Gå til innhold

Når kommer oppgangstidene?

Anbefalte innlegg

Gjest dette var ikke gøy
Skrevet

Kjenner jeg blir helt deppa av dette her. Så nå lurer jeg på når kommer oppgangstidene igjen, må vi vente lenge?

Vi klarer oss vi, men ups merker at plutselig føles økonomiens fremtidsutsikter mye stramere. Også tenker jeg hvor ille kan det bli?

Hva skal til for å få USA på stigende økonomi igjen, det hadde vel hjulpet her også?

Hva tenker du om din økonomi?

Gjest plingpling
Skrevet

Jeg tenker minst mulig :) Det gir meg jo ikke noe endring i økonomien og fly rundt og bekymre meg, jeg får ta grep når det trengs :)

Skrevet

Tror faktisk at de fleste mener at det er oppgangstider her i norge nå.....

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du snakker om, norsk økonomi har jo ALDRI gått bedre. Oljeprisene er rekordhøye og antas å stige enda mer.

Det kan ikke fortsette helt opp i himmelen, og konjukturene ellers i verden vil etterhvert også påvirke oss, men ingen grunn til å henge med hodet, akkurat.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du snakker om, norsk økonomi har jo ALDRI gått bedre. Oljeprisene er rekordhøye og antas å stige enda mer.

Det kan ikke fortsette helt opp i himmelen, og konjukturene ellers i verden vil etterhvert også påvirke oss, men ingen grunn til å henge med hodet, akkurat.

Det er vel ikke så vanskelig å skjønne hva hun mener.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er vel ikke så vanskelig å skjønne hva hun mener.

Jo, jeg synes hun svartmaler situasjonen.

Nå kan det jo hende at hun f.eks. har svært høye lån, og derfor bekymrer seg over renteutviklingen, men det sier innlegget ingenting om.

Skrevet

Jo, jeg synes hun svartmaler situasjonen.

Nå kan det jo hende at hun f.eks. har svært høye lån, og derfor bekymrer seg over renteutviklingen, men det sier innlegget ingenting om.

Når noen skriver noe sånt så er de svært sjeldent opptatt av Norge som nasjon og om det går bra eller ikke, men sin egen situasjon.

Så kan man jo spørre hvor godt Norge går også eller mer hvor godt det vil gå fremover. Renteutviklingen rammer ikke bare privatpersoner, men også de aller fleste bedrifter som ikke får solgt så mye av sine varer og som igjen fører til flere som må gå i fra jobben sin.

Gjest dette var ikke gøy
Skrevet

Hva man bekymrer seg for?

- økte renter

- verdifall på bolig, som gjør at man kanskje ikke kan selge om man ønsker uten tap.

- arbeidsledighet

- trangere økonomi,mindre forbruk

Men det er jo en trøst at det går bra med AS Norge likevel, så går det vel ikke helt over styr

Skrevet

Oppgangstidene har vært der i mange år. Fra sist sommer har det gått litt langsommere oppover. For noen litt nedover, men i det store bildet kun litt.

Sannsynligvis vil det fortsette å gå litt nedover i flere år før det flater ut og går oppover.

De som i opgangstider hele tiden tar ut hele oppgangen i økt forbruk og lever som om oppgangen vil fortsette evig, får problemer når det det skjer selv minimale tilpasninger i markedet.

Så langt i historien har vel intet tre vokst inn i himmelen.

Gjest dette var ikke gøy
Skrevet

Oppgangstidene har vært der i mange år. Fra sist sommer har det gått litt langsommere oppover. For noen litt nedover, men i det store bildet kun litt.

Sannsynligvis vil det fortsette å gå litt nedover i flere år før det flater ut og går oppover.

De som i opgangstider hele tiden tar ut hele oppgangen i økt forbruk og lever som om oppgangen vil fortsette evig, får problemer når det det skjer selv minimale tilpasninger i markedet.

Så langt i historien har vel intet tre vokst inn i himmelen.

Har ikke tatt opp mer gjeld enn forsvarlig. Men likevel hvem vet om renta ender på 9% eller enda mer??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...