Gå til innhold

Drikkepress

Anbefalte innlegg

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Hvis du er i tredveåra burde du da klare å si du ikke vil ha alkohol? Høres jo ut som du er skikkelig fjortis. Du må ha mange problemer i livet.

Sa nei takk også jeg men det respekterte ikke hun,og ja jeg har ganske mange problemer.....hvis det var for å være spydig!

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

11

• Mrs. Wallace

6

• Bookworm

5

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Sa nei takk også jeg men det respekterte ikke hun,og ja jeg har ganske mange problemer.....hvis det var for å være spydig!

Det var ikke for å være spesielt spydig. Bare skjønner ikke at det er så vanskelig å hente seg et nytt glass med vann, brus etc, og la det andre stå. Trenger ikke kommentere noe engang.

candyqueen_83
Skrevet

Men hvis det her er et problem, så skjønner jeg faktisk at det er lett å få mange problemer. Jeg hadde ikke brydd meg det grann.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Men hvis det her er et problem, så skjønner jeg faktisk at det er lett å få mange problemer. Jeg hadde ikke brydd meg det grann.

Vel,du kjenner jo ikke veninnen min og hvordan hun reagerer.

candyqueen_83
Skrevet

Vel,du kjenner jo ikke veninnen min og hvordan hun reagerer.

Nei, men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være et problem uansett. Hadde hun ikke respektert det jeg sa, hadde jeg faktisk bare bedt henne gå. Og ta med seg vinen igjen.

Skrevet

Vel,hun er veldig spesiell da og rett ut!

Har mange spesielle meninger som jeg ikke deler,veldig vanskelig å forholde seg til henne,selv ble hun dritings i går og det syntes jeg var meget ubehagelig.

Snakket fyllerør til barna gjorde hun også.

Så du er redd for å sette ned foten i forhold til venninnen din, i tillegg til at hun drikker seg full med barn tilstede?

Dette "venninne"forholdet hadde jeg avsluttet for lengst.

Gjest Roggbif
Skrevet

Nei, men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være et problem uansett. Hadde hun ikke respektert det jeg sa, hadde jeg faktisk bare bedt henne gå. Og ta med seg vinen igjen.

Du er heldig! Er du klar over det???

candyqueen_83
Skrevet

Du er heldig! Er du klar over det???

Vil man ha ei venninne som presser en til ting en ikke vil, og drikker seg drita foran barna? Man lager et mye større problem for seg selv om man ikke sier i fra, enn det er et problem å si i fra. Noen ganger må man bare ta tak i seg selv. Men det er min mening.

Jeg er ikke spesielt tøff eller bestemt av meg, men ser meg ikke som heldig som ikke gidder å ha venninner som driver sånn, eller at jeg hadde sagt i fra. Eller i det minste ikke hadde drukket av glasset.

Skrevet

Så du er redd for å sette ned foten i forhold til venninnen din, i tillegg til at hun drikker seg full med barn tilstede?

Me too:-) Høres ikke spesielt god ut, mener jeg...

Mrs. Wallace
Skrevet

Bare hun kunne respektere at jeg ikke vil drikke.

Du får henne i hvert fall ikke til å respektere at du ikke vil drikke dersom du drikker til tross for at du har takket nei. Da får hun jo bare bekreftet at det lønner seg å nøde deg.

Uansett er det bare deg selv du kan gjøre noe med. Si nei, la være å drikke. Om hun ikke respekterer det, så får hun heller bli muggen, da. Du kan da ikke for alvor mene at du skal drikker for å blidgjøre ei presumptivt voksen venninne?

Skrevet

Vel,hun er veldig spesiell da og rett ut!

Har mange spesielle meninger som jeg ikke deler,veldig vanskelig å forholde seg til henne,selv ble hun dritings i går og det syntes jeg var meget ubehagelig.

Snakket fyllerør til barna gjorde hun også.

Jeg hadde ikke klart å opprettholde noe forhold til denne "venninnen" slik som hun holder på. For det første så må hun respektere at andre ikke vil drikke alkohol, i tillegg må hun unngå å drikke seg dritings "på en vanlig onsdag" og i tillegg når det er barn tilstede...

Gjest Roggbif
Skrevet

Vil man ha ei venninne som presser en til ting en ikke vil, og drikker seg drita foran barna? Man lager et mye større problem for seg selv om man ikke sier i fra, enn det er et problem å si i fra. Noen ganger må man bare ta tak i seg selv. Men det er min mening.

Jeg er ikke spesielt tøff eller bestemt av meg, men ser meg ikke som heldig som ikke gidder å ha venninner som driver sånn, eller at jeg hadde sagt i fra. Eller i det minste ikke hadde drukket av glasset.

Jeg er enig med deg at slike ting ikke er ønskelig, og at det beste er å si ifra og da spesielt når det er barn inne i bilde.

Om mennesker som ikke respekterer et nei kan kalles venner er en annen diskusjon.

Når jeg mente at du er heldig, er det fordi du virker til å ha evnen til å hevde dine meninger klart og tydelig, og holde på de. Flott!

Dessverre har ikke alle like lett for å si i fra/hevde sine meninger...

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg er enig med deg at slike ting ikke er ønskelig, og at det beste er å si ifra og da spesielt når det er barn inne i bilde.

Om mennesker som ikke respekterer et nei kan kalles venner er en annen diskusjon.

Når jeg mente at du er heldig, er det fordi du virker til å ha evnen til å hevde dine meninger klart og tydelig, og holde på de. Flott!

En ting er å hevde sine meninger, en annen ting er å drikke mot sin vilje. Man kan jo stille og rolig sette glasset fra seg, uten å måtte si så skrekkelig mye.

Gjest Roggbif
Skrevet

En ting er å hevde sine meninger, en annen ting er å drikke mot sin vilje. Man kan jo stille og rolig sette glasset fra seg, uten å måtte si så skrekkelig mye.

Det er sant, men tror du mennesker som ikke tar et nei for et nei, lar dette forbigåes i stillhet? Har de sosial iq så lar de være, men...

Når jeg leser noen av svarene i denne tråden så blir jeg vel litt opprørt over at noen mener at det er så enkelt å hevde sine meninger. For _de_ er det kanskje enkelt, men det er ikke like lett alltid for alle. Mye kan ligge til grunn for at dette er vanskelig for noen, grunner vi ikke vet, men det virker ikke til at evnen til å forstå dette alltid er til stede, noe som på et vis er bra - for hadde alle forstått hadde de på et eller annet vis hatt mer eller mindre kjennskap til problematikken selv.

Hvis vedkommende som skrev dette innlegget ikke hadde et problem når det gjaldt dette så hadde vel h*n ikke skrevet her!?

Noen skriver også at det bare er å hente seg et glass med noe annet å drikke - greit så lenge en er hjemme, men straks verre når en er på besøk til noen.

candyqueen_83
Skrevet

Ofte jeg ikke klarer å si mine meninger, og er veldig redd for å såre mine nærmeste. Men en venninne som skal presse meg til å drikke? Der går hvertfall grensen.

candyqueen_83
Skrevet

Det er sant, men tror du mennesker som ikke tar et nei for et nei, lar dette forbigåes i stillhet? Har de sosial iq så lar de være, men...

Når jeg leser noen av svarene i denne tråden så blir jeg vel litt opprørt over at noen mener at det er så enkelt å hevde sine meninger. For _de_ er det kanskje enkelt, men det er ikke like lett alltid for alle. Mye kan ligge til grunn for at dette er vanskelig for noen, grunner vi ikke vet, men det virker ikke til at evnen til å forstå dette alltid er til stede, noe som på et vis er bra - for hadde alle forstått hadde de på et eller annet vis hatt mer eller mindre kjennskap til problematikken selv.

Hvis vedkommende som skrev dette innlegget ikke hadde et problem når det gjaldt dette så hadde vel h*n ikke skrevet her!?

Noen skriver også at det bare er å hente seg et glass med noe annet å drikke - greit så lenge en er hjemme, men straks verre når en er på besøk til noen.

Men hun var jo hjemme hos seg selv da dette skjedde.

Gjest Roggbif
Skrevet

Men hun var jo hjemme hos seg selv da dette skjedde.

:-) Har en først problemer med grensesetting forsvinner ikke dette problemet selv om en er hjemme.

Skrevet

Hun hørtes litt merkelig ut spør du meg som ikke klarer å høre etter... Men det er vel bare å la glasset stå urørt det vel? Hvis hun maser er det bare å si igjen at du ikke vil ha, og hvis hun ikke hadde slutta å mase hadde jeg sagt at hun fikk drikke det selv, ellers ville det gått i vasken..

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Kanskje jeg bør gjøre det neste gang. Må være enda mer bestemt,men syntes hun kunne respektere meg.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Har prøvd å avsluttet det,men hun bare kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...