Gå til innhold

Drikkepress

Anbefalte innlegg

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Hadde en veninne her i går som hadde vin med seg,jeg sa i utgangspunktet nei takk men det hjalp ikke,hun helte oppi glasset og jeg følte meg presset til å drikke.

Sa flere ganger "Nå har jeg fått nok" men hun helte oppi glasset.

Hva sier man til sånne folk?

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

11

• Mrs. Wallace

6

• Bookworm

5

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Roggbif
Skrevet

Jeg har en slik nabo. Det du må gjøre, tror jeg, er å gå over til _handling_ for å unngå dette. Du har jo sagt klart og tydelig i fra og da gjenstår det "bare" å holde på det du har sagt - nemlig å ikke drikke det som er i glasset. Jeg vet dette ikke er enkelt, men tror det er det som må til.

Etter flere slike runder med naboen min, bestemte jeg meg for at dette orker jeg ikke å være med på, derfor sa jeg at du må bare skjenke i glasset, men enten må du drikke det selv, eller det går til spille - for jeg skal ikke ha. Jeg strevde, men jeg greide å la glasset stå. Vedkommende uffet seg over kjedelige meg - og drakk opp innholdet selv ;-)

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Jeg har en slik nabo. Det du må gjøre, tror jeg, er å gå over til _handling_ for å unngå dette. Du har jo sagt klart og tydelig i fra og da gjenstår det "bare" å holde på det du har sagt - nemlig å ikke drikke det som er i glasset. Jeg vet dette ikke er enkelt, men tror det er det som må til.

Etter flere slike runder med naboen min, bestemte jeg meg for at dette orker jeg ikke å være med på, derfor sa jeg at du må bare skjenke i glasset, men enten må du drikke det selv, eller det går til spille - for jeg skal ikke ha. Jeg strevde, men jeg greide å la glasset stå. Vedkommende uffet seg over kjedelige meg - og drakk opp innholdet selv ;-)

Får gå over til handling og se om det hjelper : - )

Gjest Roggbif
Skrevet

Får gå over til handling og se om det hjelper : - )

Stå på ditt! :-)

Lykke til :-)

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Stå på ditt! :-)

Lykke til :-)

Takk,får gjøre det : - )

Ikke gøy å drikke når man egentlig ikke vil!

Gjest Roggbif
Skrevet

Takk,får gjøre det : - )

Ikke gøy å drikke når man egentlig ikke vil!

''Ikke gøy å drikke når man egentlig ikke vil!''

Nei, det er forferdelig.

Kom gjerne med en oppdatering :-)

Jeg heier på deg! :-D

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

''Ikke gøy å drikke når man egentlig ikke vil!''

Nei, det er forferdelig.

Kom gjerne med en oppdatering :-)

Jeg heier på deg! :-D

Takk : D

AneM1365380603
Skrevet

Det hjelper i allefall ikke på om du drikker det du blir servert, så neste gang lar du glasset stå urørt. Da unngår du også at hun fyller på når det er tomt ;)

Gjest sleepless 38
Skrevet

Du sier at du mente det når du sa at du ikke ville drikke, og henter deg et annet glass med et eller annet oppi som du drikker istedenfor. Så setter du glasset hun helte oppi bort til henne.

Problem solved.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Du sier at du mente det når du sa at du ikke ville drikke, og henter deg et annet glass med et eller annet oppi som du drikker istedenfor. Så setter du glasset hun helte oppi bort til henne.

Problem solved.

Bare jeg tørr det da.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Det hjelper i allefall ikke på om du drikker det du blir servert, så neste gang lar du glasset stå urørt. Da unngår du også at hun fyller på når det er tomt ;)

Skal gjøre det : - )

Skrevet

Men kjære, det er da bare å la være å drikke det hun slår i glasset ditt, hvor vanskelig kan det være da?

Skrevet

Bare jeg tørr det da.

Tørr? Hva i all verden er dette for et venninneforhold da?

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Men kjære, det er da bare å la være å drikke det hun slår i glasset ditt, hvor vanskelig kan det være da?

Det er vanskelig fordi hun forventer at jeg skal drikke det,at hun forventer at jeg skal være takknemlig for vinen.

Skrevet

Det er vanskelig fordi hun forventer at jeg skal drikke det,at hun forventer at jeg skal være takknemlig for vinen.

Hvor gamle er dere egentlig?

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Tørr? Hva i all verden er dette for et venninneforhold da?

Vel,hun er veldig spesiell da og rett ut!

Har mange spesielle meninger som jeg ikke deler,veldig vanskelig å forholde seg til henne,selv ble hun dritings i går og det syntes jeg var meget ubehagelig.

Snakket fyllerør til barna gjorde hun også.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Hvor gamle er dere egentlig?

Vi er i trettiårene begge to,men hun oppfører seg som en tennåring og er veldig vanskelig å forholde seg til.

candyqueen_83
Skrevet

Vi er i trettiårene begge to,men hun oppfører seg som en tennåring og er veldig vanskelig å forholde seg til.

Hvis du er i tredveåra burde du da klare å si du ikke vil ha alkohol? Høres jo ut som du er skikkelig fjortis. Du må ha mange problemer i livet.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg må si som de andre her, jeg: Du sier nei takk. Hun heller allikevel. Du drikker ikke av glasset. Du har jo sagt nei takk.

Herlighet, du er et voksent menneske. Såpass må du klare å håndtere, og såpass må hun klare å forstå. Gjør hun ikke det, er det hennes problem, og ikke ditt.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Jeg må si som de andre her, jeg: Du sier nei takk. Hun heller allikevel. Du drikker ikke av glasset. Du har jo sagt nei takk.

Herlighet, du er et voksent menneske. Såpass må du klare å håndtere, og såpass må hun klare å forstå. Gjør hun ikke det, er det hennes problem, og ikke ditt.

Bare hun kunne respektere at jeg ikke vil drikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...