Gjest prust Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Endelig er det ferie - og årets første tur til Hamresanden er utført :-) Deilig! I morgen skal vi et annet sted, til et ferskvann. Satser på en hel dag fra ca 11 til ca 17 - med soling og bading og kjadring! Hva slags mat pleier dere å ha med på stranda? I dag hadde vi: *Smurte skiver *Julekake med smør og brunost *Vannmelon *Epler *Litt kake fra frysen *Vann I morgen skal vi ha med: *Nybakte fylte horn (jeg satte deigen i kveld, må stå opp litt tidlig for å bake dem ut) *Vannmelon *Maryland cookies- kjeks *Chips e.l. *Vann *Kaffe Maten må være forholdsvis enkel å lage til, ta liten plass, og tåle å stå i kjølebag noen timer. Tar gjerne i mot tips! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 En salat kan være godt å ha med seg ,syns jeg. Ellers er det ingenting som slår nista, deilig svett ost! Mmm :0) Chips pleier vi også ha med, godt med noe salt i varmen. Jordbær på loffebeder er friskt. Pai er en selvfølge ;0) Jeg pleier ofte legge flasker med vann i frysen kvelden før, så har vi alltid iskaldt vann, og kjøleelementer. Hamresanden, blåste det ikke godt der i dag da?.. Det er veldig flott der da, men mye folk..Liker meg best på en av kantene, litt for seg selv. Kanskje du ser meg en dag i en av bikiniene ;0) Kos dere på stranden i morgen da :0) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Det hender jeg tar pitabrød og fyller med salat, rødløk, fetaost, oliven og salami/skinke/chorizo, det er skikkelig nammenam - mye smak, lett og hendig. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 En salat kan være godt å ha med seg ,syns jeg. Ellers er det ingenting som slår nista, deilig svett ost! Mmm :0) Chips pleier vi også ha med, godt med noe salt i varmen. Jordbær på loffebeder er friskt. Pai er en selvfølge ;0) Jeg pleier ofte legge flasker med vann i frysen kvelden før, så har vi alltid iskaldt vann, og kjøleelementer. Hamresanden, blåste det ikke godt der i dag da?.. Det er veldig flott der da, men mye folk..Liker meg best på en av kantene, litt for seg selv. Kanskje du ser meg en dag i en av bikiniene ;0) Kos dere på stranden i morgen da :0) '' Jordbær på loffebeder er friskt. '' Loffebeder? Mulig jeg er rar som ikke skjønte 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 En salat kan være godt å ha med seg ,syns jeg. Ellers er det ingenting som slår nista, deilig svett ost! Mmm :0) Chips pleier vi også ha med, godt med noe salt i varmen. Jordbær på loffebeder er friskt. Pai er en selvfølge ;0) Jeg pleier ofte legge flasker med vann i frysen kvelden før, så har vi alltid iskaldt vann, og kjøleelementer. Hamresanden, blåste det ikke godt der i dag da?.. Det er veldig flott der da, men mye folk..Liker meg best på en av kantene, litt for seg selv. Kanskje du ser meg en dag i en av bikiniene ;0) Kos dere på stranden i morgen da :0) Ahh, loffskiver? ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Det hender jeg tar pitabrød og fyller med salat, rødløk, fetaost, oliven og salami/skinke/chorizo, det er skikkelig nammenam - mye smak, lett og hendig. Høres godt ut, men blir ikke pitabrøene veldig "daffe" om de fylles flere timer før de spises? 0 Siter
Speak Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Vi har ofte med grillen vi da. Synes det er godt med noe skikkelig mat på stranda. Evt. tar jeg med grillkylling. Salat, potetsalat og loff/baguett. Dersom vi griller blir det ofte kyllinggrillspid, kyllingfilet, pølser, karbonader + en form med stekte grønnsaker og en med poteter. (Kokte, oppskjærte poteter med en buljongterning oppløst i litt vann, litt smør + frisk timian) Litt frukt er også godt. De siste gangene har jeg hatt med jordbær og vaniljesaus. Det er alltid supervellykket. Prøver å droppe kjeks, potetgull o.l. men har med noen marmallows til å grille. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Vi har ofte med grillen vi da. Synes det er godt med noe skikkelig mat på stranda. Evt. tar jeg med grillkylling. Salat, potetsalat og loff/baguett. Dersom vi griller blir det ofte kyllinggrillspid, kyllingfilet, pølser, karbonader + en form med stekte grønnsaker og en med poteter. (Kokte, oppskjærte poteter med en buljongterning oppløst i litt vann, litt smør + frisk timian) Litt frukt er også godt. De siste gangene har jeg hatt med jordbær og vaniljesaus. Det er alltid supervellykket. Prøver å droppe kjeks, potetgull o.l. men har med noen marmallows til å grille. Selv synes jeg det er en uting med engangsgriller på offentlige strender, med mindre det er svært god plass. Osen lukter IKKE godt. Vanlige griller med kull & tennvæske lukter noe bedre, selv om også den kan være til sjenanse. Selv om vi liker å grille bruker vi derfor sjelden engangsgrill, med mindre vi skal til et sted vi er mer eller mindre for oss selv. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Ahh, loffskiver? ) Hihi, det stemmer :0) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Høres godt ut, men blir ikke pitabrøene veldig "daffe" om de fylles flere timer før de spises? Jeg pakker dem i alufolie og har dem i kjølebag, og det går fint. Har ikke noe dressing på, da - hvis jeg vil ha det, tar jeg det med ved siden av. 0 Siter
Speak Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Selv synes jeg det er en uting med engangsgriller på offentlige strender, med mindre det er svært god plass. Osen lukter IKKE godt. Vanlige griller med kull & tennvæske lukter noe bedre, selv om også den kan være til sjenanse. Selv om vi liker å grille bruker vi derfor sjelden engangsgrill, med mindre vi skal til et sted vi er mer eller mindre for oss selv. Er enig i det. Men oftest er vi på veldig avsidesliggende strender. Nærmeste "nabo" er oftest i hvertfall 10-20 meter unna når vi griller. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Hihi, det stemmer :0) Hehe, måtte tenke litt på den 0 Siter
fresja Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Dere bør kanskje ha noe salt i varmen? Gilde har noen pakker med herlig sommerskive. Tykke skiver, kan brukes både som pålegg og midddag. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Jordbær er uslåelig når man bader, og gjerne med fersk loff til Ellers pleier vi å ha med kokte egg og salt pølse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.