Gå til innhold

rehabilitering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:)

Eg skal no på rehabilitering. Dette for å lære leve med mine muskel og ledd smerte.

Er det noen som har vært på ein plass dei føler det er bra reabilitering?

Det jeg tenker må være der er:

- Bra treningsprogram?

- Reabilitering over lengre tid?

er det med kost og livstill er da og bare bra:-)

Noen som har gode forslag? uansett hvor det er i landet?

På forhand takk:-)

Skrevet

Det finnes mange gode opplegg. Hvor mange uker ca har du fått innvilget? Har du vært på noe opptreningssenter tidligere?

Det har også litt å si om du er i jobb eller ikke. En del steder prioriterer langtidssykemeldte som har jobb å gå tilbake til.

Gjest bareentanke
Skrevet

Jeløya Kurbad anbefales av meg. Fokus på kosthold, trening, fysioterapi, god oppfølging og et fantastisk område og trene seg opp i hvis man kan bevege seg litt lengre enn rett utenfor døren :)

Skrevet

Catosentret er veldig bra. De har opplegg for folk som er sykmeldte pga muskel/skjelettplager. 4 ukers opphold med tilpasset trening individuelt og i grupper.

Anbefales på det varmeste.

Skrevet

Det finnes mange gode opplegg. Hvor mange uker ca har du fått innvilget? Har du vært på noe opptreningssenter tidligere?

Det har også litt å si om du er i jobb eller ikke. En del steder prioriterer langtidssykemeldte som har jobb å gå tilbake til.

Hei og takk for svar:-)

Legen min sier at jeg selv kan finne ut hvor jeg vil så kan vi ho søke for meg,

Eg er sjukemeldt og har vært det en periode.

Takker for alle god tips:)

Skrevet

Hei og takk for svar:-)

Legen min sier at jeg selv kan finne ut hvor jeg vil så kan vi ho søke for meg,

Eg er sjukemeldt og har vært det en periode.

Takker for alle god tips:)

Mange trives på Catosenteret, så hvis du fyller kriteriene for opphold der kan det være en god ide å søke seg dit.

Ellers kan Sølvskottberget være et ok sted. De har unge pasienter og godt miljø.

Jeløya har tradisjonelt sett hatt svært mange eldre hoftepasienter, men har den senere tid også tatt inn andre pasientgrupper. Drives av adventister, og er dyktige på livsstil og trening.

Det finnes svært mange ok steder. Hvis du går inn på http://www.rehabinfo.no/ kan du finne mye nyttig informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...