Gå til innhold

Gresshopper er snille, ikke sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ut på verandaen for å hente mobilen min, og like utenfor døra sitter en diger lysegrønn sak og ser på meg. Jeg tror det er broren til han Disneytypen, bare at denne ikke er pent antrukket.

De er snille, er de ikke? Ingen fare for at han skal hoppe opp og bite seg fast i nesa mi eller noe? Aaaaaangst...:-/

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

11

• morsan

7

• tonie

5

• mrxx

4

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace
Skrevet

Det kommer an på hvor hyggelig du hilste på ham. Gresshopper er litt sære sånn.

*knegger*

Gjest plingpling
Skrevet

*knegger*

Har de en dårlig dag - kan de faktisk være ganske ugreie og ha med og gjøre hoho

Skrevet

*knegger*

Han ser helt tvilsom ut. Ikke om jeg tør å gå ut der, no way. Hvordan skal jeg løse denne? Hm.

Skrevet

Det er jo Drømmeprinsen din som sitter og venter, kyss han!

Skrevet

Det er jo Drømmeprinsen din som sitter og venter, kyss han!

Nei, det er ikke han. I så fall har det skjedd noe rart i kveld. Noe veldig, veldig rart noe:)

Skrevet

De er kjempesnille! Innimellom kommer de på overnattingsbesøk på soverommet mitt, og hvis jeg da bare ignorerer dem så forsvinner de etter en dag eller to.

Erfaren hilsen fra

Skrevet

*knegger*

Jeg tror de liker best å ikke bli hilst på. Jeg later som om jeg verken ser eller hører dem, og da rusler de avgårde etter et døgn eller to.

Jeg lurer på hvorfor de trenger å bråke sånn! Det er litt plagsomt når jeg gjerne vil sove...

Skrevet

Fatter det ikke. Det finnes ikke noe særlig farlige dyr her i Norge, så bekymrer du deg for ei stakkars gresshoppe.

Skrevet

Fatter det ikke. Det finnes ikke noe særlig farlige dyr her i Norge, så bekymrer du deg for ei stakkars gresshoppe.

Jammen, jammen....Ikke vær så hard. Noen greier må vel jeg også få lov til å ha? Jeg som glatt takler alt fra mus og edderkopper til grønne buser og klåfingra menn. Ting som flyr er min greie. De er så uberegnelige atte fy. Plutselig kan de være oppe i ansiktet mitt, eller enda verre, de kan vikle seg inn i håret mitt *grøsse*.

Hva er greia di da, mrxx? Jeg har mine teorier:)

Skrevet

De er kjempesnille! Innimellom kommer de på overnattingsbesøk på soverommet mitt, og hvis jeg da bare ignorerer dem så forsvinner de etter en dag eller to.

Erfaren hilsen fra

Ok, så er de vel snille. Det ante meg i grunnen;)

Men du, du får altså sove når du vet at det sitter en sånn diger sak et eller annet sted på soverommet ditt og ser på deg med store tomme øyne? 8-/

Gjest togli
Skrevet

Gresshoppe!!?? Hadde det vært en edderkopp så hadde jeg skjønt deg, men gresshopper er da bare skjønne :)

Ps: Jeg myrda nettopp en edderkopp! *titter skremt bort på støvsugeren og ser for seg at den kommer ut for å ta hevn*

Skrevet

Ja, de er snille. Bare tenk på at når de begynner med summingen sin på sensommeren så gir de deg bekreftelse på at du fortsatt har hørselen i behold! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, de er snille. Bare tenk på at når de begynner med summingen sin på sensommeren så gir de deg bekreftelse på at du fortsatt har hørselen i behold! :-)

Er det ikke pussig hvor mye færre gresshopper det er nå enn da vi var barn, du? ;)

Skrevet

Er det ikke pussig hvor mye færre gresshopper det er nå enn da vi var barn, du? ;)

For meg er det enda flere, for det fantes ikke gresshopper der jeg vokste opp:-)

Jeg hørte på TV-programmer fra California osv at de sto ute om kvelden til sirissenes sang, og jeg følte det var noe eksotisk over det hele - noe skikkelig unorsk.

Så flytter jeg sørover og hører at det er akkurat likedan i gamle Norge *he he*

Gjest Elextra
Skrevet

For meg er det enda flere, for det fantes ikke gresshopper der jeg vokste opp:-)

Jeg hørte på TV-programmer fra California osv at de sto ute om kvelden til sirissenes sang, og jeg følte det var noe eksotisk over det hele - noe skikkelig unorsk.

Så flytter jeg sørover og hører at det er akkurat likedan i gamle Norge *he he*

:)

Ante ikke at det ikke fantes gresshopper over hele landet, jeg.

Skrevet

:)

Ante ikke at det ikke fantes gresshopper over hele landet, jeg.

Nei der kan du se:-)

Jeg har forresten en god historie om det å ikke høre gresshoppene lenger når man drar på åra. Vi hadde vært på besøk hos en onkel og tante av mannen min, og idet vi står i oppkjørselen for å si farvel, surrer det helt ekstremt i gresshopper - det er nesten helt overveldende hvor sjeldent bråkete det var.

Da sier plutselig onkel at jammen har tidene forandret seg - i gamle dager hørte vi jo alltid gresshoppene på sensommeren, men nå er det jo ingen gresshopper mer!

Vi ser på han med et blikk som sa: "tuller du, eller?"

Da vi fortalte ham at det der og da ikke bare vare en eller noen få gresshopper som spilte, men full symfonikonsert, så trodde han ikke på oss;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei der kan du se:-)

Jeg har forresten en god historie om det å ikke høre gresshoppene lenger når man drar på åra. Vi hadde vært på besøk hos en onkel og tante av mannen min, og idet vi står i oppkjørselen for å si farvel, surrer det helt ekstremt i gresshopper - det er nesten helt overveldende hvor sjeldent bråkete det var.

Da sier plutselig onkel at jammen har tidene forandret seg - i gamle dager hørte vi jo alltid gresshoppene på sensommeren, men nå er det jo ingen gresshopper mer!

Vi ser på han med et blikk som sa: "tuller du, eller?"

Da vi fortalte ham at det der og da ikke bare vare en eller noen få gresshopper som spilte, men full symfonikonsert, så trodde han ikke på oss;-)

Hehe, min far nevnte også en gang at det var mye færre gresshopper enn før - i fullt alvor. Hadde nesten ikke hjerte til å korrigere ham.

Skrevet

Hehe, min far nevnte også en gang at det var mye færre gresshopper enn før - i fullt alvor. Hadde nesten ikke hjerte til å korrigere ham.

*S*

Min sønn ble forresten litt skuffet da han hadde fått "terrorlyden" til mobiltelefonen sin fra en kompis - en lyd som etter sigende ikke kan høres av mennesker over 35 år. Og så viser det seg at både mor & far (ssistnevnte 5 år eldre enn førstnevnte) hørte den....;-)

Så jeg regner med at jeg hører gresshoppene noen år til:-)

Gjest Elextra
Skrevet

*S*

Min sønn ble forresten litt skuffet da han hadde fått "terrorlyden" til mobiltelefonen sin fra en kompis - en lyd som etter sigende ikke kan høres av mennesker over 35 år. Og så viser det seg at både mor & far (ssistnevnte 5 år eldre enn førstnevnte) hørte den....;-)

Så jeg regner med at jeg hører gresshoppene noen år til:-)

Hehe :)

Mener jeg fikk en link med den lyden pr. mail en gang, men det var en luremail (håper jeg!) for ingen hørte den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...