Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde noen innlegg her i fjor sommer om en spinkel og pjusk rosebusk som jeg ikke visste navnet på. Omsider - etter god hjelp her inne - fant jeg ut at det var en Hurdalsrose.

Har beskåret den kraftig og nå kvitterer den med minst 60 knopper!!!! Gleder meg villt til de springer ut i blomst i løpet av de nærmeste ukene! Skikkelig morsomt! :o)

Skrevet

Er også glad i roser, særlig de som ser litt "ville" ut (ikke fullt så begeistret for de store hagerosetypene).

Din ser flott ut - særlig når den blir slik ;):

http://www.skogoglandskap.no/imagearchive/hurdrose.JPG

Nyyyydelig! Selve busken min er liten fremdeles, men det kommer nye skudd fra rota ser jeg. Så jeg antar at med 60 roser i full blomst så vil selv den lille busken min se utrolig flott ut! :o)

Skrevet

Måtte tenke meg litt om nå, for her har da hurdalsrosen blomstret for en liten stund siden... men du bor jo litt lengre nord tror jeg :).

Min hurdalsrose er nå ca. 7-8 år. Den har fått stammer og ser mer ut som et lite tre på en 2-3 meter. Gled deg :).

Skrevet

Måtte tenke meg litt om nå, for her har da hurdalsrosen blomstret for en liten stund siden... men du bor jo litt lengre nord tror jeg :).

Min hurdalsrose er nå ca. 7-8 år. Den har fått stammer og ser mer ut som et lite tre på en 2-3 meter. Gled deg :).

Min blomstrer i løpet av de kommende to ukene tenker jeg, i alle fall mener jeg den gjorde det i fjor.

Den er minst 10 år, men ifølge min kjære ble den flyttet for 3 år siden i forbindelse med at e-verket (?) måtte grave opp etter en ledning (eller var det vannverket?). Den blomstret ikke i 2006, men kom med rundt 20 blomster i fjor. Min kjære påstår at den ikke har blomstret som han kan huske, men han har vært mye bort på sommeren da han jobbet på sjøen. Han er usikker på om det var eksen som plantet rosen eller om den sto her da han flyttet inn, men etter størrelsen på rosen på dømme så tipper jeg at det var det og at den er ca. 6-7 år gammel.

Gjest Fra Trøndelag
Skrevet

Min blomstrer i løpet av de kommende to ukene tenker jeg, i alle fall mener jeg den gjorde det i fjor.

Den er minst 10 år, men ifølge min kjære ble den flyttet for 3 år siden i forbindelse med at e-verket (?) måtte grave opp etter en ledning (eller var det vannverket?). Den blomstret ikke i 2006, men kom med rundt 20 blomster i fjor. Min kjære påstår at den ikke har blomstret som han kan huske, men han har vært mye bort på sommeren da han jobbet på sjøen. Han er usikker på om det var eksen som plantet rosen eller om den sto her da han flyttet inn, men etter størrelsen på rosen på dømme så tipper jeg at det var det og at den er ca. 6-7 år gammel.

Jeg bor i Trøndelag og min Hurdalsrose er i ferd med å blomstre av. Sikker på at det er den rosen du har?

Min er ikke en busk, men et to-tre meter langt tre (med spinkle greiner)

Skrevet

Jeg bor i Trøndelag og min Hurdalsrose er i ferd med å blomstre av. Sikker på at det er den rosen du har?

Min er ikke en busk, men et to-tre meter langt tre (med spinkle greiner)

Ja, jeg er sikker på det, alt er sent i denne hagen her. :o) Har sett bilde av mange hurdalsroser som er mer som en busk, altså med mange tynne stammer og ikke som et tre. Jeg har beskåret den ganske kraftig for å få flere stammer på den og det har gitt godt resultat. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...