Gå til innhold

Pia Haraldsen og datingtips

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Betviles ikke! :-) Og kanskje ikke så veldig pene heller?

Jeg synes ihvertfall at det er deilig å "koste på meg" litt finere og blankere strømpebukser nå:-)

Ja, gode strømper er dyrt (les: Wolford), men særlig om jeg f.-eks. skal være borte i møter med jobben hele dagen (og natten) er det fryktelig ergerlig om strømpene går. Har dessuten erfaring med at dyrere strømper kan brukes gang på gang - H&M tåler knapt en runde i maskinen.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• Babette

13

• Katt-ja

6

• candyqueen_83

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Må ha vært på 70-tallet dersom dere er 9 år eldre enn meg;-)

Kanskje ikke helt 9 år, da :) Er 62-årgang, jeg...

Skrevet

Kanskje ikke helt 9 år, da :) Er 62-årgang, jeg...

Da er du bare 4 år eldre enn meg:-)

Skrevet

Ja, gode strømper er dyrt (les: Wolford), men særlig om jeg f.-eks. skal være borte i møter med jobben hele dagen (og natten) er det fryktelig ergerlig om strømpene går. Har dessuten erfaring med at dyrere strømper kan brukes gang på gang - H&M tåler knapt en runde i maskinen.

Jeg bruker så sjelden strømpebukser (tynne) at jeg har en tendens til å ikke få vasket dem uansett - og derved blir de bare kastet...og da kan de like gjerne være billige :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ah, da er jeg midt mellom dere :B

Skrevet

Se det,- ja.. Jeg husker jeg så alderen din en gang, og tenkte at du var mye yngre enn meg,- det må ha vært en dag jeg var i dårlig humør :-)

Skrevet

Se det,- ja.. Jeg husker jeg så alderen din en gang, og tenkte at du var mye yngre enn meg,- det må ha vært en dag jeg var i dårlig humør :-)

*knis*

Skrevet

Ser man det - der man det! :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Da er visst vi samme årgang da.

Skrevet

Da er visst vi samme årgang da.

Med andre ord to damer i sin beste alder:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Med andre ord to damer i sin beste alder:-)

Ja, absolutt. :)

Mrs. Wallace
Skrevet

''For mange av dagens gutter og menn tar det som en selvfølge at hun like godt kan ta kontakt, og gjør hun ikke det, er hun ikke interessert.''

Dette gjaldt også for nesten 20 år siden. Min mann hadde ringt meg først, men jeg var altfor opptatt til å møte ham de nærmeste dagene (hvilket var sant!). Han trodde jeg ikke var interessert og ville derfor ikke ha ringt meg en gang til.

Men så ringte jeg han noen dager senere for å foreslå treff, og han ble gledelig overrasket! :-) Han sa til meg senere at det neppe hadde blitt oss uten den telefonen fra meg;-)

Og jeg ringte min mann den gangen for tretten år siden. Takk og pris for det!

candyqueen_83
Skrevet

Trodde du var 36-37 jeg. Innbilte meg at jeg har lest det. Hmm.

Skrevet

Ja, jeg er også slik fortsatt på mange måter. Men nå kjøper jeg ikke lenger 5-pakk nylonstrømpebukser på H&M, rett og slett fordi de er så utrolig korte. Som student hadde jeg ikke noe annet valg enn å kjenne på at strømpebuksa ble litt sidrumpa under skjørtet;-)

Min gamle mor spurte en gang om begrepet date, hva er det egentlig for noe. Da svarte jeg at det er det samme som stevnemøte i din ungdom.

Etterpå tenkte jeg at dette ble bare delvis riktig, og jeg synes forskjellen er interessant, fordi de to begrepenes betydning har så tydelig forbindelse til de ulike tidene de oppsto i.

Jeg oppfatter nemlig en date som mer uforpliktende enn et stevnemøte. Mer som en utprøving, for å finne ut av om det er grunnlag for å gå videre.

Foran et stevnemøte ligger det allerede romantikk i lufta. Og de drev jo ikke slik og virret på 1940 og 1950-tallet, vil jeg tro. De så seg vel ut en utkåret og ba henne ut, ferdig med det. De var vel ikke så kresne heller, og ble i større grad værende i det første forholdet.

Men for all del - en date og et stevnemøte KAN også bety akkurat det samme.

Hva tenker du om dette?

Skrevet

Da er vi kanskje omtrent like gamle? Russ veldig tidlig på 80-tallet?

Nei, jeg var russ på midten av 1970-tallet. På tidlig 1980-tallet tok jeg hovedfag.

Skrevet

Nei, jeg var russ på midten av 1970-tallet. På tidlig 1980-tallet tok jeg hovedfag.

Hehe,- da er vi rangert i alder, Elextra, Morsan, jeg og du :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Trodde du var 36-37 jeg. Innbilte meg at jeg har lest det. Hmm.

Jeg holder meg godt! :P

Skrevet

Og jeg ringte min mann den gangen for tretten år siden. Takk og pris for det!

:-)

Skrevet

Min gamle mor spurte en gang om begrepet date, hva er det egentlig for noe. Da svarte jeg at det er det samme som stevnemøte i din ungdom.

Etterpå tenkte jeg at dette ble bare delvis riktig, og jeg synes forskjellen er interessant, fordi de to begrepenes betydning har så tydelig forbindelse til de ulike tidene de oppsto i.

Jeg oppfatter nemlig en date som mer uforpliktende enn et stevnemøte. Mer som en utprøving, for å finne ut av om det er grunnlag for å gå videre.

Foran et stevnemøte ligger det allerede romantikk i lufta. Og de drev jo ikke slik og virret på 1940 og 1950-tallet, vil jeg tro. De så seg vel ut en utkåret og ba henne ut, ferdig med det. De var vel ikke så kresne heller, og ble i større grad værende i det første forholdet.

Hva tenker du om dette?

Ja, jeg tror du har veldig mye rett i det du sier. Selvsagt kan de to uttrykkene være det samme, men jeg tror nok også at et stevnemøte var mer foranlediget av romantikk i luften enn de mer uforpliktende 'date'ene'.

Skrevet

Hva tenker du om dette?

''Men for all del - en date og et stevnemøte KAN også bety akkurat det samme.''

''Hva tenker du om dette?''

Etter nærmere ettertanke så har eg kommet frem til at eg (sannsynligvis) aldri har vært på en date (eg aner ikkje ka det er en gang), tror ikkje eg har vært på et stevnemøte heller.

Kanskje på høy tid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...