Gå til innhold

Voldtekt

Gjest fortvilet venninne

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet venninne
Skrevet

en venninne av meg ble voldtatt i helgen, og jeg vet ikke

helt hva jeg skal gjøre.. jeg er sammen med broren hennes, men

jeg måtte love henne å ikke si noe til han.

jeg ble helt sjokkert, og kom ikke på noe å si til henne, ble bare

sittende å se på henne. jeg har jo ikke opplevd det, så kan ikke

si at jeg vet hvordan hun har det, og hva hun gjennomgår..

hun vil ikke anmelde det, fordi hun ikke tror hun kommer noen vei

med det. og det er jo sant, nesten ingen blir trodd og

voldtektsmennene går fri..

han som forgrep seg på henne er mester i kick boksing, så hun

hadde ingenting å stille opp med, og lå bare stille til han var ferdig..

det var på en fest, hvor hun, en venninne, og to kompiser ble innvitert

inn av naboen til de de egentlig var på fest til. venninnen hennes

gikk raskt tilbake til "hovedfesten". den ene kompisen sovnet på

sofaen etter for mye å drikke.. og den andre kompisen følte seg så

ukomfortbel med å være der (han som bodde der var truende)

at han gikk tilbake til "hovedfesten". (mens venninnen min var på do.)

når hun kom tilbake rev han av henne klærne på underkroppen, og

voldtok henne på stuegolvet.. rett ved siden av der kompisen hennes

hadde sovnet.. han sa til henne at om hun ropte og vekkte han,

skulle han få han til å sovne igjen...

det som sjokkerte venninnen min var hvor rolig hun var under det,

hun har hele tiden sagt stakkars de som gjennomgår det, og om det

hadde skjedd henne, hadde hun funnet seg en kniv e.l. å brukt på

han som evt. hadde gjort det mot henne.. men når det skjedde hun,

gikk hun i sjokk, og ikke gjorde noen ting..

jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre/si, og om jeg bør si det til noen?

Gjest Elextra
Skrevet

For hennes egen skyld bør hun i hvertfall snakke med noen, kanskje hun kan få hjelp på det lokale krisesenteret? Jeg synes du bør oppfordre henne til å ringe dit.

Krisesenteret i Oslo: http://oslokrisesenter.no/

Skrevet

Jeg har gjennom livet opplevd noen voldtekter. Første døgnene visste jeg på en måte hva som hadde skjedd, likevel gikk det ikke opp for meg før etter vel en uke kanskje.

Ene gangen anmeldte jeg - men saken ble henlagt da de ikke greide å finne gjerningsmannen. Jævlig bittert da jeg til og med hadde øyevitner som så alt og ringte politiet, men for sent...

Andre gangen var en nachspillvoldtekt, men jeg gadd ikke anmelde det, nettopp fordi jeg visste at saken kom til å bli henlagt.

Tredje gangen, for et halvt år siden, hadde jeg fått mer enn nok. Vært dødsforsiktig i årevis, aldri trodd det skulle skje igjen. Men denne gangen valgte jeg å anmelde det, også etter oppmuntring fra legen min. Vennene mine, selv broren til han som voldtok meg støttet meg fullt ut og det var en veldig god trøst. Mannen nektet først i avhør, og så endrer han forklaringen til at "Joda vi hadde seex. Men det var frivillig".

Politiet siktet mannen, likevel valgte statsadvokaten og riksadvokaten å frifinne personen. Etterforskeren sa til meg han trodde det var en aprilsprøk... Men til trosss for dette angrer jeg ikke. Selv om den en anmelder ikke blir dømt så blir de likevel registrert hos politiet for livet. De blir innkallet til avhør hvor de må svare for seg. Etterpå er det og stor sjans for at de må betale erstatning, seelv om de blir frifunnet.

Det som fryder meg med vedkommende som jeg anmeldte, er at konen hans har kastet han ut og nekter mannen å treffe ungene. Synes selvsagt synd på henne og barna, men som advokaten min sier - konen fikk bare hvite sannheten.

Så visst du ønsker å støtte venninnen din, så kan du oppmuntre henne til å anmelde saken. Det er ikke så mye å tape når hun vet at saken vil bli anmeldt likevel. Å om kickbokseriddoten skulle finne på å true henne er han iallefall tapt. Ingen liker voldtektsmenn. Skulle ha grisebanken han selv. Null respekt for slike dyr.

Gjest fortvilet venninne
Skrevet

Jeg har gjennom livet opplevd noen voldtekter. Første døgnene visste jeg på en måte hva som hadde skjedd, likevel gikk det ikke opp for meg før etter vel en uke kanskje.

Ene gangen anmeldte jeg - men saken ble henlagt da de ikke greide å finne gjerningsmannen. Jævlig bittert da jeg til og med hadde øyevitner som så alt og ringte politiet, men for sent...

Andre gangen var en nachspillvoldtekt, men jeg gadd ikke anmelde det, nettopp fordi jeg visste at saken kom til å bli henlagt.

Tredje gangen, for et halvt år siden, hadde jeg fått mer enn nok. Vært dødsforsiktig i årevis, aldri trodd det skulle skje igjen. Men denne gangen valgte jeg å anmelde det, også etter oppmuntring fra legen min. Vennene mine, selv broren til han som voldtok meg støttet meg fullt ut og det var en veldig god trøst. Mannen nektet først i avhør, og så endrer han forklaringen til at "Joda vi hadde seex. Men det var frivillig".

Politiet siktet mannen, likevel valgte statsadvokaten og riksadvokaten å frifinne personen. Etterforskeren sa til meg han trodde det var en aprilsprøk... Men til trosss for dette angrer jeg ikke. Selv om den en anmelder ikke blir dømt så blir de likevel registrert hos politiet for livet. De blir innkallet til avhør hvor de må svare for seg. Etterpå er det og stor sjans for at de må betale erstatning, seelv om de blir frifunnet.

Det som fryder meg med vedkommende som jeg anmeldte, er at konen hans har kastet han ut og nekter mannen å treffe ungene. Synes selvsagt synd på henne og barna, men som advokaten min sier - konen fikk bare hvite sannheten.

Så visst du ønsker å støtte venninnen din, så kan du oppmuntre henne til å anmelde saken. Det er ikke så mye å tape når hun vet at saken vil bli anmeldt likevel. Å om kickbokseriddoten skulle finne på å true henne er han iallefall tapt. Ingen liker voldtektsmenn. Skulle ha grisebanken han selv. Null respekt for slike dyr.

hun vil ikke anmelde han.. hun orker ikke, sier hun. ingen skal vite

hva som skjedde.. og han sa jo at han skulle finne henne om hun sa

noe om det til noen..

tidligere hadde hun en voldelig samboer, som banket henne.

hun anmeldte han, men politiet har ennå ikke snakket med han-

2,5 år etter siste gang hun ble banket og anmeldte....

så hun gidder ikke en gang til.

Skrevet

hun vil ikke anmelde han.. hun orker ikke, sier hun. ingen skal vite

hva som skjedde.. og han sa jo at han skulle finne henne om hun sa

noe om det til noen..

tidligere hadde hun en voldelig samboer, som banket henne.

hun anmeldte han, men politiet har ennå ikke snakket med han-

2,5 år etter siste gang hun ble banket og anmeldte....

så hun gidder ikke en gang til.

Det hjelper på et vis å brøle til myndighetene... finnes mange gode sjeler der også. Men jeg synes dette høres rart ut... eller som et grovt overtramp. Ved "mitt" politidistrikt blir alle overgripere innkallet og grillet, selv om saken også skulle være foreldet. Etterforskeren som fortalte meg dette sa at uansett så er det en liten straff og ubehagelighet de må gå gjennom disse jævlene.

Gjest togli
Skrevet

Kan du prøve å overbevise henne om at det er utrolig viktig å anmelde voldtektssaker selv om gjerningsmannen kanskje ikke blir dømt? Det er altfor lett å voldta når det ikke får konsekvenser. Selv om han evt ikke blir dømt, så vil det være ubehagelig for ham å bli konfrontert med hva han har gjort.

Vær der for henne og overbevis henne om at dette ikke var hennes skyld uansett hva hun gjorde/ikke gjorde!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...