Gå til innhold

Drikkepress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hun har mye å lære seg,i tilegg til mine barn hadde hun med seg sin egen datter som sa "Mamma du er full,jeg vil hjem" og gråt.

Jeg ble ganske fortvilet.

''Ja hun har mye å lære seg,i tilegg til mine barn hadde hun med seg sin egen datter som sa "Mamma du er full,jeg vil hjem" og gråt.

Jeg ble ganske fortvilet.''

*sjokkert*

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemstillingen engang fra mitt ståsted, jeg. Det hadde vært uaktuelt at en venninne/nabo skulle få lov til å sette seg ned å drikke i min egen stue foran mine og hennes barn. Hvertfall med tanke på de erfaringene du har med denne venninnen og alkohol før.

Det er viktiger å beskytte sine egne barn enn å være opptatt av å føye en "venninne" som ikke respekterer andres grenser.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

11

• Mrs. Wallace

6

• Bookworm

5

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig i en slik situasjon, men som jeg svarte trådstarter også: Hvis hun ønsker en endring på det, må hun nesten prøve å stålsette seg. Det kan være vanskelig å sette grenser av og til, men det går an å øve seg litt, gradvis, og da oppdager man kanskje at det blir litt lettere.

Og på den lyse siden: Samtlige her i tråden er i hvert fall enige i at venninna er teit og at trådstarter er i sin fulle rett til å sette grenser, og det er slett ikke verst her inne, bare det. ;o)

''Samtlige her i tråden er i hvert fall enige i at venninna er teit og at trådstarter er i sin fulle rett til å sette grenser, og det er slett ikke verst her inne, bare det. ;o)''

Nå må du ta med i regnskapet ditt at eg enda ikkje har svart, og Jølsen er tydeligvis gått til de "evige jaktmarker".

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Så ikke slipp henne inn.

Det er lettere sagt enn gjort,men jeg vil ha minst mulig med henne å gjøre.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

''Ja hun har mye å lære seg,i tilegg til mine barn hadde hun med seg sin egen datter som sa "Mamma du er full,jeg vil hjem" og gråt.

Jeg ble ganske fortvilet.''

*sjokkert*

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemstillingen engang fra mitt ståsted, jeg. Det hadde vært uaktuelt at en venninne/nabo skulle få lov til å sette seg ned å drikke i min egen stue foran mine og hennes barn. Hvertfall med tanke på de erfaringene du har med denne venninnen og alkohol før.

Det er viktiger å beskytte sine egne barn enn å være opptatt av å føye en "venninne" som ikke respekterer andres grenser.

Du har selvfølgelig helt rett,jeg er en svak person.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du degraderer deg selv hele tida, om du får svar som går litt i mot deg. Ingen andre enn deg selv kan få løst dette problemet. Og da er du nødt til å si fra til henne. Eller bare vise dine meninger gjennom handlinger.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du degraderer deg selv hele tida, om du får svar som går litt i mot deg. Ingen andre enn deg selv kan få løst dette problemet. Og da er du nødt til å si fra til henne. Eller bare vise dine meninger gjennom handlinger.

Forstår,jeg vil bli tøffere og klare å vise ting gjennom handlinger.

Skrevet

''Du har selvfølgelig helt rett,jeg er en svak person.''

Jeg sa da ikke noe om at du er en svak person, jeg svarte ut i fra mine rammer; hva _jeg_ synes er riktig.

Du kan selvfølgelig velge selv hva du synes det er riktig å ta til seg, det er ikke nødvendig å gå i forsvarsposisjon.

Gjest Nei takk sa jeg
Skrevet

''Du har selvfølgelig helt rett,jeg er en svak person.''

Jeg sa da ikke noe om at du er en svak person, jeg svarte ut i fra mine rammer; hva _jeg_ synes er riktig.

Du kan selvfølgelig velge selv hva du synes det er riktig å ta til seg, det er ikke nødvendig å gå i forsvarsposisjon.

Ingen forsvarsposisjon,jeg vet jeg er en svak person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...