Gå til innhold

Hvordan få blomstene til å overleve i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke du en nabo med hageslange? :-))

Ta det med ro, det blir sikkert regn når du og jeg og mange andre starter ferie.

*LOL*

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• laban

2

• jubalong70

2

• Tibbetzu

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Husk at om de står skyggefullt og kaldt trenger de mindre vann.

Joda, men det hjelper ikke så mye om det skulle bli skikkelig hetebølge.

Skrevet

Søstra mi har en nabo som reiser på ferie med blomstene sine, så de finnes. Hun har med tilhenger slik at hun får med seg jokkapalmer og andre buskas på ferie. Søstra mi som kjenner naboen godt, tilbydde seg å vanne plantene, men nei, plantene måtte hun ha med på hytta.

Jeg tipper det ender med at jeg fyller opp min bil med blomster. Litt slitsomt for bare en og en halv uke, men det positive er at jeg får pyntet opp på hytta:-)

Skrevet

Kan jeg heller spørre hvordan man får blomstene til å overleve når det _ikke_ er ferie? Mine blomster er aldri så fine som når vi kommer hjem fra ferie, for da har mamma stelt dem.....

Jeg vet ikke hva moren din gjør som ikke du gjør, men de må ha rikelig med vann om det er tørke. Hjelper lite å bare skvette litt litt.

Om det er mye regn, kan de lett råtne om du ikke setter de under tak.

Det er viktig å gjødsle.

Gjest togli
Skrevet

Jeg vet ikke hva moren din gjør som ikke du gjør, men de må ha rikelig med vann om det er tørke. Hjelper lite å bare skvette litt litt.

Om det er mye regn, kan de lett råtne om du ikke setter de under tak.

Det er viktig å gjødsle.

Jaaa, jeg vet egentlig dette, det er bare det at jeg har så mye annet og mer interessant å gjøre ;-)

Skrevet

Badet vårt ligger på skyggesiden av huset, så vi har satt blomstene i badekaret, satt en bøtte med vann på utsiden (ble fullt) med ulltråder oppi og så oppi blomstene.

Alle blomstene var like fine etter 14 dagers ferie :)

Hæ? Ulltåder? Dette forsto jeg ikke:-)

Skrevet

Jeg pleier å fylle 1,5 liter brusflasker, og så setter jeg de oppned med tuten presset ned i jorda. Det holder ihvertfall i noen dager... Men det er liksom litt tydelig at dere er bortreist hvis noen ser plantene med flaskene...

Det har jeg gjort også, og det har funket fint.

Gjest Elextra
Skrevet

Joda, men det hjelper ikke så mye om det skulle bli skikkelig hetebølge.

Du får håpe på en skikkelig regnværssommer, da! :P

*håper på inntørkede blomster*

Skrevet

Det var jo en god ide faktisk. Skal teste det ut:-)

Husk bare å vanne veldig godt FØR du setter flaskene oppi; hvis ikke renner vannet ut med én gang.

Jeg har i småpottene brukt halvlitersflasker istedet, først og fremst fordi jeg da kan 'gjemme' dem under litt bladverk;-)

Skrevet

*håper på det samme som Elextra*

Skrevet

:-)

Skrevet

Eg vanna mine blomster rikelig før eg drog på ferie i fjor, og vanna de rikelig når eg kom hjem igjen etter 19 dager.

Det gikk fint, de hang litt "med nebbet" i et par dager før de kvikna til igjen.

Ps! Eg har bare grønne planter, 3 stk.

Inneplantene våre klarte seg helt fint i 3 uker uten tilsyn, de, så det er en annen sak en sommerplanter ute:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Kan jeg heller spørre hvordan man får blomstene til å overleve når det _ikke_ er ferie? Mine blomster er aldri så fine som når vi kommer hjem fra ferie, for da har mamma stelt dem.....

*knegg*

Gjest Elextra
Skrevet

Badet vårt ligger på skyggesiden av huset, så vi har satt blomstene i badekaret, satt en bøtte med vann på utsiden (ble fullt) med ulltråder oppi og så oppi blomstene.

Alle blomstene var like fine etter 14 dagers ferie :)

Det tipset har jeg hørt, men aldri testet ut i praksis :-)

Skrevet

Husk bare å vanne veldig godt FØR du setter flaskene oppi; hvis ikke renner vannet ut med én gang.

Jeg har i småpottene brukt halvlitersflasker istedet, først og fremst fordi jeg da kan 'gjemme' dem under litt bladverk;-)

Ja, det skjønte jeg nesten:-)

Det var en veldig god ide dette. Dette må bli løsningen.

Skrevet

Jaaa, jeg vet egentlig dette, det er bare det at jeg har så mye annet og mer interessant å gjøre ;-)

Det samme her egentlig, men jeg har blitt bedre med årene:-)

Skrevet

Ja, det skjønte jeg nesten:-)

Det var en veldig god ide dette. Dette må bli løsningen.

Hvis du legger flaskene i vann først for å 'blotne' av etiketten blir de jo litt mer diskrét:-)

Skrevet

Hvis du legger flaskene i vann først for å 'blotne' av etiketten blir de jo litt mer diskrét:-)

;o)

Gjest togli
Skrevet

Det samme her egentlig, men jeg har blitt bedre med årene:-)

Når jeg blir førti så skal jeg begynne å drikke kaffi og lære meg å behandle plantene mine bra. Greit å ha mål i livet ;)

Skrevet

Når jeg blir førti så skal jeg begynne å drikke kaffi og lære meg å behandle plantene mine bra. Greit å ha mål i livet ;)

He he, ja det er greit å sette seg passe store mål i livet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...