Gå til innhold

Fornøyd med inntekten?

Anbefalte innlegg

Gjest disco line
Skrevet

I følge noen tall som ble lagt frem tidligere i år så betaler annenhver nordmann i 100 % stilling toppskatt, dvs at 1 av 2 tjener mer enn 420.000,- Selv tjener jeg 385.000,-, noe som jeg burde være misfornøyd med utfra de tallene jeg viser til ovenfor.

Personlig kjenner jeg bare noen få som tjener over toppskatt.

Hva tjener du, og er du fornøyd med din inntekt?

Gjest Elextra
Skrevet

Husk at du må se på sluttallet. De fleste tjener til sammen en del mer enn hva som er 12 x månedslønnen, når alle tillegg er lagt til.

Selv betaler jeg nok den del toppskatt, ja, og er fornøyd med lønnen.

candyqueen_83
Skrevet

Tjener 265 000 i 100 % stilling. Er helt greit liksom, men tar gjerne i mot mer :o) Jeg er helt på bunn av stigen da.

candyqueen_83
Skrevet

Tjener 265 000 i 100 % stilling. Er helt greit liksom, men tar gjerne i mot mer :o) Jeg er helt på bunn av stigen da.

Men som Elextra nevner, så er det bare grunnlønn da.

Skrevet

Eg tjener 268 000.- og jobber rævva av meg.

Er ikkje fornøyd med inntekten, dessuten så er eg enslig forsørger for en gutt på 17år (som spiser som en hest).

Gjest togli
Skrevet

Jeg tjener ca 365 000 og er igrunnen ganske fornøyd.

Gjest Baremegbaremeg
Skrevet

Tjener ikke så bra enda, 134 kroner timen for sommerjobb....

Kommer til å være fornøyd med lønnen min, blir en startlønn på ca 360 000 etter 6 års utdannelse. Ikke kjempehøyt, men helt ok tror jeg?

Kommer aldri til å bli rik, for jeg for jeg eier ikke økonomisk sans.

Gjest ønsker meg bedre lønn ja
Skrevet

Jeg er vernepleier med full ansienitet. Tjener 320.000 kr i grunnlønn pr år og er ikke fornøyd med lønna dessverre.

Skrevet

Jeg tjener bra, uten at jeg vil ut med hvor mye, men over to ganger når toppskatten slår inn. Ikke jobber jeg rævva av meg heller ,men helt greit. Toppskatten er altfor lav, det var jo for å ta de rike, men med det mener politikerne oss vanlige folk.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg får kontantstøtte og barnetrygd.

Og kunne ikke hatt det bedre :0)

Skrevet

Jeg tjener bra, uten at jeg vil ut med hvor mye, men over to ganger når toppskatten slår inn. Ikke jobber jeg rævva av meg heller ,men helt greit. Toppskatten er altfor lav, det var jo for å ta de rike, men med det mener politikerne oss vanlige folk.

''Jeg tjener bra, uten at jeg vil ut med hvor mye, men over to ganger når toppskatten slår inn.''

Dvs. over 840 000.-

''Toppskatten er altfor lav, det var jo for å ta de rike, men med det mener politikerne oss vanlige folk.''

Ps! Kutt ut ordet "oss" du. he.he...

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tjener drøyt 500 kr timen, men for tiden jobber jeg bare deltid, så jeg er ikke oppe i toppskattnivå nå.

Skrevet

''Jeg tjener bra, uten at jeg vil ut med hvor mye, men over to ganger når toppskatten slår inn.''

Dvs. over 840 000.-

''Toppskatten er altfor lav, det var jo for å ta de rike, men med det mener politikerne oss vanlige folk.''

Ps! Kutt ut ordet "oss" du. he.he...

Har nok godt over den inntekten også, men jeg er ingen riking av den grunn.

Joda jeg er oss.-)

Skrevet

Joda jeg er oss.-)

Du er nå en av oss på DOL ihvertfall! *S*

Skrevet

Du er nå en av oss på DOL ihvertfall! *S*

Ja og ellers også:-)

Skrevet

Tjener 360 000. Er greit det, men har 8 års utdannelse, så synes egentlig det kunne vært mer...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har ikke så høy inntekt siden jeg er ufør.

Jeg kjenner faktisk ganske mange som betaler toppskatt, de ligger akkurat over grensa, og er ikke noe rike personer.

Skrevet

Hadde tjent over toppskattnivå om jeg hadde vært i 100% stilling. Og jeg er fornøyd med det:-)

Skrevet

Joda jeg er oss.-)

Akkurat som John Arne Riise som sier at endelig har han under 10 millioner i gjeld, akkurat som vanlige folk! :-)

Og det har han jo helt rett i - jeg har ihvertfall under 10 mill i gjeld;-)

Skrevet

Akkurat som John Arne Riise som sier at endelig har han under 10 millioner i gjeld, akkurat som vanlige folk! :-)

Og det har han jo helt rett i - jeg har ihvertfall under 10 mill i gjeld;-)

Hehe, det var godt sagt. Jeg har også under 10 mill i gjeld:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...