morsan Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=507797 0 Siter
vilma Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Usigelig trist. Tenker på hvor vondt familien har det nå. Ungene er jo ikke så gamle og hadde trengt far i mange år ennå... Fler og fler av mine barndoms helter forsvinner. *sukk* Det bærer bud om at en ny tid er i anmasj for meg også... Gir grunn til ettertanke. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Ja, det er trist. Hørte et innslag i radioen i morges ilagt flere kutt med hans ulike "personligheter" (rikstyristsjefen, Balle Klorin med flere), og fikk helt tårer i øynene. Nyhetsoppleseren omtalte ham stadig Harald Heidi(!) Steen, jeg skjønte hun tilhørte en ny og yngre generasjon som knapt har fåt ham med seg :/. 0 Siter
morsan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Skrevet 3. juli 2008 Ja, det er trist. Hørte et innslag i radioen i morges ilagt flere kutt med hans ulike "personligheter" (rikstyristsjefen, Balle Klorin med flere), og fikk helt tårer i øynene. Nyhetsoppleseren omtalte ham stadig Harald Heidi(!) Steen, jeg skjønte hun tilhørte en ny og yngre generasjon som knapt har fåt ham med seg :/. Jøss, det var litt av en uttalefeil fra nyhetsoppleseren. Hun burde da ha skjønt at han ikke het det, da, og uansett lest nøye. Noe annet som irriterer meg ved en del nyhetsopplesere og sportsjournalister, er at de sier f eks "den østeriske keeperen/politikeren" osv. et skjærer i ørene at den ekstra k'en ikke er med. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Jøss, det var litt av en uttalefeil fra nyhetsoppleseren. Hun burde da ha skjønt at han ikke het det, da, og uansett lest nøye. Noe annet som irriterer meg ved en del nyhetsopplesere og sportsjournalister, er at de sier f eks "den østeriske keeperen/politikeren" osv. et skjærer i ørene at den ekstra k'en ikke er med. Nettopp det med den k'en i 'østerrikske' har jeg faktisk hørt innlsag om på radioen, hvor flere lingvister og/eller mer eller mindre selvoppnevnte språkvitere uttalte seg. Mener å huske de faktisk kom til at en for enkelthets skyld burde si østerisske! 0 Siter
morsan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Skrevet 3. juli 2008 Nettopp det med den k'en i 'østerrikske' har jeg faktisk hørt innlsag om på radioen, hvor flere lingvister og/eller mer eller mindre selvoppnevnte språkvitere uttalte seg. Mener å huske de faktisk kom til at en for enkelthets skyld burde si østerisske! Hva??? *sjokkert* Småbarn sier jo at de skal fortelle vitser om "norsken", svensken og dansken, betyr det at også vi voksne for lettvints skyld skal begynne å si "norsken som er fengslet i Tyskland" istedenfor "nordmannen som er..."? 0 Siter
laban Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Det norske hjørnet av det hinsidige blir et stadig morsommere sted. Hele Olsen-banden, Trond Kirkvaag og nå også dynamitt-Harry... HHS rakk over mange generasjoner. Både jeg og foreldrene mine lo av Wesensteen, og ungene husker ham bl.a. som Smestad i Karl & co. Jeg har vært imponert over ham som mer "tradisjonell" skuespiller ved etpar anledninger, altså når han var i roller som ikke var hans egne figurer. Da datteren min var i "riktig" alder, så vi ham som Karlson på taket, altså hovedrollen, og den feige løven i Trollmannen fra Oz, begge deler på Det norske teateret. Spesielt rollen som løven, som er en birolle nesten uten innhold (i hvert fall i den sceneversjonen), fikk han gjort utrolig mye utav, uten å gi inntrykk av at han "tok over" med klovnerier som ikke sto i manus. Godt at han ble reddet da han var svært nær (mest pga. egen livsstil) å vandre heden for snart 40 år siden, da hadde vi gått glipp av mye. 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Ja hørte dette idag tidlig, felte faktisk en tåre, dette kom jo ikke uventet da vi har hørt om kreften hans over lang tid nå, men allikevel når det først skjer så er det trist 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Det norske hjørnet av det hinsidige blir et stadig morsommere sted. Hele Olsen-banden, Trond Kirkvaag og nå også dynamitt-Harry... HHS rakk over mange generasjoner. Både jeg og foreldrene mine lo av Wesensteen, og ungene husker ham bl.a. som Smestad i Karl & co. Jeg har vært imponert over ham som mer "tradisjonell" skuespiller ved etpar anledninger, altså når han var i roller som ikke var hans egne figurer. Da datteren min var i "riktig" alder, så vi ham som Karlson på taket, altså hovedrollen, og den feige løven i Trollmannen fra Oz, begge deler på Det norske teateret. Spesielt rollen som løven, som er en birolle nesten uten innhold (i hvert fall i den sceneversjonen), fikk han gjort utrolig mye utav, uten å gi inntrykk av at han "tok over" med klovnerier som ikke sto i manus. Godt at han ble reddet da han var svært nær (mest pga. egen livsstil) å vandre heden for snart 40 år siden, da hadde vi gått glipp av mye. ''Hele Olsen-banden, Trond Kirkvaag og nå også dynamitt-Harry...'' Om Peter Sellers og John Belushi også kommer på besøk, så hadde det sikkert vært interessant og (å?) vært "flue på veggen" der. 0 Siter
morsan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Skrevet 3. juli 2008 Det norske hjørnet av det hinsidige blir et stadig morsommere sted. Hele Olsen-banden, Trond Kirkvaag og nå også dynamitt-Harry... HHS rakk over mange generasjoner. Både jeg og foreldrene mine lo av Wesensteen, og ungene husker ham bl.a. som Smestad i Karl & co. Jeg har vært imponert over ham som mer "tradisjonell" skuespiller ved etpar anledninger, altså når han var i roller som ikke var hans egne figurer. Da datteren min var i "riktig" alder, så vi ham som Karlson på taket, altså hovedrollen, og den feige løven i Trollmannen fra Oz, begge deler på Det norske teateret. Spesielt rollen som løven, som er en birolle nesten uten innhold (i hvert fall i den sceneversjonen), fikk han gjort utrolig mye utav, uten å gi inntrykk av at han "tok over" med klovnerier som ikke sto i manus. Godt at han ble reddet da han var svært nær (mest pga. egen livsstil) å vandre heden for snart 40 år siden, da hadde vi gått glipp av mye. ''Det norske hjørnet av det hinsidige blir et stadig morsommere sted. '' Ja, det er ekstra rart og trist når så mange av dem jeg så og si har 'vokst opp' med dør. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.