Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Hadde en veninne her i går som hadde vin med seg,jeg sa i utgangspunktet nei takk men det hjalp ikke,hun helte oppi glasset og jeg følte meg presset til å drikke. Sa flere ganger "Nå har jeg fått nok" men hun helte oppi glasset. Hva sier man til sånne folk? 0 Siter
Gjest Roggbif Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har en slik nabo. Det du må gjøre, tror jeg, er å gå over til _handling_ for å unngå dette. Du har jo sagt klart og tydelig i fra og da gjenstår det "bare" å holde på det du har sagt - nemlig å ikke drikke det som er i glasset. Jeg vet dette ikke er enkelt, men tror det er det som må til. Etter flere slike runder med naboen min, bestemte jeg meg for at dette orker jeg ikke å være med på, derfor sa jeg at du må bare skjenke i glasset, men enten må du drikke det selv, eller det går til spille - for jeg skal ikke ha. Jeg strevde, men jeg greide å la glasset stå. Vedkommende uffet seg over kjedelige meg - og drakk opp innholdet selv ;-) 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har en slik nabo. Det du må gjøre, tror jeg, er å gå over til _handling_ for å unngå dette. Du har jo sagt klart og tydelig i fra og da gjenstår det "bare" å holde på det du har sagt - nemlig å ikke drikke det som er i glasset. Jeg vet dette ikke er enkelt, men tror det er det som må til. Etter flere slike runder med naboen min, bestemte jeg meg for at dette orker jeg ikke å være med på, derfor sa jeg at du må bare skjenke i glasset, men enten må du drikke det selv, eller det går til spille - for jeg skal ikke ha. Jeg strevde, men jeg greide å la glasset stå. Vedkommende uffet seg over kjedelige meg - og drakk opp innholdet selv ;-) Får gå over til handling og se om det hjelper : - ) 0 Siter
Gjest Roggbif Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Får gå over til handling og se om det hjelper : - ) Stå på ditt! :-) Lykke til :-) 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Stå på ditt! :-) Lykke til :-) Takk,får gjøre det : - ) Ikke gøy å drikke når man egentlig ikke vil! 0 Siter
Gjest Roggbif Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Takk,får gjøre det : - ) Ikke gøy å drikke når man egentlig ikke vil! ''Ikke gøy å drikke når man egentlig ikke vil!'' Nei, det er forferdelig. Kom gjerne med en oppdatering :-) Jeg heier på deg! :-D 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 ''Ikke gøy å drikke når man egentlig ikke vil!'' Nei, det er forferdelig. Kom gjerne med en oppdatering :-) Jeg heier på deg! :-D Takk : D 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Det hjelper i allefall ikke på om du drikker det du blir servert, så neste gang lar du glasset stå urørt. Da unngår du også at hun fyller på når det er tomt 0 Siter
Gjest sleepless 38 Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Du sier at du mente det når du sa at du ikke ville drikke, og henter deg et annet glass med et eller annet oppi som du drikker istedenfor. Så setter du glasset hun helte oppi bort til henne. Problem solved. 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Du sier at du mente det når du sa at du ikke ville drikke, og henter deg et annet glass med et eller annet oppi som du drikker istedenfor. Så setter du glasset hun helte oppi bort til henne. Problem solved. Bare jeg tørr det da. 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Det hjelper i allefall ikke på om du drikker det du blir servert, så neste gang lar du glasset stå urørt. Da unngår du også at hun fyller på når det er tomt Skal gjøre det : - ) 0 Siter
Bookworm Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Men kjære, det er da bare å la være å drikke det hun slår i glasset ditt, hvor vanskelig kan det være da? 0 Siter
Bookworm Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Bare jeg tørr det da. Tørr? Hva i all verden er dette for et venninneforhold da? 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Men kjære, det er da bare å la være å drikke det hun slår i glasset ditt, hvor vanskelig kan det være da? Det er vanskelig fordi hun forventer at jeg skal drikke det,at hun forventer at jeg skal være takknemlig for vinen. 0 Siter
Bookworm Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Det er vanskelig fordi hun forventer at jeg skal drikke det,at hun forventer at jeg skal være takknemlig for vinen. Hvor gamle er dere egentlig? 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Tørr? Hva i all verden er dette for et venninneforhold da? Vel,hun er veldig spesiell da og rett ut! Har mange spesielle meninger som jeg ikke deler,veldig vanskelig å forholde seg til henne,selv ble hun dritings i går og det syntes jeg var meget ubehagelig. Snakket fyllerør til barna gjorde hun også. 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Hvor gamle er dere egentlig? Vi er i trettiårene begge to,men hun oppfører seg som en tennåring og er veldig vanskelig å forholde seg til. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Vi er i trettiårene begge to,men hun oppfører seg som en tennåring og er veldig vanskelig å forholde seg til. Hvis du er i tredveåra burde du da klare å si du ikke vil ha alkohol? Høres jo ut som du er skikkelig fjortis. Du må ha mange problemer i livet. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Jeg må si som de andre her, jeg: Du sier nei takk. Hun heller allikevel. Du drikker ikke av glasset. Du har jo sagt nei takk. Herlighet, du er et voksent menneske. Såpass må du klare å håndtere, og såpass må hun klare å forstå. Gjør hun ikke det, er det hennes problem, og ikke ditt. 0 Siter
Gjest Nei takk sa jeg Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Jeg må si som de andre her, jeg: Du sier nei takk. Hun heller allikevel. Du drikker ikke av glasset. Du har jo sagt nei takk. Herlighet, du er et voksent menneske. Såpass må du klare å håndtere, og såpass må hun klare å forstå. Gjør hun ikke det, er det hennes problem, og ikke ditt. Bare hun kunne respektere at jeg ikke vil drikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.