Gå til innhold

Ny jobb, mellomleder kommune, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest avgjøres snart
Skrevet

Jeg har søkt på en stilling som mellomleder i en middels stor kommune. Har "alltid" ønsket meg en slik stilling og har stor tro på at jeg kommer til å få denne. Men nå begynner tvilen å melde seg; vil jeg mestre de oppgavene som kreves av meg? Har ingen erfaring som leder, men håper og tror at jeg har de egenskapene og kvalifikasjonene som en god leder bør inneha.

Har noen av dere erfaring med å komme ny til en slik type stilling? Hva slags opplæring/overlapping er det vanlig å få?

Hvordan har det gått for dere? Har det tatt lang tid før dere følte dere komfortabel med jobben?

HAr egentlig tusen spørsmål, tar gjerne i mot alle tips og tilbakemeldinger som kan gjøre at jeg føler meg rustet til utfordringen:)

Skrevet

Du er garantert en kvinne, fordi du lurer på dette.

Søk stillingen og slutt å analyser, dette klarer du.

Men ikke tro at du får noen overlapping eller organisert opplæring.

Gjest avgjøres snart
Skrevet

Du er garantert en kvinne, fordi du lurer på dette.

Søk stillingen og slutt å analyser, dette klarer du.

Men ikke tro at du får noen overlapping eller organisert opplæring.

Og du er garantert en mann siden du ikke skjønner min tvil og usikkerhet;)

Har søkt på stillingen, vært på intervju og venter svar i løpet av dagen.

Ikke forvente opplæring/overlapping sier du? Seriøst?!?:(

Skrevet

Poenget er at det er kun kvinner som tenker for mye på dette og tror at dere ikke strekker til. Selvsagt strekker dere til.

Jeg tviler på at du får noen organisert opplæring, men du får all den hjelpen du selv spør etter. De kommer til å støtte og hjelpe deg, men at det står noen der og tar vare på deg og som er dere hele tiden er mer tvilsomt. Du må nok sette deg ned og lære dette selv, men det er ingen bakdel.

Rett ryggen og si at dette klarer du, for selvsagt gjør du det.

Gjest kommuneansatt
Skrevet

'' Ikke forvente opplæring/overlapping sier du? Seriøst?!?:( ''

Jeg er dame, og jeg tror nok dessverre han har mye rett i akkurat det der (selv om han er mann)

Gjest avgjøres snart
Skrevet

Poenget er at det er kun kvinner som tenker for mye på dette og tror at dere ikke strekker til. Selvsagt strekker dere til.

Jeg tviler på at du får noen organisert opplæring, men du får all den hjelpen du selv spør etter. De kommer til å støtte og hjelpe deg, men at det står noen der og tar vare på deg og som er dere hele tiden er mer tvilsomt. Du må nok sette deg ned og lære dette selv, men det er ingen bakdel.

Rett ryggen og si at dette klarer du, for selvsagt gjør du det.

Takk. Selvsagt klarer jeg det:)

(gjentar det til det kjedsommelige uten at det nytter;)

*Venter spent på telefon*

Gjest avgjøres snart
Skrevet

'' Ikke forvente opplæring/overlapping sier du? Seriøst?!?:( ''

Jeg er dame, og jeg tror nok dessverre han har mye rett i akkurat det der (selv om han er mann)

Høres skummelt ut... Men må vel gå bra:)

Gjest Elextra
Skrevet

Som de andre påpeker er det bare kvinner som tenker slik. Og jeg skjønner deg godt.

La andre avgjøre om de tror du takler jobben. Dersom de tilbyr deg jobben, har de tro på at du vil klare det, og det bør smitte over på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...