Gå til innhold

Hvordan få blomstene til å overleve i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ? Ulltåder? Dette forsto jeg ikke:-)

Putt ulltråder opp i bøtta med vann, og strekk dem opp i blomsterpottene.

Trådene vil trekke vann, sakte men i rett tempo, opp i pottene, så blomstene får nok vann.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• laban

2

• jubalong70

2

• Tibbetzu

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Putt ulltråder opp i bøtta med vann, og strekk dem opp i blomsterpottene.

Trådene vil trekke vann, sakte men i rett tempo, opp i pottene, så blomstene får nok vann.

Jøss, takk for tips:-)

Skrevet

Inneplantene våre klarte seg helt fint i 3 uker uten tilsyn, de, så det er en annen sak en sommerplanter ute:-)

Samme som mine!

19 dager er jo nesten tre uker det.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har en del på terassen men ikke sååå mange.

På plena har jeg bare noen få roser og noen Rododrom eller hva det nå heter. Ellers takk for tips:-) Skal vurdere det om noen år, når jeg har utviklet hagen til den overdådige rosehagen jeg drømmer om:-)

"Rodrodom" *Haha* Du er verre enn meg, jo ;-)

Gjest Ikke grønne fingre
Skrevet

Kan jeg heller spørre hvordan man får blomstene til å overleve når det _ikke_ er ferie? Mine blomster er aldri så fine som når vi kommer hjem fra ferie, for da har mamma stelt dem.....

Eller hvordan få blomster til å overleve i det hele tatt :(

Gidder ikke kjøpe meg planter og blomster jeg, for jeg dreper sporenteks jeg.

Fikk en blomst av noen for et par uker siden, den er nå full med døde blomster.

Fikk en annen for en ukes tid siden, den plukket jeg bort noen visne blader/stilker/blomster på i går, men den lever da litt ennå.

Jeg var så langt bak i køen for grønne fingre jeg at de ikke en gang rakk å vurdere om de skulle å gi meg dem en gang

;)

Gjest togli
Skrevet

Fikk en annen for en ukes tid siden, den plukket jeg bort noen visne blader/stilker/blomster på i går, men den lever da litt ennå.

Jeg var så langt bak i køen for grønne fingre jeg at de ikke en gang rakk å vurdere om de skulle å gi meg dem en gang

;)

Godt det er noen som kanskje er litt verre enn meg ;)

brilleslangen
Skrevet

;)

Jeg hadde grønne fingre før, de var grønne langt uti fingerspissene, og plantene stortrivdes og det var store frodige grønne planter inne, gjerne med blomster på, og en velstelt hage.... Men jeg tror jeg mistet de grønne fingrene i det øyeblikk jeg ble mor, for etterpå har jeg greid å ta knekken på selv hardføre planter som skal ha lite vann, men det er vel ikke så rart egentlig. Vil bare vise med et eksempel. Nå siste vinter var mine planter heldige om jeg husket å vanne dem en gang i måneden, og gjødsel får de aldri lenger....

Spørs om det har noe med prioriteringer å gjøre ja...

Gjest Lilje30
Skrevet

;)

Jeg må arve planter for at de skal overleve.

Skrevet

*LOL*

Hittil har de i hvert fall klart seg aldeles utmerket :-!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...