelig berømt for sine innpåslitenhet så jeg skjønner ikke helt hvor du har det fra...... Men hellas kan så abolutt være et bra reisemål, men da bør man tåle masete kelnere og selgere.

Skrevet

"Hellas kan man være alene kvinne og ikke få mer oppmerksomhet enn man ønsker selv."

Hellas er jo virkelig berømt for sine innpåslitenhet så jeg skjønner ikke helt hvor du har det fra...... Men hellas kan så abolutt være et bra reisemål, men da bør man tåle masete kelnere og selgere.

Iallesinedager. Hvor har du vært i Hellas Xbellax?

Der vi har vært(Chios, Athen, Halkidiki) har det hverken vært innpåslitne selgere(ok en litt ivrig i Plaka i Athen, men ikke innpåsliten, bare høflig blid) eller kelnere. Mest erfaring fra Chios: Går jeg i butikkene hilser jeg pent når jeg kommer inn og får gå i fred og kikke hvis jeg ønsker det. Ikke finnes det innkastere på restaurantene, ikke er servitørene/kelnerne innpåslitne, man får akkurat så mye eller lite kontakt man inviterer til.

Gjest xbellax
Skrevet

Iallesinedager. Hvor har du vært i Hellas Xbellax?

Der vi har vært(Chios, Athen, Halkidiki) har det hverken vært innpåslitne selgere(ok en litt ivrig i Plaka i Athen, men ikke innpåsliten, bare høflig blid) eller kelnere. Mest erfaring fra Chios: Går jeg i butikkene hilser jeg pent når jeg kommer inn og får gå i fred og kikke hvis jeg ønsker det. Ikke finnes det innkastere på restaurantene, ikke er servitørene/kelnerne innpåslitne, man får akkurat så mye eller lite kontakt man inviterer til.

Jeg har bodd i Hellas ver en lengre periode så dette føler jeg meg rimelig trygg på :-) Dessuten er det noe de fleste sier når de kommer tilbake fra sin greske ferie, men for all del, Hellas er et ok sted det.

Skrevet

Jeg har bodd i Hellas ver en lengre periode så dette føler jeg meg rimelig trygg på :-) Dessuten er det noe de fleste sier når de kommer tilbake fra sin greske ferie, men for all del, Hellas er et ok sted det.

Hvor bodde du i Hellas da? Som sagt, det er ikke noe jeg kjenner meg igjen i eller har hørt beskrevet som noe problem der nede, men jeg har jo ikke vært over alt heller(må visst være glad for de stedene jeg har valgt, ser det ut til). Det du beskriver, forbinder jeg med Tyrkia...

Skrevet

Jeg lurer fortsatt på hvor du bodde hen i Hellas.

Jeg ble så forfjupset over at det skulle være slik du beskriver at jeg måtte sjekke i Hellasforum.net om de kjente seg igjen i beskrivelsen og det gjorde de ikke. Så hvis de fleste du kjenner beskriver Hellas slik, beskriver de fleste jeg kjenner det slik jeg beskriver det ;-)

Vi får vel bare konstatere at Hellas har variasjoner. Jeg vet om 1 _en_ innkaster på Chios. Han står utenfor(dvs på fortauet mellom "innebordene og utebordene") en taverna i Chios by og er ikke mer plagsom enn at han høflig inviterer en inn og takker man nei, så er han like blid for det!

Til trådstarter: Jeg ville ikke være det minste redd for å ikke få være i fred i Hellas. Skal du helgardere, kan du jo styre unna de mest turistifiserte plassene. Reise til Chios er et godt tips ;-)

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg lurer fortsatt på hvor du bodde hen i Hellas.

Jeg ble så forfjupset over at det skulle være slik du beskriver at jeg måtte sjekke i Hellasforum.net om de kjente seg igjen i beskrivelsen og det gjorde de ikke. Så hvis de fleste du kjenner beskriver Hellas slik, beskriver de fleste jeg kjenner det slik jeg beskriver det ;-)

Vi får vel bare konstatere at Hellas har variasjoner. Jeg vet om 1 _en_ innkaster på Chios. Han står utenfor(dvs på fortauet mellom "innebordene og utebordene") en taverna i Chios by og er ikke mer plagsom enn at han høflig inviterer en inn og takker man nei, så er han like blid for det!

Til trådstarter: Jeg ville ikke være det minste redd for å ikke få være i fred i Hellas. Skal du helgardere, kan du jo styre unna de mest turistifiserte plassene. Reise til Chios er et godt tips ;-)

Jeg har bodd i selve hovedstaden og på 2 av øyene :-)

Skrevet

Jeg har bodd i selve hovedstaden og på 2 av øyene :-)

:) -men hvilke øyer? Det kunne kanskje være interessant for oss som ønsker å unngå slikt å vite hvor vi skal gå. Og _når_ var du der? De som hadde opplevd slik innpåslitenhet hadde ikke opplevd det de senere årene. Det er nemlig forbudt å bruke innkastere og pågående markedsføring nå. Og de innkasterne og slikt du traff, var de greske eller annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...