Gjest ny partner Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Prøver her på dette forum siden jeg ikke fikk noen svar på det andre: Har byttet partner for ikke så veldig mange måneder siden. Har vært i et lengre forhold tidligere og ble sist sjekket for kjønnsykdommer ved graviditet i 2002. Siden jeg har fått ny partner, som jeg vet har hatt relativt mange partnere tidligere, tenkte jeg at det var lurt å ta en sjekk. Men hvordan foregår dette nå idag? Må man ha underlivsundersøkelse (gruer meg alltid sånn) eller holder det med urinprøver/blodprøver? Og hva blir man testet for? Hvor lang tid tar det vanligvis å få beskjed? 0 Siter
Speak Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Du må nok ha en underlivsundersøkelse. Legen min nevnte i hvertfall forrige gang jeg var til underlivsundersøkelse at han ikke tok en clamydiatest. 0 Siter
Gjest meran Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Jeg regner med at det er underlivs sykdommer du/dere vil testes for.. Det burde gjøres hos gynekolog. Mange fastleger tar også underlivs prøver. Man kan ikke se alt på blodprøver, så jeg ville nok tatt en sjekk hos en gynekolog hvis du er usikker. ;-) 0 Siter
Gjest ny partner Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Du må nok ha en underlivsundersøkelse. Legen min nevnte i hvertfall forrige gang jeg var til underlivsundersøkelse at han ikke tok en clamydiatest. Ok, takk for svar. Tenkte kanskje det holdt med en urinprøve, mener jeg har lest det det en eller annen plass. Men best å få det gjort i alle tilfeller for å være på den sikre siden, kan jo aldri vite nå til dags. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.