Gå til innhold

hva har skjedd med foten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er svært overvektig og har derfor begrensede muligheter til å røre så mye på meg. Men jeg klarer meg helt fint å komme meg rundt og på busser bare jeg tar det med ro.

Men på fredag måtte jeg rekke noe og gikk derfor altfor langt altfor fort. Merket ikke noe spesielt på fredagen bortsett fra at jeg var litt øm i den ene foten.

Lørdagen litt mer vondt, men klarte meg gjennom den dagen også. Mye jobb, men mest sittende.

Men i går kveld og nå, ikke en sjans at jeg klarer trå på den ene foten. Det sitter i hælen, så beveger meg rundt her med å støtte meg på tærne.

Hva er det som skjer? Er det utslitte muskler / leddbånd / sener som verker sånn nå, selv om det har gått noen dager? Og hvor lenge kommer jeg til å ha så sabla vondt?

ps, ingen vits å komme med formaninger her om at jeg må gå ned i vekt, er veldig klar over det selv

Skrevet

Er foten hovnet opp og er den varm å ta på?

Skrevet

Er foten hovnet opp og er den varm å ta på?

Nei, ikke hoven, ikke varm, men veldig øm.

Skrevet

Nei, ikke hoven, ikke varm, men veldig øm.

Hvis du hovner opp og foten blir varm, så må du være oppmerksom på muligheten for blodpropp. Hvis ikke, så kan du se det an noen dager, da er det mest sannsynlig en form for overbelastning.

God bedring :-)

Skrevet

Hvis du hovner opp og foten blir varm, så må du være oppmerksom på muligheten for blodpropp. Hvis ikke, så kan du se det an noen dager, da er det mest sannsynlig en form for overbelastning.

Takk for svar frosken, skal passe på. Uansett så ser det ut som det blir noen dager på krykker...

Gjest xbellax
Skrevet

Så sant den ikke er varm, hoven, rød, er det trolig en overbelasnting som det skrives under her. Dersom du velger krykker så ikke glem at du må bevege foten, bruke forten og ikke la den stivne helt.

Skrevet

Så sant den ikke er varm, hoven, rød, er det trolig en overbelasnting som det skrives under her. Dersom du velger krykker så ikke glem at du må bevege foten, bruke forten og ikke la den stivne helt.

Vet ikke hva jeg velger...å gå som ei kråke på krykker, eller gå som ei kråke uten krykker. Er jo egentlig for tung til å gå på krykker, så blir mer en støtte.

Skal røre på foten :-)

Skrevet

Takk for svar frosken, skal passe på. Uansett så ser det ut som det blir noen dager på krykker...

Du kan ha fått en brist i hælbeinet. Søsteren min fikk det en gang, uvant mye gåing på asfalt og litt for tung.

Skrevet

Du kan ha fått en brist i hælbeinet. Søsteren min fikk det en gang, uvant mye gåing på asfalt og litt for tung.

Hmm, høres ikke noe godt ut, men kan kanskje stemme, er inni hælen det gjør mest vondt...kjennes nesten som at jeg tråkker på en spiker langt opp i hælen

Ja, var mye gåing på asfalt på fredagen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...