Gå til innhold

Tv-lisens

Anbefalte innlegg

Gjest Karl Ivar
Skrevet

Jeg betaler som mange andre ufrivillig tv-lisensen, men kjenner til flere personer som aldri har betalt(personer i 40-årene). Det ene paret som ikke betaler smeller bare igjen døra når NRK ringer på, og det har aldri skjedd noe mer!?!

Hva er i grunn konsekvensene av å ikke betale lisensen?

Kan man bli bøtelagt, politianmeldt e.l.?

Gjest Lilje30
Skrevet

Det blir ca 250kr i forsinkelsesgebyr fra dag 1 og de sender den til inkasso før du har tenkt tv-lisens. Er du en dag forsinket ute ved betaling av tv-lisens lønner det seg å vente på purring. De er få ører renter det dreier seg om, men det er prinsippsak for meg. Ingen andre enn staten kan tillate seg å ta så mye i gebyr etter en dag.

Skrevet

Vi betalte heller aldri lisens før.Det gikk i seks år.Fikk lisensen, betalte ikke og så fikk vi en purring.Den betalte vi heller ikke og så hørte vi aldri noe mer.Slik gikk det i seks år.Nå kommer det inkassovarsel osv hvis vi ikke betaler så nå må vi desverre betale.

Skrevet

Det lønner seg nok svært dårlig å la være å betale, da får du bare purringer og inkasso og mye trøbbel. Da er det kanskje bedre du sier ifra til lisenskontoret at du har kvittet deg med tv'n.

Jeg var "tjuvtitter" i mange år tidligere. Men så kjøpte jeg meg parabol, og da meldte jeg meg frivillig for lisenskontoret og har betalt lisens i flere år nå. Nå har vi gått over til en annen parabolløsning hvor det ikke lengre står noe abonnement i mitt navn, så nå lurer jeg på om jeg skal si til lisenskontoret at jeg har kvittet meg med tv'n. Kanskje det er noen her som vet hva som skjer dersom man blir tatt av lisenskontrollen senere?

Jeg tenker å gjøre dette fordi jeg for det første synes at lisensen er altfor dyr, og for det andre så bryter Nrk konsesjonsreglene omtrent hver dag med å sende reklame forkledd som "sponsing". I reglene som det henvises til i linken som laban la ut, står det klart at Nrk ikke har lov til å vise reklame og ta betalt for det. Dette er min lille protest, og jeg vil oppfordre alle som vil ha lisensen fjernet til å ved neste valg stemme på dem som går inn for å fjerne slike avgifter. Nrk bør bli en betalkanal. Men det er en annen debatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...